Hi dames, Ik weet dat er altijd staat dat je niet met ochtendurine een ovulatietest moet doen. Maar waarom is dat precies? Ik lees tegenstrijdige dingen: 1. omdat je LH pas 's ochtends weer toeneemt en dus tussen 10.00 en 18.00 op z'n hoogst is (en ovu dus met ochtendurine te licht zou zijn) 2. Omdat LH juist te geconcentreerd is in je ochtendurine (en ovu dus te vroeg/onterecht positief zou zijn. Wat is juist ? Ik heb 'per ongeluk' gisterochtend met ochtendurine getest denk ik: heb niet met m'n 1e ochtendurine getest, maar een uur en kwartier later nog een keer geplast en was toen een heel klein beetje, dus denk dat het nog in m'n blaas zat van de nacht ofzo, was erg geconcentreerd (sorry voor de details trouwens). En die ovu-test was positief (teststreep donkerder dan controle). Ovu-test de avond ervoor was bijna positief. De ovu-test die ik gister daarna nog heb gedaan rond 14.00 uur 's middags was bijna positief en gisteravond was ie lichter. Zou ik dan toch m'n piek met ochtendurine hebben gehad? Omdat ik benieuwd was of hij vanmorgen met ochtendurine nou weer positief uit zou slaan (dan zou ik zeker weten dat de test gisterochtend onterecht positief was) heb ik vanmorgen vroeg weer getest en die is niet positief (wel donkerder dan gisteravond). Ik zal vanmiddag weer testen om te kijken of hij inderdaad nu lichter blijft/wordt want dan vermoed ik toch dat ik gisterochtend met m'n ochtendurine m'n piek heb gezien. (m'n temp was vandaag ook opeens 36,6 en afgelopen dagen 36,8, dus misschien idd vandaag m'n eisprong? Hoop dat m'n temp morgen gestegen is) Hoor graag wat jullie vinden van dit hele verhaal, sorry voor de vele info. Gr Bee
Omdat je urine de hele nacht in je blaas gezeten heeft en daardoor lh opbouwt, hierdoor kan je een streep krijgen terwijl je niet in je piek zit Dus nr 2
Ik gebruik de digitale ovulatie testen van clear blue en hiermee mag je wel testen met ochtendurine. Ik vind dat toch wel erg makkelijk!