Nog onrustig ondanks inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Weet het echt even niet meer. :cry: Thijmen blijft ondanks dat we hem inbakeren zo onrustig. Ik hou me aan rust en regelmaat dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Ik leg hem op tijd wakker in bed en zorg dat zijn buikje gevuld is. Hij blijft zich enorm tegen het inbakeren verzetten (zijn nu 2 wkn bezig). Tussendoor wordt hij steeds wakker en ook dan verzet hij zich tegen het inbakeren. Iris hebben we ook ingebakerd en die bleef zich ook steeds verzetten tegen het inbakeren. Met haar zijn we toen bij een osteopaat geweest etc etc en er is uiteindelijk niets gevonden. Met Thijmen is het een herhaling hoe het er bij Iris aan toe ging. Dacht dat het misschien aan mijn borstvoeding kon liggen maar hij groeit als kool (Iris toen ook). Als baby's ingebakerd worden zou je toch verwachten dat ze rustiger slapen of heb ik het mis? Hoelang slapen julie kleintjes op een dag met inbakeren?

Liefs Eva

2. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    O ja, Iris is een heel sterk en temperamentvol meisje, Thijmen heeft deze eigenschappen ook.. Kan dit misschien ook meespelen?

3. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Wij zijn nu 3 weken bezig met inbakeren (de pacco) en hier ook wisselend succes. Sowieso is wakker wegleggen bij ons zelden gelukt. Nu wieg ik hem eerts in slaap en leg hem dan in de pacco. De ene keer slaap hij overdag dan 2,5 uur. De andere keer lukt het voor geen meter. Ik kan je verder ook geen advies geven, want ik weet het op dit moment ook ff niet meer (we zijn al vanaf 16:30 bezig om hem te laten slapen...)

4. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Heeft hij dan 1 slaapje op een dag van 2,5 uur? De rest van de dag slaapt hij dan helemaal niet meer?

5. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Waarom vraag je geen advies aan je verloskundige of CB?! En je hebt ook inbakerverpleegkundigen welke je vast wel willen helpen....
    Je kunt op deze sight ook veel informatie vinden
    http://www.inbakeren.nl/

Succes ermee!

Groetjes, vonneg

6. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik bedoel per keer. 's ochtends slaapt hij meestal een uurtje. Na de fles van elf uur wat langer (2 uur) en na de fles van 15:00 met geluk een klein uurtje. Maar vanavond is het bijvoorbeeld echt drama. Nog steeds wil meneer niet slapen. En hij is zo ontzettend moe, maar het lukt hem niet de slaap te vatten. Momenteel is het alleen maar huilen.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Tjah het blijft moeilijk. 4 Uur slaap overdag dat is hier nog nooit voorgekomen. Ok ik overdrijf, de keren zijn in elk geval op 2 handen te tellen.... Hier wordt 's ochtends anderhalf uur geslapen en 's middags met geluk een uurtje. Het is even een moeilijke periode maar ik zie bij onszelf dat meneer in elk geval niet meer zo lastig of huilerig is als hij minder geslapen heeft.
    In elk geval succes ermee.

8. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi'

Ik heb twee net zulke onrustige baby's als jij gehad.
    Bij de tweeede ben ik uiteindelijk naar de ha gegaan en die heeft haar op laten nemen, om uit te zoeken waar haar onrust en onlust vandaan kwam.
    Ik zat ondertussen er helemaal doorheen en gaf echt aan dat ik het niet meer aankom.
    In het ziekenhuis zijn ze tot de conclussie gekomen dat ze te weinig vocht binnen kreeg, ik gaf ook borstvoeding en de kinderen groeide goed.
    Maar op elke voeding dronken ze ongeveer 120 cc terwijl ze toen 160 cc moest hebben.
    De voeding werdt na de bv dan aangevuld met kunstvoeding of afgekofde melk en sinds die tijd sliep maar dochter.
    Ik denk dat de eerste dat ook gehad heeft, maar toen hebben ze me nooit sireeus genomen, ze zeiden ja,,, baby's huilen....
    Misschien een idee om je kindje voor en na de voeding even te wegen dan kan je exact zien wat ze gedronken bij je heeft.
    Hopelijk heb je er iets aan, en heel veel succes gewenst.
    Groetjes Lianne

