Dames, ik ben een beetje hyper geloof ik, omdat ik volgens mij zojuist vruchtbaar slijm heb, iets wat ik normaal nog nóóit heb gehad (ik heb PCOS en normaal echt geen eisprong) Jullie snappen misschien dat ik nu nogal aan het stuiteren ben omdat ik wellicht nu wel een eisprong ga krijgen. Ik zou graag willen weten of jullie denken dat dit vruchtbaar slijm is ? 1) met afvegen na het plassen was het wc papier niet 'droog' zoals normaal, maar nogal 'slijmerig'... Net alsof er (sorry voor de onsmakelijkheid) een klodder snot aanzat, het wc papier gleed ook als het ware door i.p.v. het normale ietwat moeizamere afvegen.... 2) vervolgens ben ik met 1 vinger in mijn vagina gegaan (gelezen dat je zo kan ontdekken wat voor slijm je hebt) en zat mijn vinger vervolgens onder het slijmerige, ietwat doorzichtige spul. Vervolgens tussen mijn duim en wijsvinger, en dan uit elkaar, en het werden zowaar slijmerige draadjes... Is dit vruchtbaar slijm ? En wanneer in je eisprong periode krijg je dat ? Want had vanmorgen wel een lage temp... Ik ben zo hyper...
klinkt wel als vruchtbaar slijm. Ik heb dat meestal ongeveer 3 dagen voor mijn eisprong, maar dat is volgens mij wel vroeg. In ieder geval goed gaan klussen zou ik zeggen
Jaaaaa, ik ben zó blij ! Nog nooit een eisprong en nu ineens vruchtbaar slijm (zou het van de PCOS Solutions komen ?)... And guess what, mijn mannetje komt er zo aan (van werk) en is vrij tot morgenmiddag... We kunnen dus vandaag en morgen klussen, precies iets voor/tijdens mijn vermoedelijke ei dus !
Het klinkt inderdaad als vruchtbaarslijm! Dat heb je meestal rondom je ei, dus meestal begint het een paar dagen voordat je ei springt en het kan ook nog een paar dagen aanhouden na je ei. In ieder geval veel plezier met klussen en ik hoop dat je temp een deze dagen omhoog gaat!
Ik heb ook gelijk nog even een vraagje: Wij zijn voor een 2e, en ondanks dat ik al een keer zwanger ben geraakt weet ik het soms nog niet ha ha. Maar over dat vruchtbaarslijm he, als je dat heb en je kan het uitrekken tussen je vingers dan moet je het doe he? En hoeveel dagen dan??
Heb gelezen op internet dat sommige dames het 4-5 dagen voor hun ei al hebben, anderen 1 dag... Nu heb ik het vandaag nog wat vaker gecheckt zeg maar, maar nu lijkt het wel verdwenen. Is het normaal als je het maar 1 keer per dag signaleert ? Kan misschien zo zijn dat ik alles er al uit heb gehaald door nog 4 keer verder te voelen gedurende de dag ? Kan me voorstellen dat als je de 1e keer er heel veel/alles uithaalt, het weer een dag nodig heeft om 'aan te vullen' en je dus die rest van de dag dat vruchtbare slijm ineens niet meer voelt, eerder droog van binnen ? Kan dat kloppen ? Ga bijna denken dat ik het me vanmiddag verbeeld heb... Ovutest is ook nog negatief maar dat zou nog prima kunnen.
Klinkt inderdaad als vruchtbaar slijm! Ik heb het in deze 7 rondes nog maar 3 keer gehad.. Gek he! En na 1 dag was het bij mij ook al weg...
Nou, we hebben gisteren geklust ! Hoop dat het genoeg is (zaadjes kunnen tot 3 dagen leven) want de komende dagen kunnen we helaas niet i.v.m. dat hij nachtdienst/avonddiensten heeft...
Dit kwam ik net tegen op het net Naarmate de eisprong dichterbij komt, wordt de baarmoedermond zachter en de opening wijder. Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te klimmen, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken. De ene vrouw merkt dit heel duidelijk, de andere nauwelijks. Maar als ze er bewust op letten, zullen de meeste vrouwen merken dat een of meer dagen voor de eisprong hun schaamlippen vochtiger zijn. Er blijft dan wat glibberig slijm aan het wc-papiertje zitten. Daaraan herken je de vruchtbare dagen. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.
Nou, ik vraag me af of hij nog wel onderweg is. Heb zoveel ongi krampen, opgezette buik en vochtverlies (nu geen vruchtbaar slijm meer) dat ik vanmorgen toch écht zeker dacht te weten nu ongesteld te zijn geworden. Het voelt gewoon exact als normaal de dag dat ik ongesteld ga worden/ben geworden... Ook weer een lage temp en nega ovutest, dus nog geen ei... Zal je zien dat ik morgen ongi word (zit namelijk al op dag 46, en al 2 x cyclus van 47 dagen gehad).