@lilo88, Ik zag dat jullie ook een meisje verwachten leuk hoor, gefeliciteerd!! Ook al veel roze gekocht? Ik wel, vind het zo leuk allemaal. Wanneer krijgen jullie de kamer? Ik ben zo blij als het kamertje helemaal af is dan kan ik pas zien of alles gelukt is Het is super leuk om ermee bezig te zijn.
Ja wij krijgen ook een meisje dankjewel!!! Ik heb al wel wat roze gekocht, maar ga na de 3d echo van aankomende zaterdag helemaal los. We hebben namelijk met 17 weken een geslachtsbepaling gehad en daar was de echoscopiste 100% zeker maar toch twijfelde ik. En bij de 20 weken echo lag de kleine er niet goed voor, maar werd er wel voor 80% gegokt dat het een meid zou zijn. Dus effe de echo afwachten en dan ga ik ook los zoo leuk! Wij krijgen het kamertje 4 maart en dan kan ik eindelijk beginnen met de laatste spulletjes op orde maken. Kan ook echt niet wachten om het kamertje aan te kleden
Leuk hoor, ik heb ook een extra echo gedaan bij Jan de Koning met 26 weken, het schijnt dat hij het nog nooit heeft mis gehad. Is jou meid ook al zo druk in je buik?
@ Kaat: Ja net zag je heel mn buik golven. Voel het nu meerendeels boven in heerlijk dat gevoel. Mijn vriend zat net echt effe met grote ogen te kijken van wat gebeurd daar nou
Leuk is dat he Ik had het de vorige keer ook. Nu 'helaas' niet, volgens mij zit er een heel rustig baby'tje in mijn buik. Af en toe voel ik wat zachte schopjes, maar zo druk als mijn zoontje was, dat heb ik nog nooit gevoeld in de afgelopen weken. Bij onze geslachtsbepaling met 20 weken echo was ze er ongeveer 80% zeker van. Met 30 weken krijgen we een groeiecho, dus dan vragen we of ze 't nog een keer willen bekijken. Maar mijn gevoel zegt hetzelfde, dus ik denk dat het wel goed zit En anders mogen we alles gaan ruilen
Haha ja ik heb de bonnetjes dus niet meer waarschijnlijk zegt mn gevoel automatisch dat het wel een meisje moet zijn zou ook echt een ommezwaai zijn mocht het anders zijn. Ben al zo gewend aan het idee dat er een kleine meid in mn buik zit Maar hopelijk ligt ze er aankomende zaterdag goed voor
Ik denk wel dat ze het bij de meeste echo's goed hebben. Die van mij is echt super beweeglijk, de hele dag door. Bij de pretecho hadden ze 'papa' al sterkte gewenst Ze heeft ook elke dag een keer de hik, voelen jullie dat ook? @ladydi85, Verwacht je nu een meisje of een jongetje? Dat was me niet helemaal duidelijk.
@ Kaat: Heb volgens mij nog niet gevoeld dat ze de hik heeft .. ben wel heel benieuwd hoe dat aanvoelt. @ Alle: Hebben jullie het gevoel dat je eerder gaat bevallen of overtijd gaat?
Het zijn van die regelmatige 'plopjes' en dat blijft best lang doorgaan. Ik heb er nog niet echt een gevoel over. Tot nu toe is de groei op de echo's precies op de uitgerekende datum. Dus ik denk dat het redelijk op tijd komt. Heb jij er een gevoel over?
ja misschien 1 tot 2 dagen eerder, want ons kleintje loopt ook precies goed. ik denk zelf 2 dagen eerder. vannacht ook gedroomd
Dat kan kloppen ja We vertellen het niemand en ik heb hier een vriendin op het forum die het van mij nu ook nog niet hoeft te weten... Dus ik hou mijn mond nog even Ik heb net een paar dagen geleden voor het eerst de hik gevoeld bij de baby. Zo'n lekker plopgevoel is dat En de verloskundige heeft ons laatst laten voelen hoe de baby lag. Heel raar, voel je ineens een bolletje: z'n hoofd! Er gebeurt natuurlijk niets met de baby, maar ik heb toch het gevoel dat ik dan in z'n ogen zit te prikken ofzo
Haii meiden, Weer terug van de echo ... helaas niet gelukt omdat kleintje te laag lag we hebben het wel zien gapen dus dat was de moeite al waard. Het is geschat op 6,5 pond als het geboren wordt. We hebben we weer de bevestiging van een meisje gehad dus dat is fijn 22 februari kunnen we weer komen en hopelijk ligt onze meid er dan wel goed voor. Ik was vantevoren naar de toilet geweest en had een uur van te voren moeten drinken en niet meer mogen plassen. Dus hopelijk 22 feb beter en anders wachten we gewoon af tot aan de geboorte Liefs
Waarvoor lag de baby te laag dan? Wat is er dan niet te zien? (ik volg 'm niet helemaal ) Wel fijn om weer bevestigd te krijgen dat het een meisje is! En 6,5 pond, goh, ik teken ervoor (M'n zoontje was 9 pond )
Ladydi: Die vrouw gaf aan, doordat ik geplast had lag mn kindje te laag naar beneden waardoor ze geen goed beeld had :S Snapte het ook niet echt 6,5 pond is wel een mooi vooruitzicht inderdaad
@ladydi85, Ok hahaha vandaar. Vertellen jullie het geslacht aan niemand in jullie omgeving? Leuk dat jij ook de hik voelt dat is zo'n leuk gevoel. @lilo88, Jammer dat ze te laag lag. Wel weer fijn dat ze hebben gezegd dat het een meisje is. En 6,5 pond is inderdaad een mooi vooruitzicht.
@Kaat2000: we vertellen het niemand inderdaad. Wel erg lastig zeg, continu alle babyspulletjes opruimen en niets laten slingeren... En vooral m'n mond houden hihi Vraagje aan jullie allemaal: hebben jullie binnenkort ook een intake van de kraamzorg? Wat gaan jullie vragen/bespreken?
@ Ladydi: Ik heb nog geen intake gepland staan, maar verwacht wel binnen een aantal weken een afspraak hierover. Dit zijn de vragen die ik heb, mochten ze niet automatisch aan bod komen: Wat doet kraamzorg in het huishouden Kraamverzorgster die niet rookt! Kans dat er een stagiaire meekomt Bedklossen nodig? Wat als ik niet tevreden ben over de kraamhulp Werktijden kraamzorg
Ladydi85: Oh ja dat lijkt me wel lastig, wel knap van je. Bij mij komt de kraamhulp 8 weken van te voren, dus dat zal volgende maand wel zijn. Ik heb nog niet echt vragen, wel moet ze tegen katten kunnen en het liefst niet roken.
Ja, het niet-roken is hier ook een must. Ik heb astma en kan er echt niet goed tegen. Lastig genoeg in het dagelijkse leven, maar ik hoop toch echt dat ze er rekening mee houden, zodat ik niet in mijn kraambed lig te piepen omdat ik niet goed adem kan halen De vorige keer hebben ze er netjes rekening mee gehouden, dus ik hoop dat het dit keer ook goed komt. En ik ga vragen of het mogelijk is dat ik de kraamverzorgende van de vorige keer weer krijg, zij was helemaal perfect: lief, aandachtig, kon me goed helpen als ik ergens mee in de knup zat, ze was onopvallend aanwezig en hield toch het hele huis schoon. En ze heeft zo goed geholpen met bv... die wil ik graag nog een keer in huis (Ik geef het weinig kans, maar ach, aangeven moet kunnen )