Nog nooit getest

Discussie in 'Corona forum' gestart door mutskuh, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zelf ben ik 3x getest en man 2x
    De middelste 4x en de oudste 2x en de jongste is nooit getest en die laten we ook niet testen. In het voorjaar ziek geweest en toen was ze thuis. Wij laten ons ook niet meer testen. Is er iemand een keer gammel dan blijven we thuis. Online onderwijs werkt hier prima en ik ga voor een snottebel geen tijd en energie meer steken om weer een stok in de neus te laten porren.
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik nog nooit, geen klachten gehad. Zoon 1x getest omdat hij iets een loopneus had en hem echt niet de hele week thuis laat zitten.
    Mijn man 7x had verkoudheidsklachten.
    Ik ben wel 1 dag een keer thuisgebleven in overleg met leidinggevende om een testuitslag van man af te wachten aangezien zijn ouders ( waar hij koffie had gedronken) positief getest waren voor corona.

    Eigenlijk best grappig aangezien ik in een supermarkt werk en mijn man afgekeurd is en dus erg weinig sociale contacten heeft. :D
     
  3. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Dat is omdat wij niets zien in een testmaatschappij en daar dus ook niet aan deelnemen, maar dat is een andere discussie.
     
    steenbokje, Celika, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    #44 Nellie4, 31 jul 2021
    Laatst bewerkt: 31 jul 2021
    Ik ben ook niet voor een testmaatschappij, maar ik vind testen omdat je klachten hebt iets anders dan klachten terwijl je geen klachten hebt maar om ergens naar toe te mogen.
    Ik weet uit ervaring dat testen als je klachten hebt erg zinvol kan zijn.
     
    Athina, Sado, Zoe123 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Sterker nog, ik werk in de zorg, en wij mogen zelfs in afwachting van onze test uitslag, zolang we geen koorts hebben, gewoon gaan werken met jawel, risico patiënten..
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb dit ook, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laaatst verkouden was (met zelfs een verstopte of een loopneus). Even afkloppen :)

    Heb me 1x laten testen omdat ik in aanraking was met iemand die besmet was.
    Daarna nooit een aanleiding gehad gelukkig.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij hebben allemaal (alle 4) ondertussen 1 of meerdere testen gedaan. Allemaal vanwege klachten, verkoudheid, snot/hoesten. Altijd negatief.
    Ik moet wel omdat ik de gehele tijd naar mijn werk ben geweest, kinderen zijn naar school gegaan, wij testen zodat we niet onnodig thuis zitten. En zodat we weten of we in quarantaine zouden moeten, als iemand wel besmet blijkt te zijn.
     
  8. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    Ik kon gewoon gaan werken toen onze dochters positief getest waren. Ik zal maar niet zeggen met welke patientengroep ik werk:rolleyes:
    (De dag dat ik zelf klachten kreeg, vonden ze het toch wel verstandig dat ik thuis bleef).
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    schijnbaar wel.
    Ik moest ook gewoon komen werken terwijl mijn dochter getest moest worden omdat ze symptomen had.
    Zelfs als ik verkouden/keelpijn of hoestte moest ik gewoon komen.
    Behalve als je koorts had dan moest je thuis blijven.
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik ben zelf vorig jaar 7 keer getest ofzo. Dat was omdat ik na een ziekte maandelijks keelpijn en hoestbuien kreeg van 2 weken. Dokter ging mij onderzoeken en bloedtesten etc maar elke keer moest ik dus weer opnieuw testen om naar de huisarts te mogen. Was wel de hoogtijdagen zeg maar.

    dit jaar nog 1 keer met voorhoofdsholteontsteking.

    Man 1 keer toen hij ziek was. Oudste 1 keer wegens positief kind in z’n klas. Jongste was tot vorige week nooit getest maar kreeg ineens 40 graden koorts en hij was jarig dus we wilden toch graag weten wat het was.

    ik hoop lang niet meer. Ik ken wel wat meer mensen die nooit getest zijn hoor…
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Ikzelf al ongeveer 10x, waarvan 3x vanwege klachten. In dat geval moesten wij trouwens wel thuis blijven in afwachting van de uitslag. En ook toen mijn kinderen getest werden, moest ik thuis blijven. Laten we zeggen dat ze bij ons in het verzorgingshuis extreem voorzichtig waren, die zij tijdens de 1e golf hard getroffen. Ik testte elke keer negatief

    Mijn man 1x en was toen ook positief.
    Emma en Fayèn 2x, beide keren negatief.
    Mia en Kensi 1x, uitslag negatief.
     
