Ik heb een vraagje. Ik ben op dit moment bijna 21 weken zwanger. Ik ga straks naar mijn laatste jaar op de Hogeschool Utrecht. In het weekend heb ik een bijbaan in een kledingwinkel met een contract van 13 uur, vrijdagavond 5-9 en zaterdag van 9-7. Omdat ik hele dagen werken echt niet trek(elke keer als ik probeer langer te werken dan 5 uur krijg ik buikpijn en voel ik me ziek) heb ik nu in de zomervakantie geregeld dat ik de woensdag- en zaterdagochtend werk ipv de hele zaterdag. vanaf 1 september moet ik echter weer naar school, ik heb op mijn werk aangegeven dat ik het naast mijn 4daagse schoolweek, het niet zie zitten om de hele zaterdag te werken. Zij gaf toen aan dat mijn contract dan aangepast moet worden.. Hier ben ik het niet mee eens aangezien ik dan minder ga verdienen en dit heb ik ook aangegeven. Nou vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn? Ik weet niet of ik deze vraag op de juiste plek stel maar misschien dat ik verder geholpen kan worden Myriam
HOi Mroos, Ik ben bang dat je weinig kan doen omdat het een bijbaantje is....maar informeer eens bij het UWI daar kunnen ze je vast verder helpen. Groetjes imke