hoi ik ben met mijn 1e ingeleid met 42 weken,was totaal geen pretje want heb na een mega pauze loze weeenstorm onze zoon in 3.5 uur op de wereld gezet.nou hoor ik van iedereen dat de tweede bevalling nog sneller gaat.nou vraag ik mij af of dat ook geld voor ingeleide bevallingen.
ingeleide bevalling gaan naar mijn idee altijd sneller en als ik het zo lees lijkt het mij ook pijnlijker.... Ik hoor ook dat de 2de sneller gaat, gemiddeld dan! Ik heb er met de eerste maar 8 uur over gedaan!
wat ik eigelijk bedoel is .dat als je de 1e keer bent ingeleid geldt het dan ook de regel dat het bij de 2e sneller gaat?
ah.. tsja.. ik begrijp wel meer niet deze ochtend.. (pff.. ik neem maar een bak koffie) Ik ben dus niet ingeleidt en kan je niet met zekerheid vertellen dat een 2de ingeleide zwangerschap sneller gaat dan een 1ste!
Ingeleid gaat zeker niet altijd sneller hoor... tenminste 40uur vind ik niet snel maar het was wel enorm pijnlijk. Moet ik er wel bij vertellen dat ik na die 40u een ks kreeg anders lag ik er nu nog vrees ik, mn bekken is te nauw. Lijkt mij dat een tweede wel snel zal gaan maar niet automatisch sneller als in een ingeleide. Als je wordt ingeleid weer gaat het misschien wel sneller maar wordt je niet ingeleid dan moeten de weeën dus zelf op gang komen wat waarschijnlijk langer duurt maar daarintegen in de baan al ene keer vrijgemaakt om het zomaar te zeggen. je baarmoeder, vagina ed. hebben het allemaal al een keer meegemaakt dus dat is wel in je "voordeel" lijkt me.
Ik moest even denken, maar bij Ryan begonnen mijn weeen na inleiden om 23.00 uur, om 3.17 was Ryan er... Bij Daniya, begonnen de weeen ook om 23.00 uur, ik werd toen NIET ingeleid, maar ze was er een half uur eerder...2.42 Mijn mening, een 2e gaat sneller! xxx Dees
met of zonder weeen storm want dat is waar ik bang voor ben ale: knetter dat deed zeer.maar jah het komt zoals het komt. \/
Ik was 38 weken zwanger en een paar dagen.. Had 4cm ontsluiting..maar ben volgens mij wel ingeleid..(weet namelijk niet precies wat jullie bedoelen met ingeleid) ze hebben me namelijk weeenopwekkers gegeven..en vervolgens mijn water gebroken.. Ik heb er 5 uur over gedaan..weet niet of het bij een tweede nog sneller gaat..zou wel lekker zijn
Bij mij duurde het uiteindelijk ook erg lang na het inleiden. Ik ben uiteindelijk met 42 weken en 2 dagen bevallen. Dinsdagochtend vroeg gel kregen om weeen op te wekken: geen resultaat Woensdagochtend vroeg gel kregen: 10 uur 's ochtends weeen om de 3 minuten en dat de hele dag en nacht door... Donderdagochtend 6.48 is mijn dochter geboren
hmm ik weet niet, ik hoor altijd wel dat iedere bevalling anders is. mischien kan je het aan je vk vragen?
Ik ben bij mijn eerste niet ingeleid, om half 7 in de avond brakken me vliezen en om 23:02 was hij er, dus 4,5 uur. De laatste 4 cm was ik met een uur kwijt, het ging zo snel dat er niet eens tijd was om naar het zkh te gaan, dus is hij boven bij mijn ouders op mijn zusje der kamer geboren. Bij mijn tweede ben ik wel ingeleid en ze zeiden me dat het wel een dag kon duren, omdat ingeleide zwangerschappen langer duren. de Gyno zei ook van ik ga vanavond naar huis en dan kom ik morgen bij je kijken hoe het er voor staat. Ze hebben tegen 3 uur me vliezen gebroken en om 18:31 is me dochter geboren. Ze waren met stomheid geslagen, de Gyn was te laat ,me tante heeft de co-arst geholpen met zijn handschoenen en schort en daarna de verpleegkundige geroepen, zonder te persen is me dochter te wereld gekomen, het ging als een speer ,want om kwart over 6 had ik maar krap 6 cm, toen hij net weg was en nog op de gang liep moest ie al terug komen. de gyn zei ook achteraf van, als ik weeén heb moet ik maar gewoon lekker gelijk gaan liggen en de Vk bellen want anders moest ik waarschijnlijk zelf me begeleiding doen Ik ben heel benieuw hoe het gaat met de derde, kan vast me geluk niet op
Ik hoop het.. ik heb er twee weken en twee dagen over gedaan.. ontsluiting is op 6 cm blijven steken.. terwijl ik wel weeen bleef houden.. twee weken lang met 6 cm rondt gelopen (wel in het zkhs) Ze hielpen niet omdat ik nog maar 32 weken was..
Ik heb twee totaal verschillende bevallingen gehad, ik denk wel dat er een groot verschil is tussen inleiden of niet-inleiden. De eerste was dus een inleiding, vanwege niet vorderende ontsluiting.Totale duur bevalling was 26 uur, het was zwaar en pijnlijk, met heftige weeen, ik lag aan de lachgas om het op te kunnen vangen. De tweede bevalling was een uit het boekje. Ik had in het begin niet eens door dat het weeen waren, de hele bevalling duurde 5 uur, en kon niet zeggen dat het zwaar was, dus zoals jullie lezen, twee compleet verschillende bevallingen.
Ik hoop niet dat mijn 2e nog sneller gaat . Mijn zoontje was er in 1,5uur. Dat was al moeilijk bij te benen . Als de 2e nog sneller komt dan weet ik niet hoe ik het moet doen
Ben bij allebei de jongens ingeleid. Bij Lorenzo duurde de bevalling van inleiden tot geboorte 15 uur, bij Luca 8 uurtjes. Allebei met vacuum geboren. Bij mij was de tweede dus inderdaad sneller, maar ik weet niet of dat altijd zo is.
Ben vorige maand bevallen van de 1e. En dat is spontaan op gang gekomen en was maar 2 dagen voor de uitgerekende datum. De hele bevalling heeft nog net geen 7 en half uur geduurt. (Het was een thuisbevalling. Geen inleiding of andere hulpmiddeltjes.) De VK heeft toen wel gezegd dat ik er wel rekening mee moest houden dat de 2e sneller kan komen. Maar er is ook een kleine kans dat het weer veel langer duurt. Maar over het algemeen komt de 2e bij een normale niet ingeleide bevalling sneller. Hoe het zit met ingeleide bevallingen weet ik niet. Greetz
Lisa is zonder in te leiden geboren na 18 uur. (wel in het ziekenhuis, ontsluiting wilde niet vorderen) Tim is binnen 3 uur geboren (thuis) Ja.. een 2de gaat meestal sneller!
Ik denk ook wel dat een tweede sneller komt. Bij mijn oudste dochter werd ik om 3.00 uur wakker en ze is om 08.15 geboren in het ziekenhuis, de jongste was iets sneller gingen om 19.00 op visite 19.30 had ik zo iets van denk dat we naar huis moeten en vk kwam om 20.30 heeft om 21.00 uur vliezen gebroken en na 2 persweeën was ze er. En nu weet ik al dat ik zoiezo in het ziekenhuis moet bevallen en waarschijnlijk ook eerder ingeleid word omdat de kans dat ik niet op tijd in het ziekenhuis ben te groot is. (Ik heb een medice achtergrond en moet daarom onder beglijding bevallen).