Nog nooit uit logeren geweest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Thyron is ook nog nooit uit logeren geweest, zolang het niet nodig is doen we dat ook niet.
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou ik vind het geen onzin om die kleine te laten logeren, de oma's vinden het leuk en zo hebben ik en mijn vriend ook eens een avondje met z'n tweetjes en ik zeg niet dat we dit altijd doen maar we hadden laatst een feest bij mijn oma ( dus de overgrootoma van mijn zoontje ) want ze werd 71 en dan laat ik die kleine liever bij mijn schoonouders dan dat hij in zo'n rokend hok moet gaan liggen... En ik snap ook wel dat hij er zelf nog niets van snapt maar zo één keer in de zoveel tijd uit logeren vind ik helemaal niet erg hoor...
     
  3. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Onze kleine heeft ook een nachtje bij opa en oma doorgebracht en ik moet zeggen ik heb heerlijk geslapen... Dat ene nachtje heeft mij de nodige energie gegeven om er weer tegen aan te kunnen. De papa had er trouwens veel meer moeite mee.
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano is nu 10 maanden en hij is afgelopen vrijdag-nacht voor het eerst uit logeren geweest en wat had ik het er moelijk mee...
    We waren 1 jaar getrouwd en wilden het samen vieren en ook een keertje uitslapen dus vandaar dat hij 5 straten verderop en Opa en Oma ging logeren.
    Maar wat was ik blij toen hij weer in zijn bedje lag!
    Dus de volgende keer gaat Keano pas logeren als hij zelf de beslissing kan maken of hij wel of niet wil gaan logeren...

    Liefs, misspuma
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zal Bram voorlopig ook niet uit logeren sturen!
    Ik moet er werkelijk waar niet aan denken.

    Mijn gevoel zegt dat ik dat nog niet moet doen en dat weegt voor mij zwaarder dan 'hij moet eraan wennen om ergens anders te slapen'.
    Waarom zou hij daar aan moeten wennen? We zien wel hoe het gaat als het zover is dat hij voor het eerst gaat logeren.

    We hebben heel bewust voor hem gekozen en dat betekent dus dat ons uitgaansleven even op een laag pitje staat.
     
  6. Luca is al een paar keer bij opa en oma gaan logeren.
    ten eerste vind ik het goed voor luca, wennen aan iets anders.
    ten 2de ook leuk voor oma en opa
    en dan gaan wij meestal iets doen,uit eten,filmpje.

    Is er nou ooit echt iets,vind ik wel dat je je kindje moet kunnen weg brengen, en al iets gewend is.

    Maar ik ga altijd weg met tranen hoor en mijn gsm staat op scherp, huilt hij veel ofzo, zodat ze me kunnen bellen.
    Maar ik slaap toch slechter dan.

    groetjes
     
  7. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    fay is al een paar keer uit logeren geweest en dan voor namelijkbij mijn schoonouders, mijn vader en mijn zus!
    en dat is dan niet uit leukigheid voor mijn dochter maar meer voor mijn familie!
    maar mijn dochter is zo makkelijk die vind alles goed, en ik vind het wel belangrijk dat ze ergens anders logeerd leerd ze toch wel makkelijker met andere om te gaan!
     
  8. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar daarvoor hoeft je kindje toch niet per se alleen ergens te slapen? Omdat mijn ouders niet om de hoek wonen, gaan we er vaak als gezin heen. Hij slaapt er evengoed als thuis - wel in een andere omgeving en ander bedje.
     
  9. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier precies hetzelfde!
     
  10. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick was 2,5 maand toen hij voor het eerst bij mijn ouders logeerde, maar dat was omdat het niet anders kon. Daarna is hij nog eens 1 nachtje geweest, wat goed ging. Maar nu wil hij al weken niet bij mijn ouders in het campingbedje slapen (als ik bijv. de hele dag daar ben).....hij krijst echt alles bij elkaar. Nou hebben wij dit weekend een verplichting waar we eigenlijk niet onderuit kunnen, en Rick zou bij mijn ouders gaan logeren, maar nou heeft hij dus ook nog dikke vette verlatingsangst (en zelfs oma kan hem dan niet troosten), en mijn ouders komen dus maar bij ons in huis. Dan is Rick in ieder geval in zijn eigen omgeving en kan in zijn eigen bed slapen.

    Vindt het wel jammer hoor, dat hij dus echt niet meer overal slaapt, het was zo gemakkelijk want mijn familie woont dus allemaal ver weg (min. 1 uur rijden), dan ga je dus niet zomaar even op en neer.... maar ja het is niet anders en zo is het toch goed opgelost als we eens echt niet anders kunnen.
     
