Autostoel, waar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Onze dochter is bijna uit de mc gegroeit. We hebben de vervolgstoelen al gekocht. Ik zit nu alleen te twijfelen, zal ik de stoel achterin of voorin zetten. Ik vond achterin vanzelfsprekend maar zie nu steeds vaker stoeltjes voorin waar ook wel wat voor te zeggen is (in mijn auto tenminste, daar rijden dochter en ik meestal slechts samen in, bij mijn man komt ie wel achterin) Het lijkt me wel gezellig en handig omdat je erbij kunt en je alles kunt zien. Is er nog verschil qua veiligheid?
    Waar hebben jullie je stoeltje en waarom?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben het stoeltje achterin. Via de binnenspiegel kan ik hem prima zien.

In principe mag je je de autostoel voorin zetten als je geen airbags hebt of deze zijn uitgeschakeld, maar ik heb toevallig laatst gelezen dat als je de autostoel achterin hebt staan bij ongeluk minder kans is op letsel dan voorin.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou ook zeggen achterin. Dat is idd de meest veilige plek. En achter jou de chauffeur schijnt het veiligst te zijn, omdat je automatisch altijd wegstuurd als er iets gebeurt. Jelle zit wel achter de passagiersstoel omdat ik hem dan kan zien, ik heb zo'n klein spiegeltje gekocht bij prenatal. In de binnenspiegel kon ik hem net niet zien.

4. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Het alles kunnen zien en bij kunnen kan ook juist gevaar opleveren, zo zie ik het tenminste omdat je dan toch even snel onderweg misschien een snotneusje wil afvegen oid. Terwijl als hij achterin zit, je daar niet eens bij kunt en dus moet stoppen mocht je dat willen doen... maar ja, ik ben zo iemand die dan meer op mijn kind let dan op de weg... en dat is niet de bedoeling...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De veiligste plek in de auto is midden achterin (ivm zijwaartse aanrijdingen). Maar in veel auto's kan daar geen stoel staan.
    Daarna de plekken aan de zijkant achterin, en dan op de voorstoel.

Ik hoor weleens dat kindjes op de voorstoel helemaal onrustig worden van alles wat ze zien. Voor kleine stukje gaat het nog wel, maar bij wat langere stukken kunnen ze erg veel stimuli krijgen.

Hier staat de stoel achter de passagiers stoel. Dan kun je er vanachter het stuur nog net bij als je wat wil geven. En er hangt een extra spiegel aan de achteruitkijk spiegel om hem in de gaten te kunnen houden..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Achterin. Dat is veel veiliger, niet alleen bij aanrijdingen maar ook omdat je als bestuurder je minder bezig kan houden met je kindje en daarom beter op de weg let... tja, het is een gegeven... net zoals je niet mag bellen in de auto moet je ook je kind geen drinken / eten geven / snottebellen afvegen etc...

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij hebben een kangoo en past daardoor in het midden achterin
    ideaal zo kan ze mij zien en ik kan haar zien middels mijn achteruitkijk spiegel

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nog een reden om ze achterin zitten: Nu ze wat groter wordt, heeft ze ook weleens 'los' speelgoed in de auto. Of ze trekt haar schoentjes uit. En die worden net zo gemakkelijk weggegooid. Als dat dan net richting jou stuur is of juist bij de pedalen terecht komt, lijkt me dat niet zo veilig.

Deel Deze Pagina