Controle na curettage! Hoe en wat ?

Discussion in 'Miskraam' started by floor1977, Mar 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. floor1977

floor1977 Nieuw lid

Mar 5, 2007
    2
    0
    0
    Hi Allen,

Heb voor 2 weken terug een curettage gehad, dit nav een missed abortion. Volgende week moet ik op controle bij de Gyn. Heeft iemand ervaring met zijn controle afspraak. Is dit een kwestie van wat vragen beantwoorden, of gaat men (inwendig) kijken of alles hersteld en schoon is. En hoe doet men dit dan ?

Ben altijd weer een zenuwachtig voor zo'n bezoek. Ondanks dat ik het ergste (curettage) heb gehad !

Graag graag jullie ervaringen,

Bedankt Gr Floor

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi Floor

Ik heb vorige week een curettage gehad maar ik hoef helemaal niet terug te komen dus ik zou het niet weten. Ik neem aan dat ze kijken of alles weg is.
    Succes

3. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Ik moet morgen, 1 maand na de curettage, op controle. Ik zal je iets laten weten als ik er geweest ben, want ik weet ook echt niet wat me te wachten staat.

groetjes
    Juni

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik moest 7 weken na mijn curettage terugkomen.
    Ik was toen alweer ongesteld geworden en alles ging verder prima. Het verwijderde weefsel was onderzocht en ik kreeg te horen dat er geen specifieke reden voor de miskraam gevonden was, gewoon ´pech´.
    Na 5 minuten stond ik weer buiten.
    De gyn. zei dat een inwendig onderzoek niet nodig was, omdat alles weer op gang was, maar als ik het graag wilde dan wilde hij me nog wel onderzoeken.
    Nou, ik heb overgeslagen zoals je wel begrijpt!

Groetjes, Anakin.

5. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ik ben 2 weken na de curettage voor de nacontrole geweest. Alles bleek goed te zijn (er waren geen afwijkingen in de vrucht), alleen ben ikzelf nog ziek behoorlijk duizelig, misselijk en buikpijn. Hij heeft me bloed laten prikken en ik heb afgelopen vrijdag de uitslag gehad, deze was goed, de hormoonspiegel etc, was weer normaal. Waarom ben ik nog zo ziek. Nog iemand met hetzelfde?

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi Mercedes

Ik heb afgelopen donderdag een curettage gehad en ik ben niet misselijk maar ik heb echt ontzettende buikpijn.
    Ik ga vandaag even bellen wat ik ermee moet doen.
    Heb jij volledige narcose gehad? Misschien dat het daar nog van komt,

7. Zita

Zita Lid

Jan 31, 2007
    8
    0
    0
    Hoi

Nu donderdag is het bij mij 3 weken geleden dat ik een curettage heb laten doen...dit was ook onder volledige narcose.
    Ik heb zeker meer als een week met felle buikkrampen rondgelopen...dit zou komen door naweeën.
    Nu is alles in orde...en ben benieuwd wanneer men cyclus weer op gang komt.
    Groetjes.

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Ik moest 4 weken na de curettage voor controle.
    Mij werden alleen vragen gesteld. Was gelukkig ook weer ongesteld geworden. Zolang je geen aantoonbare klachten hebt, word je ook niet inwendig onderzocht. Is dan geen aanleiding voor.

Melanie

9. Abigail

Abigail Bekend lid

Nov 6, 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Floor. Nou zo'n controle is niks om je druk over te maken als je je verder goed voelt hoor. ;) Ik moest na 3 weken op controle, maar toen ik een afspraak wilde maken bleek dat pas na een tijd te kunnen omdat betreffende arts dan op vakantie was. Dus bij mij hebben ze het (per uitzondering) telefonisch afgehandeld. De verpleegkundige gaf al aan dat het niets voorstelt als je geen klachten hebt, want dan is het gewoon een paar vragen beantwoorden zoals vloei je nog, hoe lang heb je gevloeid, heb je er erg last van gehad enz....Ze gaf ook aan dat er niet echt gekeken wordt naar de oorzaak van de miskraam tenzij je al meerdere miskramen hebt gehad.

