Hi dames, Een goede vriendin van mij is sinds juli 2016 aan het proberen zwanger te raken. Ze heeft jaren de pil geslikt en had ook voor de pil al een erg onregelmatige cyclus (denk aan: af en toe een maand of meer overslaan). Nu is ze in september begonnen met ovulatietesten (zowel de digitale als die van zwanger & kids, ook die van sensitest geprobeerd) en heeft nog nooit een positieve ovulatietest gehad, de streepjes blijven altijd licht. Haar cyclus is nog steeds onregelmatig en lang. Ook heeft ze geprobeerd te temperaturen maar haar temperatuur ligt altijd rond de 36.4 en stijgt dus niet (soms 36.6, maar zakt daarna weer) Ze is vandaag naar de huisarts geweest en die geeft aan dat ze pas over 3 maanden terug mag komen en door moet gaan met temperaturen/ovulatietesten omdat het volgens de huisarts heel normaal is dat haar hormonen nog uit balans zijn. Mijn vriendin is nu erg onzeker. De kans lijkt ons groot dat er helemaal geen eisprong plaatsvindt, of kan dit alsnog?
Klinkt als pcos. Denk niet dat nog eens 3 maanden ovulatietesten en temperaturen een toegevoegde waarde heeft
Dit heb ik ook gehad, nooit een positieve ovulatietest, onregelmatige lange cyclussen.. Kreeg direct een doorverwijzing naar de gynaecoloog & ja hoor: pcos. Ben blij dat ik direct doorverwezen werd want zonder eisprong kom je natuurlijk nergens. Inmiddels de 3e ronde clomid.. Zou toch nog eens proberen of je alsnog een doorverwijzing kunt regelen!
Wanneer is ze met de pil gestopt? Ook in juli? Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te ontpillen. Tegelijkertijd geef je aan dat ze ook voor de pil al een onregelmatige cyclus had. Heeft ze dat bij haar huisarts ook aangegeven? Ik snap aan de ene kant de reactie van haar huisarts wel, want meestal word je pas na een jaar proberen zwanger te worden eventueel door gestuurd naar het ziekenhuis. Als ze die onregelmatige cyclus altijd al heeft, vind ik het persoonlijk niet terecht. Het lijkt er op dat er helemaal geen eisprong is, en dan heeft nog 3 maand temperaturen/ovulatietesten niet zo veel zin.
Heeft ze de hele cyclus ovulatietesten gebruikt? En nauwkeurig getemperatuurd, elke ochtend anaal voor het opstaan en zelfde tijd? Pcos kan inderdaad. Ik heb onregelmatige cyclussen. En eerst ook geen positieve ovulatietest en temperatuurslijsten waren ook dubieus. Bleek ik pas een eisprong te hebben rond cd 28 en een hele korte lf bij een cyclus van 35 dgn. Temperatuurstijging van 36.4 naar 36.6 kan wijzen op een eisprong. Voor de eisprong is hij gemiddeld 36.9 bij mij, na de eisprong meestal 37.0-37.1 Werd ook pas na 2x bezoek ha na 8 mnd doorverwezen en gynaecoloog geloofde me eerst ook niet. Pas na echo's wel. Volgens mijn gynaecoloog krijg je geen menstruatie zonder eisprong, want eerst moet je progesteron stijgen en dalen om een menstruatie te krijgen, dan gebeurt niet zonder eisprong (maar daar zijn de meningen over verdeeld hier op het forum). Evt andere signalen in de gaten houden wanneer ze vruchtbaar is: rekbaar doorzichtig slijmverlies, baarmoedermond die open staat en zachter is. 2x per dag ovulatietesten doen, misschien heeft ze een korte lh piek?
Na 7 maanden pilstop moet je cyclus toch wel weer terug zijn?? Bizar dat ze gewoon wordt weggestuurd. Klinkt als pcos, heeft ze overgewicht?
Ik had ook nooit een positieve ovulatietest en uiteindelijk bleek dus ook geen (goede) eisprong. Huisartsen menen helaas altijd dat ze vanalles weten over fertiliteit maar ik lees hier vaak genoeg vreemde besluiten.
Bedankt voor alle reacties, echt heel fijn dat jullie meedenken! Haar cyclus na de pil is tot nu toe: 84 27 57 35 En dus geen teken van een eisprong. Dreamer, ze is inderdaad in juli met de pil gestopt. De huisarts is ervan op de hoogte dat haar cyclus voor de pil een rommeltje was, jaren geleden toen ze nog niet aan de pil was en geen kinderwens had is ze al eens langs geweest omdat haar cyclus zo onregelmatig was. Jolein, ze is sinds september elke dag (hele cyclus lang) aan het testen met ovulatietesten en dus nog nooit een positieve test (niet eens iets wat in de buurt komt, echt hele lichte, bijna onzichtbare streepjes) en ze heeft ook wel eens dagen twee keer op een dag getest zonder resultaat. Ze temperatuurt inderdaad elke dag op hetzelfde tijdstip en rectaal. Haar temperatuur stijgt dus soms wel eens naar 36.6, maar zakt daarna weer dus daar is helaas geen eisprong uit op te maken. Zara, zou ik inderdaad ook denken ja! Ze heeft wel iets overgewicht (minimaal) maar ze herkende vooral andere symptomen; acne en dun haar. En bedankt voor de felicitatie, lief !