  11. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier ook nog nooit uit logeren geweest. heb ik ook nog niet aan toe geloof ik.. ach komt vanzelf
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi slaapt weleens bij mijn ouders, of de ouders van mijn vriend.
    's-middags zeker regelmatig en 's-nachts tot nu toe een paar keer gedaan.
    Ik heb er niet zoveel problemen mee moet ik zeggen. Het is ook wel fijn dat als we 's-avonds iets hebben dat laat wordt we 's-ochtends nog even lekker kunnen blijven liggen ;)
     
  13. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

    Groetjes Six


    PS: uit logeren bij mijn eigen ouders vind ik makkelijker dan uit logeren bij mijn schoonouders, maar da's een ander onderwerp ;)
     
  14. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Valt me op dat veel moeders het ook niet willen omdat ze het zelf vreselijk zouden vinden om hun kindje een nachtje niet bij zich te hebben.

    Zolang je borstvoeding geeft kan ik me voorstellen dat het niet echt praktisch is.

    Ik ben benieuwd hoe ik er straks over denk als ik daadwerkelijk een kind heb, maar nu denk ik dat ik mijn kind af en toe wel bij opa en oma zou laten logeren na de borstvoedingsperiode. Ook zijn mijn man en ik van plan om 1 avond per maand samen uit eten te gaan/naar de film ofzo en dan zou het wel eens handig zijn dat de kleine bij opa en oma blijft slapen, zodat je 's ochtends eens een keertje uit kan slapen en even met z'n tweeen bent.
     
  15. Female

    Female Niet meer actief

    @ Tinus; het valt mij idd ook op dat veel moeders het vooral zelf heel moeilijk vinden.

    Ik denk toch echt dat het best fijn is als je kinderen er een beetje aan wennen om ook ergens anders te zijn, makkelijker worden.... En daarnaast..... Denk ik dat het ook zeker niet verkeerd is om heel af en toe eens met z'n tweetjes te zijn of iets te gaan doen. Tenslotte ben je naast alleen papa en mama ook nog partners, en tijd voor elkaar vind ik ook belangrijk en erg leuk.
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb er bewust voor gekozen om moeder te zijn en vind het daarom gewoon raar om mn kids ergens te laten logeren zodat ik kan uitslapen. Als ik zou willen uitslapen dan gaat gewoon mn man er sochtends uit met de kids maar dat gebeurt zelden. Wel vaak sochtends ff met zn allen in ons bed... daar geniet ik meer van dan een uur extra slaap.

    Verder gaan we ook wel eens samen weg maar dan komt er gewoon een oppas zodat de kids in hun eigen bed slapen. Wel zo rustig voor ze.

    Overigens komen ze vaak genoeg ergens anders... als ze wakker zijn. Mn moeder past op als ik naar de sportschool ga dat duurt een uurtje of 2 en daarna gaan we naar huis zodat ze lekker hun middagdut kunnen doen. Verder kan je het thuis ook heel gezellig hebben met z'n tweetjes en quality-time hebben.
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn 2 oudste zijn vaak als kleintje uit logeren geweest

    maar ik merk dat ik het met Caitlin moeilijker heb
    ook dat mijn ouders het niet meer aankunnen (leeftijd en ziektes) en me schoonouders erg ver weg wonen ( Brabant)
    echter gaan zij nu verhuizen naar Friesland dus een stuk dichterbij

    nu zal Caitlin wel eens die kant op gaan denk ik als het zo uitkomt
    leuk voor haar (hoop ik ) en leuk voor opa en oma

    mijn ouders zien haar geregeld zeker 1x in de week
     
  18. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    de jongste gaat hier nog heeeeeeeel lang nog niet ;) :rolleyes:
    en de oudste 6 jr die gaat ook bijna nooit alleen als het echt nodig is.
    bv toen met de bevalling.
    Spelen bij oma gaat ze wel maar slapen doet ze lekker thuis!

    ik slaap zelf niet als ze niet thuis is.. :(
    veel zeggen dat het voor haar leuker is en beter en ook voor papa en mama om een keer samen te zijn enzo..
    maar wij vinden het samen zijn met de kinderen leuker..
    gelukkig vraag ze hetzelf ook nooit maar dat komt denk ik ook omdat ze het niet gewent is om te logeren..
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft ook al een paar keer bij Oma geslapen.
    Oma vindt het geweldig, Vigo heeft nergens problemen mee en mijn vriend en ik kunnen dan eens een filmpje pakken of lekker 'uitslapen' .
     
  20. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune is ook nog niet gaan logeren. Nu gaan we eind volgende maand voor het eerst een avondje weg zonder hem maar dan nog ga ik hem nadien halen zodat hij lekker in zijn eigen bedje wakker kan worden. Mag er niet aandenken om wakker te worden zonder mijn kleine mannetje bij me in huis! Heb hem zelfs nog nooit weggebracht voor enkele uurtjes.

    Grtz x
     

Deel Deze Pagina