Ik vind het een beetje een genante vraag om mee naar de HA te gaan, dus daarom stel ik hem eerst hier maar eens. Wie weet zijn er anderen met dezelfde ervaring die weten hoe of wat. Op 2 juni ben ik bevallen van een prachtige dochter. Bij de bevalling ben ik ingescheurd...en niet zoals zo vaak gebeurd bij het perineum. Nee, bij mij is mijn binnenste schaamlip gescheurd. Het is door de vlk gehecht en ziet er allemaal goed uit, ook geen last meer van. Alleen, sinds de bevalling heb ik enorm veel 'pijn' aan mijn clitoris. NIet van buitenaf, maar van binnenuit. Het is net alsof er op bepaalde momenten met allemaal naaldjes in geprikt wordt...au!!!! Zo was ik gisteren aan het knuffelen met mijn man en ineens verging ik van de pijn daar beneden. Nu maak ik me wel zorgen over de toekomst...wat als dit niet weggaat?? Weten iemand van jullie waar die pij door kan komen en of dit nog weggaat? Groetjes
Ik was ook gescheurd in mijn schaamlip en ook inwendig. Maar ik had hier geen last van. Ik neem aan dat de hechtingen er nu wel uit zullen zijn, maar kan het niet zo zijn dat er een stukje draad is blijven zitten ergens. Bij mij zaten inwendig de hechtingen los. Tenminste, het knoopje was uit het draadje, maar het draadje zat nog goed. Ook dit voelde als constant geprik. Misschien kun je je vriend even goed laten kijken. Anders zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn en adviseer ik je ook om even naar de HA te gaan. Succes ermee.
oei, wat vervelend. Misschien heeft het nog met de doorbloeding te maken? Geef het nog even de tijd! als je er niet meer naar de ha wilt. je kunt nog naar de vlos he! sowieso voor de nacontrole! Ik zou dat zelf liever doen, die heeft je toch al helemaal gezien zeg maar.. Succes meid!
Ook bij mij was mijn bnnenste schaamlip gescheurd en is deze inwendig gehecht.Ik ben bevallen op 24 mei,en toevallig had ik gisteren een stuk hechting op de handdoek liggen na het afdrogen down-under.Het duurt dus wel even voordat de hechtingen daar echt opgelost zijn zeg maar.Af en toe voelt het bij mij ook nog wat naar.Het heeft gewoon tijd nodig aangezien daar veel zenuwen lopen,maar het komt goed hoor!
ik heb ook pijn van binnenuit down under en ik heb daarbij nog eens geen gevoel meer in mijn anus , mijn gyn gaf aan dat dit wel een half jaar kan duren maar dat het altijd weer goedkomt
Bij mij zijn mijn hechtingen verwijderd na een week. Ik had zo'n last van de inwendige hechtingen ton het knoopje los liet. Zijn die bij jullie niet verwijderd dan, bij het laatste bezoek van de verloskundige?
Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Ik ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit!! Ik ben links geknipt en rechts ingescheurd, ook mijn binnenste schaamlip, toevallig (?). Tijdens het hechten voelde ik mijn clitoris al trekken en zei het ook maar kreeg geen reactie. Na een week begon het ook ontiegelijk te jeuken...genezen.. Maar nu nog steeds voel ik het trekken, pijn doen en irriteren. Het is continu gevoelig zeg maar. Het is wel minder maar nog goed aanwezig. Vooral als ik een stukje heb gelopen. Ook ik zie het nog niet zitten om er mee naar de HA te gaan. Als jij inmiddels weet waar het doorkomt en hoe het weggaat, let me know!!!
Hier was het ook heel gevoelig. Pas deze week heb ik weer het idee dat ik eraan kan komen, zonder dat het zeer doet. Hoop dat het bij jullie ook weer goed 'geneest'.
Heel vervelend voor je. Maar je bent nog geen 4 weken geleden bevallen, dus ik zou het nog even aanzien en niet meteen heel erge zorgen maken. Ik ben volledig uitgescheurd en ik had vrij weinig last (vond ik), alleen een beurs gevoel daarbeneden. Tot ruim 3 weken na de bevalling.. Het begon me toen toch zeer te doen, ik kon alleen nog maar op m'n bui liggen.. Ik heb de vk gebeld, en zij dacht dat de binnenste hechtingen aan het genezen waren. Das schijnbaar ongeveer 3 weken na de bevalling. En na een paar dagen was het en stuk minder.. Nu na ruim 4 maanden heb ik nog wel ooit een trekkerig gevoel in het gebied wat jij bedoelt, maar niet echt meer pijnlijk. Het perineum voelt nog wel wat beurs aan, maar het is al een stuk beter dan een paar maanden geleden (gelukkig!!).. Dus heb geduld en bespreek het met de vk bij de nacontrole (rond de 6 weken na de bevalling..).
Ik heb het ook gehad en gelukkig is het nu wel weg. als je er druk op geeft gaat het gevoel weg. Hier hebben bekkenbodem oefeningen geholpen