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    misschien een bakerzakje proberen? dan is hij toch ingebakerd en kan hij zichzelf niet wakker slaan enzo maar heeft hij toch de ruimte om wat te bewegen.
    Julian kon ook niet tegen inbakeren maar een bakerzakje werkte goed bij hem.
    kijk anders eens op de puckababy site

10. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    @Lianne: Dit is iets wat mij ook bezighoud, zou het kunnen dat ik te weinig bv heb. Maar wat ik me afvraag is of jouw dochters wel voldoende plasluiers hadden? Thijmen plast nl wel meer dan genoeg.

@Lon en Tijn: dank je wel! Zal het morgen ook eens voorleggen aan het cb. Zij komen morgen op huisbezoek want weet het echt ff niet meer.

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Sterkte ermee.

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook wel een temperamentvol kindje, het inbakeren helpt gelukkig erg goed maar ze spurtelt in het begin erg vaak tegen, stampt en zeurt soms een hele tijd alvorens ze wil slapen.
    Maar het inbakeren helpt wel beter dan het niet te doen.
    Je moet wel rekening houden dat zo kleintjes nog vaak last kunnen hebben van krampjes want ze onrustig houdt.
    Soms houd ik L na het niet kunnen inslapen weer een tijdje rechtop zodat ze weer een boertje kan laten en dat lucht soms ook wel op!

13. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Hier ook een mama van een temperamentvol meisje. Eerst uitte zich dat veel in heeeel druk zijn, huilen als ze niet opgepakt werd maar momenteel gaat het gelukkig heel goed en is ze gewoon superdruk aan het spelen al zittend en heel veel pratend/brabbelend!

Na een week of zes ben ik begonnen met inbakeren op advies van kinderarts en iemand van de babymassage, dit werkte super en haar ritme was toen:
    eten, spelen, 2u slapen en dat elke 3-4 uur (helaas ook 's nachts dus).

Hoe baker jij in, met een bakerzak of echt met doeken? Ik had als tip gekregen om het met doeken te doen omdat het dan voor baby nog duidelijker is en er niet meer gespeeld/geplukt kan worden, bij ons was dit erg goed gelukt wat na een paar weken werd ze al rustig zodra ze de doeken zag...

Ik ben trouwens begonnen met inbakeren omdat ik helemaal gek en moe werd van onze kleine, ze wilde alleen maar bij ons op arm/buik slapen en ik kwam nergens meer aan toe. Waarschijnlijk hebben we haar in het begin toch teveel verwend waardoor ze later niet meer zelf in haar bedje in slaap kon komen maar door het inbakeren is dat gelukkig vrij snel wel weer gelukt!

Succes in ieder geval en laat maar weten als je nog meer vragen hebt!

14. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ze hadden voldoende plasluiers., maar in het ziekenhuis zijn ze alles gaan wegen, voor de voeding, na de voeding, en de plasluiers.
    Om zo een goed beeld te krijgen.
    Uiteindelijk, was de conclusie, dat ik ruim voldoende voedingstoffen in de voeding had zitten maar te weinig vocht, vandaar dat ze prima groeiden, maar onrustig waren ivm vochttekort.
    Elke voeding was ongeveer 40 tot 60 cc te weinig, dit 6 keer per dag!
    Dus ze droogde niet ui, plaste ook wel goed.
    Maar konden de rust niet vinden door toch te weinig vocht.
    Heel veel sterkte ermee.
    Ik ga nu 2,5 week op vakantie, dus ik kan niet terug reageren voorlopig.
    Lees het na de vakantie wel.
    Groetjs Lianne

Deel Deze Pagina