Nog rustiger aandoen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

    Ik was vandaag bij de verloskundige, en ze schrok een beetje van de hoeveelheid gespannen/harde buiken ik heb. Maar als advies kreeg ik: nog rustiger aandoen (en laten testen op blaasontsteking, maar ik heb daar verder geen symptonen van). Maar mijn vraag; hóe kan ik nog rustiger aandoen?

    Ik werk niet en heb mijn scriptie gisteren ingeleverd, verder doe ik wel de huishoudelijke taken, maar eigenlijk heb ik het qua lichamelijke inspanning gewoon heel rustig. Ik heb het haar ook voorgelegd en nouja, ze wist verder ook niet goed wat ik moest doen, dan dus nog rustiger aan. Haha, maar hoe? Ik heb nu volgende week weer een afspraak, en wil wel laten zien dat ik in ieder geval heb geprobeerd om haar advies op te volgen, dus tips zijn welkom! Ook tips om te ontspannen of iets dergelijks hoor ik graag!
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Ik moest ook rustiger aan doen. De gyni zei bij mij dat ik niets mag doen wat een ander voor me kan doen. Ik ben destijds dus gestopt met werken en doe thuis niets meer. Ik haal bij wijze van spreke alleen nog af en toe een glas drinken. Ik probeer zo weinig mogelijk trappen te lopen en zit vooral veel op de bank/in bed. Ik moet rusten vanwege een groeiachterstand van de baby en ik moet ervoor zorgen dat alle energie naar de baby gaat. In het begin was het heel erg wennen en vond ik het heel vervelend maar ben er nu aan gewend. Het is alleen een beetje saai dat je daardoor zowat de hele dag binnen zit.

    Succes!
     
  3. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat klinkt een stuk heftiger dan bij mij. De baby groeit hier wel goed, wat ze kunnen voelen dan tenminste (laatste echo was op 19 weken). Volgende week heb ik naast controle ook termijnecho, dus dan hoor ik meer. Ik lees ook je onderschrift, veel succes deze laatste lange week!
     
  4. firsttimemom

    firsttimemom Fanatiek lid

    26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Geen symptomen kan nog goed wél een blaasontsteking zijn! Het voelt anders, of je voelt t helemaal niet tijdens je zwangerschap! Omdat blaasontsteking vriegtijdige weeën kan opwekken (en voor veel harde buiken kan zorgen) is t altijd goed om t uit te sluiten!

    Succes er mee meis!!
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zoals reeds gezegd, je hoeft niets van een blaasontsteking te merken. Blaasontsteking kan zelfs een vroeggeboorte veroorzaken.

    Hoe rustig aan doe je het nu? Je kunt natuurlijk bedrust gaan houden, maar dat bedoeld je verloskundige duidelijk niet.

    Ik heb wel eens de tip gelezen je te gedragen als een oud vrouwtje. Dus vergelijk je tempo eens.
     
  6. mcm78

    mcm78 Bekend lid

    6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zwschap van mijn zoontje ook echt superveel harde buiken gehad, die zo af en toe ook regelmatig waren (iedere 15 minuten). Bij mij hielp niks er tegen: ik zat uiteindelijk op halve dagen bedrust en de rest zat ik een beetje op de bank te hangen, en zelfs dat hielp niet. Werd er helemaal wanhopig van en de verloskundige bleef maar zeggen: ja, je moet het echt nog rustiger aan doen hoor. Eindeloos getest op blaasontsteking, schimmelinfecties etc. maar nooit iets uitgekomen. Uiteindelijk is mijn zoontje geboren met 40w3d. Ben sindsdien naar Canada verhuisd. Nu met deze zwschap heb ik ook al weer vanaf 13 weken harde buiken. Bij 17 weken werden ze een dag regelmatig en heb ik mijn ha (ook mijn vk) gebeld. Voor de zekerheid een echo laten maken om te controleren dat mijn bm-mond nog dicht zat, en dat zat hij. Conclusie hier van de ha: irritable uterus. Bij sommige vrouwen gaat volgens haar de bm gewoon bij alles (snelle beweging, volle blaas, strakke broek, drukke baby bijv.) strak staan. Ik hoefde dus niet rustiger aan te doen, moet alleen in de gaten houden dat ze niet (te) pijnlijk worden, of er bloed of ander vocht bijkomt. En, misschien omdat ik er minder gespannen en bezorgd over ben, is het nu ook niet zo erg als bij de eerste. Als ik merk dat het er erg veel worden doe ik het wat rustiger aan (was vanmorgen bijvoorbeeld een beetje te enthousiast naar de bushalte aan het lopen). Ik heb ook gemerkt dat er andere triggers zijn: volle blaas is er duidelijk een, dus ik probeer vaak te gaan plassen. Dus, als er echt geen blaasontsteking is, en je het moeilijk nog rustiger aan kunt doen, kun je misschien een beetje zoeken naar wat het bij jou triggert? Googlen op irritable uterus heeft mij wel wat tips gegeven waar ik wat aan had.
    Sterkte in ieder geval!
     
  7. Edel

    Edel Bekend lid

    23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb hetzelfde als mcm78. Ik weet ook ondertussen wat juist het uitlokt en ik rust dan. Ik werk ook niet meer maar ja nog twee andere kids en het huishouden. Wij moeten hier een hele verschuiving doen qua kamers......
     
  8. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames, hier heb ik zeker wat aan! Ik heb ook het idee dat ik een gevoelige/snel geïrriteerde baarmoeder/baarmoederwand heb. Ik voel de baby echt heel erg veel, en ze reageert ook heel snel op dingen. Als ik met m'n arm langs m'n buik ga bijvoorbeeld, krijg ik al meteen reactie (waar dus m'n baarmoeder ook weer op reageert door hard te worden).

    Ik maakte me er niet echt zorgen over omdat ik dus steeds gewoon dacht dat het erbij hoorde en het en/of de baby was. Maar eerlijk gezegd doet het wel echt best pijn.. Ik liet gisteren m'n partner na het eten even voelen en hij schrok omdat m'n buik echt hard was. Ja, dat was 'ie gedurende het eten ook, precies hetzelfde.

    Goed, ik wacht even de blaasontstekings-test af, ik heb wel eerder in de zwangerschap een blaasontsteking gehad en voelde dat toen zelf ook duidelijk aan, maar het zou het natuurlijk altijd kunnen zijn. En op deze termijn is dat niet echt prettig. Ga ook wat inlezen over de irritable uterus en wat voor mij verlichting kan bieden. Tempo van een oma heb ik zeker niet, maar ik ben echt absoluut niet druk. Tweepersoonshuishouden en verder gewoon rustig aan. Wil daar eerlijk gezegd ook niet heel veel op gaan inkorten, vind het wel wenselijk dat ik nog een beetje actief ben en m'n eigen dingetjes kan doen. Tenzij het natuurlijk echt beter is voor mezelf en de kleine om rustiger aan te doen..

    Dames, bedankt!
     

Deel Deze Pagina