Nog steeds aan de nachtvoedingen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Baya, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baya

Baya Lid

30 apr 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze zoon van 4 maanden slaapt 's nachts nog steeds niet door, maar vraagt gemiddeld nog om de 3 uur om een voeding. (borstvoeding)
    Het zou toch fijn zijn, als hij eens zou doorslapen.... Tips?

Onze kleine man krijgt borstvoeding op verzoek en dat loopt hartstikke goed. Op de dagen (3) dat ik werk, krijgt hij ook 2 of 3 flessen bij de oppas. Dat is dan kunstvoeding, want ik ben niet zo'n goede 'kolver.'
    Ik weet dat ik zijn 'drinkgedrag' ook wel in de hand heb geholpen. Voor het geval dat grote zus wakker zou worden van gehuil, ben ik altijd heel snel geweest met het geven van bv. Ik word ook echt bij elk geluidje wakker. Ik probeer nu het drinken uit te stellen door het geven van zijn tut, maar dat werkt slechts zo'n 10 - 30 minuten. Uiteindelijk is er maar 1 ding dat werkt....borstvoeding.

Ik word er nu toch wel een beetje moe van...

Groetjes Baya

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het nadelig is, om snel borstvoeding te geven. In de eerste periode hebben ze dat nodig, en anders kost het ook maar je eigen nachtrust toch?

Ik denk dat je nog niet zo lang aan het werk bent toch? Misschien dat de borstvoeding terug aan het lopen is door het geven van kunstvoeding. Wat je kunt proberen is om hem op de dagen dat je vrij bent, wat meer aan te leggen overdag, zodat de productie wat omhoog gaat. Immers, vaak aanleggen is voor de productie beter dan lang aanleggen. Ook kan extra kolven helpen na de voeding.

Door de problemen met het overschakelen van de fles, en het weer gaan werken, kan het ook zijn dat het een beetje mamahonger is.
    Een ongewassen shirt van jezelf in zijn bedje kan ook helpen.

Ik denk echter eerder dat het honger is hoor, en dat is niet zo gek gezien de omstandigheden.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina