Nog nooit een driftbui gehad..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peppabig, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hier ook eigenlijk niet... Zoontje is wel eens heel erg boos, maar een echte driftbui heeft hij eigenlijk nog niet gehad.

Dochter één keer toen ze 6 was en ze van mij verloor met een spelletje Monopoly. Het speelbord vloog door de kamer, kussens van de bank en ze heeft zeker 20 minuten staan schreeuwen en huilen dat het zo oneerlijk was. Niet meer voor rede vatbaat was ze, dus ik heb haar maar lekker laten uitrazen. Ik had haar nog nooit zo gezien dus moest er stiekem wel een beetje om lachen :)

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik lees dat mensen het koppelen aan zich verbaal niet kunnen uiten, maar mijn dochter sprak met 2,5 jaar volledige zinnen als een volwassene en heeft heus ook wel eens een driftbui. Niet extreem vaak of extreem weinig, maar het kwam/komt voor (ze is bijna 6 dus steeds minder).

Mijn zoontje is net 3. Hij heeft zelden een driftbui, maar die loopt dan weer gewoon weg en zegt: "Ik luister niet naar jou!" als je hem vertelt dat iets niet mag. Of hij is zo moe en hongerig dat hij alleen maar kan huilen, maar het is dan toch niet echt een driftbui.

Je kunt wel zeggen dat je dit gedrag niet accepteert, maar waarschijnlijk heb je dan gewoon geluk. Met een kind van net 2 is het niet zo simpel.

En ik heb zelf als kind ook vreselijke driftbuien gehad. Het is gewoon aard van het beestje.

Puur geluk als je kind zich anders kan uiten! Het lijkt mee heerlijk.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Mijn oudste heeft ook nog nooit een driftbui gehad en is inmiddels bijna 5 en een half. En het is een kind dat juist wel heel erg de grenzen op zoekt, maar dat doet hij opgewekt en met heel veel plezier ;). Wij zeggen wel eens gekscherend dat hij maar 1 standje heeft waarin hij 24/7 staat: stout en vrolijk :D.

Mijn jongste daarentegen, nu 2 en een half, heeft ze wel, ik weet niet wat ik mee maak! Een heel lief en ontspannen kind, veeeeeeeel makkelijker dan zijn broertje, praat goed en kan heel goed onder woorden brengen wat hij wil, maar als iets hem niet zint..... Dan gaat hij echt los! Het is dus echt een kwestie van karakter.

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Naar mijn idee heeft mijn dochter van 2.5 ook niet echt een driftbui, ze gaat op de grond liggen als ze haar zin niet krijgt, ze word even boos.. ik negeer het dan en dan is het binnen 5 min weer over.
    Ze is ook vrij snel afgeleid, dus gaat dan weer wat anders doen.
    Gillen en krijssen doet ze niet, alleen even huilen en dan wil ze me knuffelen, dat negeer ik of leg uit waarom iets niet mag en dan is het goed.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uhm... Op de grond gaan liggen huilen noem ik eigenlijk ook een driftbui... :)

Deel Deze Pagina