Ons zoontje was 1,5 toen ik zwanger raakte. Ik heb hem gewoon steeds verteld dat er een baby in mijn buik zat en hij grote broer werd. Hij kon al snel praten dus we hebben het wel pas verteld vlak voordat we het aan iedereen bekend hebben gemaakt.
Wij hebben het pas verteld toen het te zien was, anders duurt het zolang en ik denk dat het pas met 23 weken was. Mbv de 20 weken echo hebben we het verteld
hier ook meteen verteld toen wij het zelf wisten. Maar meer uit praktische overwegingen: haar favo spelletje was op dat moment tijdens het stoeien op onze buiken springen.... vond ik vanaf dat moment toch een minder goed plan Dus daarom verteld dat dat niet meer mocht en waarom.
Wij hebben het steeds verteld na een goede echo dus rond de 12 weken. Toen mijn dochter bij de kleuters zat vertelde ze blij dat een vriendje een broertje of zusje zou krijgen. Deze ouders hadden dit direct na de test tegen dit kereltje verteld die het natuurlijk trots op maandag ochtend in de kring meldde. Helaas moest de juf 4 weken later vertellen dat de baby niet met leefde en er geen broertje of zusje meer kwam. Dit heeft mijn dochter erg aangegrepen en nu, 4 jaar later heeft ze het er nog steeds wel eens over.
Hier bij 12 weken verteld... Ik wilde niet het risico lopen dat neefjes of nichtjes het zouden vertellen aan haar of iemand zich zou verspreken... Zwangerschap duurt wel erg lang overigens voor mijn driejarige
mijn zoontje was 3 en ik heb het pas na 12 weken verteld. mijn zoontje is een prater en komt bij alle buren en ik wou dus niet dat hij het aan iedereen zou vertellen. ik heb het dus pas verteld toen iedereen het mocht weten van mij
En hoe zeiden jullie het dan? Gewoon "mama heeft een baby in de buik"? En hoe zeg je wanneer? ik kan wel zeggen september, maar daar snappen ze niks van
Ik vertelde het ook toen we het de rest ook gingen vertellen. Ik heb gewoon gezegd dat er straks een baby komt die nu bij mama in de buik zit. Vooral toen mijn buik dikker werd en de babykamer klaar was heb ik het er veel met hem over gehad. Of hij het echt snapte weet ik niet, want op een gegeven moment dacht hij dat de navel een baby was, maar later had iedereen een baby in de buik. Maar nu de baby er is lijkt het toch alsof hij het gesnapt heeft. Ik heb overigens geen boekjes of dergelijke gebruikt. Volgens mij voelde hij het ook (of het was de leeftijd) want toen mijn zwangerschap bekend was heeft hij een hele poos echt drastisch slecht geslapen (gevoelig mannetje) tot 2 x toe.