10. floor1977

floor1977 Nieuw lid

Mar 5, 2007
    2
    0
    0
    Hi Allen,

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ben al een beetje rustiger moet ik zeggen. An sich heb ik geen problemen met zo'n onderzoeken (lees, wat moet dat moet) Echter de vorige keer, na mn eerste bevalling dat in de beruchte Gyn stoel met beugels lag liet hij mij hier 2 minuten in liggen/zitten. Ging toen nog eens in alle rust een formuliertje ging invullen. Ik vond dit zo genant.. Lig je daar te wachten met de benen volledig op. je begrijpt dat ik dit weer wil voorkomen.

Bedankt nogmaals,

Floor

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi Floor,

dat kun je dan toch ook gewoon zeggen, "moet ik zo blijven liggen of mag ik me weer aankleden" zou ik wel doen!
    Ik vindt het zowieso al vrouwonvriendelijk zo met je benen in de beugels maar goed is niet anders!

Ik ben na mijn curettage 2 weken later terug geweest voor nacontrole, niets om je zorgen om te maken, hij heeft een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of al het weefsel weg was en bij mij zag hij iets vreemds, hij dacht eerst aan een poliep maar bleek later zo te zijn dat ik een gekantelde baarmoeder heb, dus het ligt daar binnen niet helemaal op rij zoals het hoort!

Maak je geen zorgen meis, komt wel goed!

liefs
    jette

12. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb de curettage op 14 februari gehad, onder algehele narcose. Vandaag heb ik de gynaecoloog gebeld, ik kan morgen op het spoedspreekuur komen. Ik blijf duizelig, misselijk en buikpijn. Ik heb maar 3/4 dagen een beetje bloedverlies gehad, nu al bijna 2 weken niets.

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ben vandaag naar de gyn geweest. Was een vervanger omdat mijn eigen gynaecoloog een operatie aan het uitvoeren was. Deze gynaecoloog zei me, dat ze 2 opties zag, oftwel mijn hormoonhuishouding was van slag en zou na mijn eigen menstruatie weer normaal kunnen zijn, oftewel er is een nieuwe zwangerschap. Dat laatste begrijp ik alleen niet, het is net 3 weken na de curettage.

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi Mercedes

Dat moet ook raar voor je zijn, hebben jullie toch nog geklust? Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik zal heel hard voor je duimen..
    Morgen moet ik naar de gynaecoloog want zij vond het toch wel gek dat ik zo´n buikpijn heb. Ik moet echt regelmatig paracetamol pakken maar ik ben sinds gisteravond aan het bloeden, niet zo heel veel, lijkt op menstruatie. Ik hoop dat dat de buikpijn verlicht.
    Hou me op de hoogte, als je wilt.

15. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ben benieuwd wat de gyn bij jou zegt morgen. Ik blijf misselijk buikpijn en duizelig, voor het geval dat, let ik toch maar op de pijnstillers die ik neem. Ik schrijf hier telkens als ik iets nieuws weet, doe jij dat ook. succes

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bij mij heeft ie 2wk na de curettage een buik-echootje gedaan, zag nog een halve cm bloed zitten en is er met de volgende menstruatie weer uitgekomen. Verder geen weefsel of zo, kunnen ze op deze manier iig goed zien.

17. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Vandaag ben ik dus op controle geweest. De gyne stelde een paar vragen. Ze zei dat het weefsel van de miskraam onderzocht was maar dat er niks afwijkends was. Ze deed een inwenidge echo omdat dat daar blijkbaar standaard is. Ik ben ongesteld maar dat was niet erg zei ze. Ze kon zien dat alles uit de baarmoeder was. Dus we mogen opnieuw proberen zwanger te worden.

Juni

Share This Page