Nog nooit getest

Discussie in 'Corona forum' gestart door mutskuh, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klopt, wanneer je verkouden bent. Maar blijkt die verkoudheid toch een coronabesmetting te zijn dan is het anders. Ik vind het eerlijk dus onverantwoord wanneer iemand dat zou doen, gezien de maatschappelijke impact van Corona.
     
    Yvuna, Zoe123, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    2 zoontjes en ik ook nog niet. Vriend vorig jaar 1 keer en 1 zoontje afgelopen maart 1 keer. Dat was 1 keer en nooit meer m'n kind laten testen.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn man is nog nooit getest.
    Maar die is dan ook nooit verkouden en hoest ook nooit.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    Hier wel de luxe om thuis te blijven maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Daarom heb ik me inmiddels 2 (of was het al 3) keer laten testen. Het heeft weinig indruk gemaakt in ieder geval want ik weet het niet precies meer.

    Moet ook zeggen dat ik er echt niet op zit te wachten thuis te gaan zitten met het hele gezin omdat 1 van ons klachten heeft zonder dat ik weet of het een gewone verkoudheid is of toch Corona. De jongens zouden dan de dupe zijn van mijn keuze om niet te testen. Ze gaan graag sporten en spelen graag met en bij vriendjes.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Zou wat zijn, dat mijn man thuis moet blijven van werk als ik verkouden ben…ze zien hem aankomen, helemaal omdat het helemaal niet hoeft volgens de regels.
     
    Nikki23 en mutskuh vinden dit leuk.
  6. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Nee ik ben nog nooit getest. Ben wel 1 keer verkouden geweest in februari maar viel in 't weekend en we gingen toch niets bijzonders doen dat weekend dus wilde 't aankijken. Vanaf maandag ging 't toen ook al beter.
    Mijn man wel 1 keer omdat hij verkouden was maar we dachten wel dat hij 't van de kinderen had want die was ook zo verkouden. Was in oktober vorig jaar en kinderen werden toen nog niet getest.
    Mijn dochter is wel 1 keer getest, maar wilde perse van mij hoefde 't niet zo nodig. Zondagavond verkouden geworden dus ze zag de bui al hangen. Me zoontje ook nog nooit getest
     
  7. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Nou precies dit. Baas, ik kom deze week niet werken, want mijn vrouw heeft een snotneus :roflmao:
     
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Tijdens de piek in oktober bleven wij ook allemaal thuis tot de resultaten er waren.
    Op school deed iedereen dat en op het werk van mijn man vroegen ze dat eigenlijk ook om te doen (wss ook wel te zien welk werk je hebt) . De gevolgen van iemand met corona op de werkvloer zijn ook veel groter dan iemand die er 1 dag niet is uiteindelijk.
    Velen deden dat zo toen.

    Verder is enkel onze jongste nog niet getest.
    Ik zit aan 18 keer waarvan de meeste van moeten waren , mijn man 2 keer, de oudste 2 keer en de middelste 1 keer.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Toch nog best veel dus die nog nooit getest zijn oid. Hier in mijn omgeving doen ze alsof het zelfzaam is haha. Vandaar mijn vraag. Verder niet de bedoeling om een discussie op te wekken :oops:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Wij ook niet (vriend, zoon van 10 en ik).
     
  11. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Hier ook. Lucky bastard!
    Maar hij werkt dan ook al ruim een jaar thuis, dus ook niet veel contact met verschillende mensen, dat scheelt.
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Nee dat is niet te doen, maar dan is het misschien wel fijn als je je laat testen dan weet je zeker dat de verkoudheid niet iets meer is.
     
    Athina, Mamafiets en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    De baas van mijn man betaald de ( snel) testen en stuurde medewerkers die snotterig op het werk komen meteen door met de mededeling dat hij ze graag weer ziet als de test negatief is
     
    Huismuisie, Neuzeke en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Al zouden wij ons laten testen, dan nog zou hij minimaal een dag thuis moeten blijven. En in het slechtste geval twee dagen. En niet omdat hij verkouden is, nee omdat een huisgenoot verkouden is.
    Wij testen trouwens niet, ook al de werkgever een sneltest zou aanbieden.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar waarom zou je het niet doen? T is toch zo gepiept met die sneltesten.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar juist de mensen die in de zorg werken moeten meestal gewoon werken als er in huis een coronabesmetting is. In ieder geval zolang ik zelf geen klachten heb. Het zou dus voor mij niet uitmaken als man positief of negatief zou testen.
    Nu is mijn man maar 1 keer verkouden geweest en in die hele periode (en toen wel getest). Kinderen hebben alleen getest bij quarantaine, maar niet bij elke snotneus.
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dus voor zorgpersoneel gelden andere regels dan voor de rest van Nederland?
     
  18. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zoon en ik (en mijn moeder) hebben nog nooit een test gedaan, 1x bijna omdat een klasgenootje positief getest had en zoon een nauw contact zou zijn.Een dag later kregen we te horen dat hij een overig contact was en we niet hoefden te testen ,afspraak gelijk afgezegd.
     
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja al vanaf het begin. Net zoals doorwerken in afwachting van je test.
     
    Athina, Mapje en Saartje33 vinden dit leuk.
  20. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is al vanaf het begin dat zorgpersoneel "gewoon" moet komen werken,ook met klachten...
     
    Mapje en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina