Nog niets gekocht. Waar moet ik beginnen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boordevol, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Gelukkig heb ik het meeste al van onze eerste, maar heb nu alleen nog maar een paar setjes kleren gekocht. En een peuterbed voor Iza, want die moet natuurlijk op tijd het ledikantje vrij maken.
    Hier zitten we nog midden in een verbouwing, waardoor ik op zijn vroegst met 35 weken iets van een babykamer kan inrichten..... En geloof me.... dat kriebelt!!!!!
    Heb nu dus de nodige lijstjes met to-do, to-buy en to-inpak!

Groetjes, Sigrid

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ahh extra druk dus. Maar het scheelt dat je veel van de eerste hebt, al kriebelde het bij dus al weken laat staan als je nog zo lang moet wachten. Maar het komt allemaal goed :D

3. liesbeth1979

liesbeth1979 Nieuw lid

19 jul 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hydrofiele luiers zijn doeken die heel veel vocht opnemen waardoor je je kindje goed droog kan maken na het badderen.. en ze zijn heel zacht.

Op BabySale.nl Checklist - Babysale.nl - vind alles voor uw baby staat ook een handige checklist.

Tip: ga eerst gewoon lekker rondsnuffelen en ga nu niet als een gek vanalles kopen omdat je denkt dat je te weinig tijd hebt. Dat is zonde wat is juist zo leuk om in allerlei winkels te gaan kijken en prijzen te vergelijken. Wij zijn eerst in de winkel gaan kijken/ voelen/proberen en hebben toen hetzelfde op internet goedkoper gekocht. Alleen sommige winkels hanteren lange levertijden (soms wel 12 weken voor een kamer) dus daar zou ik mee beginnen. Sommige winkels hebben ook zo'n wachtlijst voor kinderwagens, maar dat is echt niet nodig. Een beetje handig googlen... De winkel hierboven heeft bijvoorbeeld bijna alles in voorraad waardoor je het al de volgende dag in huis kan hebben.

Veel succes

Groetjes Liesbeth1979

4. Sommige dingen vind ik helemaal niet nodig om nu al te hebben. Wij kopen de box pas na de geboorte bijvoorbeeld.
    Maar het scheelt natuurlijk wel per persoon, het is wat je zelf prettig vindt!

Maar wat doe je nou precies met hydrofiele luiers, en wat met hydrofiele washandjes? Wat is het verschil? Ik heb een paar hydrofiele luiers gekocht, maar het lijken me van die grote rare dingen.. ik kan maar niet snappen wat je ermee moet doen.. :(

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Dees: die luiers gebruik je overal voor.
    Voor het afdrogen na het wassen.
    In het bedje voor onder het hoofdje (spuug opvangen)
    Als spuugdoek.
    In de kinderwagen onder het hoofdje (spuug opvangen)
    In de box onder het hoofdje (spuug opvangen)
    Op de waskussen voor ongelukjes.
    En nog wel meer dingen.
    Het absorbeert supergoed en omdat het zo dun is kan je goed overal bijkomen.

De washandjes gebruik je om te wassen.
    Gewone badstof washandjes zijn te dik en te ruw voor babyhuid.

Deel Deze Pagina