De scan op het vliegveld?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SushiLover123, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij zijn een weekje vakantie aan het vieren in Turkije. Hier heb ik positief getest. Meteen naar mijn ouders gebeld. Een vriendin van hen, die hoofdverpleegkundige is, zei dat als ik op het vliegveld door het poortje moet, ik moet vragen of ik ook in plaats daarvan gefouilleerd mag worden. Die scan schijnt gevaarlijk te zijn voor de embrio? Dat had ik nog niet eerder gehoord. Weten jullie hier meer van? Op de terugweg zal ik 6 weken zijn.

Alvast bedankt!

Oja, nu ik toch hier zit... Heb echt net een mk gehad. De gyneacoloog zei dat er geen medische reden was waarom we niet meteen weer konden proberen. Wel dat de meeste mensen emotioneel gezien beter even kunnen wachten. Maar een vriendin van me had ook een miskraam na 6 weken en tegen haar zei hun gyneacoloog dat ze toch wel 2 maanden moesten wachten. Dat ze eerst een normale cyclus moest afwachten. Ik heb die nooit gehad. Ik wist pas dat ik een mk had gehad toen ik ineens ongesteld werd. Hoe zit het nou?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

We adviseren vaak om een menstruatie aftewachten niet zozeer alleen voor de emotionele kant maar ook dan weet je wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was en wanneer je eisprong ongeveer heeft plaats gevonden.
    Je mag door het poortje van de duane, je gaat daar namelijk binnen een seconde doorheen. Het gaat zo klein en de straling is zo klein dat dit geen effect heeft. In dien je er niet prettig bij voelt mag je vragen of je gefouilleerd word, vaak willen ze dan wel een brief van je verloskundige zien dat je zwanger bent. Maar je kan het altijd vragen!

Fijne vakantie nog

Imke

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, dat gaat dus niet lukken, want ik ben er hier op vakantie pas achter gekomen dat ik zwanger ben en heb nog geen contact gehad met mijn verloskundige :) Maar ik heb hier wel alle poortjes vermeden. Bij het hotel en bij wınkelcentra zie je er echt veel. Denk dat ze bang zijn voor terroristische aanslagen of zo. Maar het is mooi hoe ze hier reageren. Ze snappen het meteen en ik mag gewoon doorlopen!

Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina