Moeders voor moeders

Discussion in 'Zwanger worden' started by BabyAngel, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hallo Dame's.

Wie van jullie is vanplan om te plassen voor moeders voor moeders?
    Of is er al iemand die het gedaan heeft of mee bezig is?

Ik ben namelijk heel erg aan't Twijfelen.
    Is dat niet een heel gedoe om die flessen te vullen?
    Hoe doe je dat op je werk?
    Gaat het niet stinken en hoe/waar bewaar je die flessen?
    Wordt het opgehaald of moet je het brengen?

Sorry,een heleboel vragen maar er zijn dus dingen die me tegen houden al zou ik graag alle moeders willen helpen met het hormoon.

Hopenlijk kan iemand mijn vragen beantwoorden!!

2. Laura26

Laura26 Lid

Jan 30, 2012
    94
    0
    0
    Hallo
    Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders tijdens mijn vorige zwangerschap!Ik zamelde alleen maar urine in als ik thuis was. Dit deed ik boven in de badkamer op het toilet, dat was makkelijker, had ik net wat meer ruimte voor de kratjes e.d.
    Er zit een goedje in de flessen wat wel een beetje vies ruikt, dat is om je urine goed te behouden. Als ik aan het werk was zamelde ik niet in, maar dat was ook geen probleem hoor vertelde die vrouw van moeders voor moeders.
    Ik zette de flessen voor de deur neer, hier kijk je niet direct op de voordeur vanaf de weg, en ze werden keurig elke week op gehaald.
    Het is echt voor een goed doel, en ik vond het een kleine moeite, succes met je keuze maken of je wel of niet mee gaat doen en als je vragen hebt hoor ik het wel;) Liefs!

3. Laura26

Laura26 Lid

Jan 30, 2012
    94
    0
    0
    Je kan ze de flessen ook ergens brengen trouwens!
    Ze zijn donkerblauw, en zitten in een kratje, valt echt niet op dat er urine in zit, xx

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dankjewel voor je reactie!
    Ik ga me indd toch maar eens bedenken,het is indd voor een goed doel!
    Eerst morgen nog maar eens testen,hopelijk dan een duidelijke test.
    Liefs mel.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Goed dat je er over nadenkt! Ik heb zelf pregnyl gebruikt, dus voor mij was het de enige manier om "iets" terug te doen.. Antwoorden op je vragen:

Is dat niet een heel gedoe om die flessen te vullen? Je krijgt er een maatbeker waarin je je urine opvangt en dat giet je over in de fles. Dus dat moet te doen zijn ;)
    Hoe doe je dat op je werk? Ik heb alleen thuis urine opgevangen. Sowieso wisten mijn collega's het eerste weken niet en heel belangrijk ALLE beetjes helpen!
    Gaat het niet stinken en hoe/waar bewaar je die flessen? Ik vond het totaal niet stinken. Doordat je de maatbeker waarin je je urine opvangt telkens omspoelt (gewoon met kraamwater) blijft deze fris en de fles zelf, waarin een goedje zit met een apart geurtje om de urine "goed" te houden, heb je dus maar heel eventjes open. Maar ook hier geldt: stel dat je 's ochtends zo misselijk bent dat je het echt niet op kunt brengen.. ALLE BEETJES helpen, dus dan maar alleen 's avonds.
    Wordt het opgehaald of moet je het brengen? Dat hangt er vanaf waar je woont, ik moest het zelf wegbrengen, als je in wat minder achtergesteld gebied woont :p komen ze het ophalen!

Succes met zwanger raken! En daarna met plassen :D

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hoi melanie, ik heb ook heel erg getwijfeld hoor, het lijkt mij vooral vies om die kannen om te spoelen en ik ben ook niet heel veel thuis. Aan de andere kant, iedere druppel telt en ik ga het nu in ieder geval proberen, maandag komt er iemand van MvM bij ons langs, ben benieuwd!

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Is dat niet een heel gedoe om die flessen te vullen? Nee hoor valt best wel mee.. Tis een handeling meer maar het went.. Hoe doe je dat op je werk?
    Mijn collega's weten het al van mij dus ik doe het ook op het werk omdat ik het nu zelfs zonde vind om het in de wc te doen :p Alle beetjes helpen toch!! Maar kan het me voorstellen dat je het alleen thuis doet, vinden ze ook echt geen probleem.
    Gaat het niet stinken en hoe/waar bewaar je die flessen? Ik heb een fles en kannetje boven en beneden bij beide wc's.. Mn kratten staan in de badkamer. Iedere dag pak je een nieuwe kan en daardoor valt het stinken wel mee.. Zelfs als ik misselijk ben vind ik het goed te doen.. Je moet gewoon voorkomen dat je met je hoofd boven de kan gaat hangen.. Veel vinden het vies.. Ik vind het wel meevallen, tis maar plas :p Wordt het opgehaald of moet je het brengen?
    Die keus is vaak aan jezelf, op sommige plekken komen ze echter niet en zal je het weg moeten brengen.. Ik zet het bij de voordeur uit het zicht dus dan valt het niet op.. Maar je kan het ook achter in je tuin zetten en de poort openlaten.. Zij maken dan een notitie en dan is het helemaal discreet..

Ik vind het echt 100% meevallen. En het is wat iedereen zegt, alle kleine beetjes helpen.. En je kan het net als Engeltje ook gwoon proberen, als je het niet op kunt brengen jammer dan maar dan heb je het iig geprobeerd :D

8. witje

witje Lid

Jul 16, 2008
    74
    0
    0
    Bijna 3 jaar geleden heb ik het ook gedaan. Vond het absoluut niet veel moeite! Juist met weinig moeite kan je anderen helpen. Plassen moet je toch (heel veel zelfs in mijn geval). Ik werkte toen ook nog fulltime, maar maakte toch mijn flessen vol. Iedere week even wegbrengen. Heel simpel, maar o zo nuttig!! (vind ik)

9. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het toendertijd ook gedaan. Werd er alleen wel straalmisselijk van; die geur van die flessen bleh! Maar je doet het voor een heel goed doel inderdaad. Je krijgt ook altijd nog een leuk presentje als aandenken dat je hebt meegedaan aan het eind.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ook ik heb het gedaan. was absoluut geen moeite en als ik zo mensen kan helpen, is dat toch juist heel mooi? Ik woon in een flat en de krat werd dan beneden bij de brievenbussen neergezet. mensen in de flat gelijk aan de roddel en ik in de beginweken steeds sneaky de kratten wisselen. dat goedje in die flessen ruikt idd niet echt aangenaam maar ik hield de fles altijd een stukje boven mij met overgieten. dan snuif je die geur niet op. succes met je keuze. weet dat er heel veel vrouwen mee geholpen kunnen worden.

11. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik heb het ook gedaan en als ik nog een 2de keer zwanger mag zijn doe ik het ook. Het is maar een aantal weekjes, het is ff een handeling maar je helpt er mensen mee die niet zo makkelijk zwanger raken. Da's toch ook veel waard?

12. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik heb me gister aangemeld maar verder nog niks gehoord ;)
    Heb er trouwens geen moment aan getwijfeld vooral omdat ik zelf ook de pregnyl spuit meerdere malen heb moeten gebruiken.

13. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,882
    2,883
    113
    Noord-Holland
    Ja ik ga meedoen tegen de tijd dat ik zwanger ben en dan zo snel mogelijk :)
    Heb van de week m'n medicijnen opgehaald, in tranen dat ik ze nodig heb. Zoveel vrouwen die het nodig hebben die al jaren van teleurstelling naar teleurstelling gaan, maar een kans maken als anderen urine in willen leveren.
    Dus eh.. doe je alsjeblieft mee :)

14. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik ga me inderdaad opgeven mocht ik zwanger worden. in mijn omgeving is het voor een aantal mensen erg moeilijk geweest om zwanger te raken. dit heeft mij aan het denken gezet. ik ga dit hoe dan ook doen. kleine moeite, groot resultaat!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Onze dank is zeer groot!:)

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Jullie hebben mij overtuigd!!
    Bedankt,wanneer kan ik bellen?
    Als ik 4,5 weken ben?

17. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    Volgens mij kun je al bellen.

Op de site staat;

Meld je zo snel mogelijk aan: zodra je weet dat je zwanger bent! Je kunt namelijk meedoen vanaf de 6e tot en met de 16e week van je zwangerschap. In die periode bevat je urine het meeste hCG-hormoon. Aanmelden kan tot en met de 11e week van je zwangerschap via het aanmeldformulier of via ons gratis telefoonnummer 0800-0228070.

:D

18. sweet84

sweet84 Bekend lid

Apr 16, 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wacht niet te kang...Ik wilde me aanmelden met 10weken(ik wilde eerst zeker weten of alles goed was na 2miskramen)
    Toen kreeg ik al een melding dat t mogelijk niet meer kon.Toch ingeschreven want ja er staat op de site tot 11weken.Niks meer van gehoord....erg jammer en een beetje vreemd,ben bang dat er iets mis is gegaan.

19. cheetara

cheetara Actief lid

Nov 13, 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik ga het deze keer ook doen heb ik me voorgenomen.

Bij de eerste keer (paar maanden geleden), had ik niet het gevoel dat ik het moest doen. (en een week later kregen we een miskraam)

Nu heb ik me voorgenomen dat ik het iniedergeval kan proberen, en ik heb ondertussen veel verhalen gelezen over vrouwen waarbij het niet zomaar gaat.

Ik heb nu wel zorgen over wat er gebeurt als je een miskraam krijgt, wat moet je dan doen?
    Maar dat zal ik dan gaan vragen als ze langs komen.
    Ik zal waarschijnlijk volgende week me inschrijven (dan ben ik waarschijnlijk zeker genoeg, want vorige keer kreeg ik een mk precies een week nadat we het wisten dus die angst zit er nu ook een beetje in), de intensie is er tenminste.

En als het lukt zal ik het niet laten.

20. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

Oct 10, 2011
    865
    4
    18
    Ik heb ook een week meegedaan, daarna kreeg ik een MK.
    vond het wel super confronterend om toen die krat weer in te leveren met 1 volle fles :( nu zit ik idd ook weleens te denken, zou ik het bij een volgende zwangerschap weer doen.....

Share This Page