  12. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Mijn man, jongste dochter en ik nog nooit getest. Ook geen klachten gehad, ben er nog steeds verbaasd over.

    Oudste 2 weken terug wel ivm 3 corona gevallen in de klas. Gelukkig negatief.
     
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb nog nooit een test bij de ggd gehad. Wel thuis-testen.

    Ik vermoed dat ik begin maart 2020 Corona heb gehad, aangezien dat voor mij een gekke periode was om zwaar verkouden te zijn. Het was echt op het randje van griep, inclusief verhoging, rare hoest en mega moe. Duurde ook vrij lang en kort daarna waren enkele collega’s ook onder de pannen (langer en heftiger dan ik). Ik zal het nooit zeker weten en blijf nu blij klachten gewoon thuis.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Helaas is dat voor ons niet mogelijk geweest, heeft wel de voorkeur als t kan. We proberen dochter wel te ontzien, wat goed kan want zodra er wat is slaap ik naast dr, blijft zij toch al thuis en ben ik de eerst volgende met klachten en test ik :D

    Hier beiden mantelzorger voor onze ouders en ik loop nu ook bij een verloskundige als er wat met mij is of die kleine wil ik daar (of naar een tandarts) gewoon verantwoord heen kunnen.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik zie mn man al staan voor de klas terwijl ik met covid gestrekt lig...

    Dat is een fijne PS om te bezorgen...

    Zitten leerlingen tussen die al als des doods zijn om covid in huis te halen omdat ze zelf kwetsbaar zijn dan wel een ouder hebben die zwaar in de shit kan komen. Merendeel is straks na de zomervakantie gelukkig volledig gevaccineerd indien ze dat wensen, volledig beschermd betwijfel ik (janssen is langer dan 14 dagen en sowieso geen van allen 100%)

    Specifiek voor 1 leerling is t helemaal een ramp maar dat is een bijzonder geval. Mn man zou t niet eens over zn hart kunnen krijgen om die zo'n PS te melden. Die jongen heeft t al zwaar genoeg.
     
    Zoe123, Zxcvb en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ik ben ook nooit getest
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    1x getest vorig jaar, kreeg klachten en was hoogzwanger, wilde wel mijn controles bij de verloskundige dus ja toen wel wezen testen.. negatief, maar had niet anders verwacht (holte ontsteking, heb ik jaarlijks wel een keer last van).
    Man is ook 1x getest, we kunnen beide niet thuiswerken en met klachten naar werk wordt niet geaccepteerd.
    Zoontje 1x getest dit jaar ivm klachten en koningsspelen die hij niet wilde missen. Gelukkig wel de nieuwe ondiepe neusstest anders had ik hem niet laten gaan.
     
  18. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    #58 Jippie, 1 aug 2021
    Laatst bewerkt: 1 aug 2021
    Hier nog nooit getest. In die 1,5 jaar nooit klachten gehad.

    Man heeft 1x moeten testen en dochter van 13 ook. Dat waren officiële PCR-testen.
    Dochter testte wel regelmatig met zelftesten van school.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.608
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vorige maand voor het eerst getest. Was binnen de 1,5e meter geweest en moest later die week elders heen dus wilde voor degene die ik had gezien en ging zien weten hoe en wat.
    En had 1x gebeld omdat ik dacht dat ik een test zou moeten, maar volgens diegene aan de lijn hoefde dat niet met mijn klachten :confused: :|

    Verder hebben m'n man en ik 3 weken terug beiden de antigeentest ondergaan ivm. vakantie.

    Kinderen nog helemaal niet getest.
     
  20. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Niet vanwege ziekte naar vanwege onze emigratie heb ik 4 keer in anderhalf week moeten testen. Mijn man heeft 1 keer getest vanwege symptomen en 4 keer ivm reizen, mijn oudste dochter ook 3 keer vanwege het reizen en mijn 2 jongste allebei geen 1 keer.

    Bij klachten blijf ik liever thuis, maar die heb ik nog niet gehad.
    Dus alleen de verplichte reistesten gedaan, omdat het echt niet anders kon.
     

Deel Deze Pagina