weigert flesjes

Discussion in 'Flesvoeding' started by Salke, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salke

Salke Lid

May 15, 2010
    74
    0
    0
    België
    Mijn kindje is 6 maand en weigert zijn flesjes, vorige dronk hij halve flesjes leeg en sinds gisterenavond weigert hij ze volledig, vannemorgen terug een halve en nu terug niets, hij hoest wel regelmatig, maak me toch ongerust.

2. adi

adi Niet meer actief

Je moet goed in de gaten houden hoeveel vocht hij wel binnenkrijgt. 500cc vocht met 6 maanden is minimaal om goed te kunnen functioneren, als het minder wordt kunnen babys snel uitdrogen.
    En zijn plasluiers goed in de gaten houden.

Rond deze termijn hebben veel babys een fase dat ze flesjes weigeren, mijn advies is gewoon volhouden met aanbieden, kijken of die wat meer bijvoeding wil i.v.m. vocht en alles opschrijven wat ie wel drinkt. Vaak is dat meer dan je denkt over de dag heen.

Ik heb in die periode soms 's avonds laat nog een flesje slapend aangeboden, toen mijn kindjes dreigden onder die 500c te komen

3. Salke

Salke Lid

May 15, 2010
    74
    0
    0
    België
    Gisteren zat hij zeker niet aan 500, normaal zit hij nu al aan 400, zit mss nu maar aan 150, probeer regelmatig maar begint te wenen als ik zijn flesje wil geven, heb al rijstvlokken bijgedaan voor een andere smaak maar geen resultaat.

4. adi

adi Niet meer actief

Heb je gekeken waar die last van heeft. Is het zijn keel/ oren/ tanden? Kindjes met oorontsteking hebben veel pijn bij het drinken en gaan dan weigeren. Dan zou ik even langs de dokter gaan en na laten kijken of die ergens pijn heeft. Dan kun je de oorzaak aanpakken.

Als hij vandaag onder de 500cc blijft, en verder geen andere vocht binnenkrijgt moet je zowiezo langs de dokter, want dan ontstaat er kans op uitdroging.

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    idd mischien ergens last van.. dacht aan tandjes..

Mijn zoon is ook 6 maanden en heeft ENORM veel last van zijn tandjes, 1 is door maar nr 2 is onderweg. Huilt de hele dag en is net een pyranha. Hij wil dus ook zijn flessen niet drinken..
    ik geef hem wat diksap tussendoor en fruit/groente en bied gewoon om de 4 uur een fles aan.

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, misschien heeft hij ergens (bijv tanden) last van.
    Maar zoals eerder gezegd: hou het plassen en drinken goed in de gaten. Als hij zo nog weer geen fles wil, dan zou je misschien iets van thee of water of diksap kunnen proberen. Lukt ook dat niet, dan zou ik misschien zelfs wel even de ha post bellen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk niet dat het aan de smaak ligt. Zo een fles weigeren doen ze vaak als ze ergens pijn hebben. Vooral als ze oorpijn hebben. Heb je al eens geprobeerd de fles in een andere houding te geven? En heb je al eens gekeken of je kind beter drinkt als je een paracetamol geeft?

Wordt het na een paracetamol beter, dan is het pijn en kun je beter naar de huisarts gaan. So wie so, als je kind morgen nog steeds slecht drinkt en je ziet dat de luiers droger zijn: huisarts bellen, en niet gaan klooien met 'andere smaken'.

8. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Kan een kindje ook van een flesje spruw krijgen? Is een pijnlijke schimmelinfectie in het mondje, ze krijgen dan witte stipjes op wangzak en of verhemelte en een wit beslagen tong!
    Mijn meisje en ik hebben een aantal keer spruw gehad met de borst dit was ook echt drama en dat begon met borst weigeren wel willen drinken maar niet kunnen verder was zij sowieso een flesweigeraar, maar dat kwam omdat ik er waarschijnlijk te laat aan heb leren wennen dus mijne heeft 11 maanden volledige bv gekregen dus ik heb er verder geen ervaring met flessen.

Sterkte en indd gewoon je HA bellen daar zijn ze voor!!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, kinderen op de fles kunnen even snel spruw krijgen als kinderen aan de borst. Maar het wordt vaak veel later ontdekt, omdat de moeder de pijn zelf niet voelt. Het is ERG pijnlijk, en inderdaad ook een reden voor slecht drinken.
    Goed dat je het even noemt, want ook spruw kan een reden zijn voor geen flessen meer willen drinken!

10. Salke

Salke Lid

May 15, 2010
    74
    0
    0
    België
    Mijn kleintje krijgt nu ook aerosol omdat hij een verkoudheid heeft, die nu al veel beter is, heb gehoord dat van aerosol ook de eetlust verminderd? Heb dinsdag bij de kinderarts geweest en ze heeft naar zijn oortjes en al gekeken en zei dat alles in orde was.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is zijn neus verstopt? Want dan is drinken heel moeilijk. Dan kun je beter even neusje sprayen en schoonmaken of even weer naar de huisarts.

Share This Page