minder gaan kolven wat meegeven naar het kdv?

Discussie in 'Voeding' gestart door jessicad, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Hoi,

    Ik werk 2 dagen en ben dan van 7.30 tot 19.30 uur weg en ik loop 1 dag stage, dan haal ik haar zelf op van het kdv. (nu even geen stage, heerlijk)
    Nog 1,5 week en dan heb ik lekker 2 weken vakantie, heerlijk. Na mijn vakantie hoop ik dat Inge brood, fruit, groenten en aardappelen eet.
    Dan wil ik op mijn werkdagen niet meer kolven op het werk (alleen `s ochtends en `s avonds nog thuis). Ik hoop dat dit goed gaat. Weet alleen niet of ik dan kv bij moet gaan geven of gewoon yoghurt en water en eventueel dixap kan laten geven.
    Ik hoop dat ze dan op een schema zit van:

    7.00 uur borst
    10.00 uur fruit
    11.30/12.00 uur brood + iets (80 cc bv, yoghurt?)
    15.00 uur papfles (bv + biobim)
    17.00/18.00 uur groenten met aardappelen en yoghurt toe
    19.30/20.00 uur borst
    Daarna als ze wil de borst (als ze komt ook `s nachts)

    Wat denken jullie zou dit kunnen? En heeft ze dan nog kv nodig? Is kv beter voor haar dan (verdunde) volle yoghurt? Ze is dan 9 maanden.
    Ik kolf nu 1 of 2 x op mijn werk en kolf dan 1 x 180 a 200 cc en de andere keer minder. In het totaal kolf ik met `s ochtends en bij thuiskomst erbij ongeveer 500 cc soms iets meer. Ze krijgt nu 2 x 200 cc op het kdv en groenten + 100 cc als ze thuiskomt van mijn man. Ik hoop dan dus nog 1 a 1,5 flesje te kunnen kolven, anders moet ze sowieso flesvoeding mee.
    Voel me helemaal schuldig dat ik minder wil kolven, ik wil haar graag borstvoeding blijven geven. Maar ik ben het kolven toch wel zat en heb dan ook geen kolfrecht meer. Lastig hoor. Dacht eerder dat ik met 6 maanden zou afbouwen naar de avond- en ochtendvoeding. Toen het zo ver was wilde ik dat toch niet. Toen dacht ik met 9 maanden over te gaan op de avond- en ochtendvoeding, maar ook dat wil ik nog niet. Wil dus wel stoppen met kolven op het werk en verder gewoon blijven voeden. Ik hoop dat het lukt en dat mijn voeding niet te veel terugloopt.
    Iemand hier ervaring mee of tips voor of wat dan ook. Merk dat ik mezelf er echt op moet voorbereiden, haha. Ergens wil ik de stap nog niet maken, wil haar het beste blijven geven, maar denk dat het mij wel rust zal geven. Mar voel me dan weer schuldig om daardoor misschien flesvoeding te moeten geven. (niet lullig bedoelt naar de moeders die flesvoeding geven hoor, ik weet dat dit ook goede voeding is. Maar ja gevoelsmatig he. nou ja hoop dat jullie het snappen)


    groetjes Jessie
     

Deel Deze Pagina