...op een morgen word je wakker een hoort uit de kinderkamer: Meisje: "Mama..." Mama: "Ja..." Meisje: "...waar ben je nou?" Mama: "...nog in bed, waar ben jij dan...?" Meisje: "...ïn bedje..." Mama: "...wat doe je daar..." Meisje: "...slapen!"
nou mijn zoon kan nog niet praten maar we zaten op de bank en hij riep heletijd zijn favo woord mama mama mama mama mama en ik reageerde niet op , toen stopte hij en keek me half boos aan en geirriteerd van WAAROM REAGEER JE NIET OP ' toen smelte ik jaa dat was voor mij speciaaal
Zoonlief was gisternacht ineens huilend wakker geworden en ik dacht kijk t nog even aan of ie weer in slaap valt...niet t geval. Ik ging naar zijn kamer in t donker en til hem op, hij roept heel lief mama ( zo van ben je er echt, gelukkig) met zijn ogen dicht stevig 2 armen om mijn nek en daarna geeft ie me een dikke kus op mijn mond en valt gelijk weer in slaap op mijn schouder!!! Ik vond dit zoooooo geweldig en werd er zoooo emotioneel van...!!! dat was voor mij een supermoment
Vanmiddag kwamen we terug van het KDV en Jelle moest zo nodig even laten zien dat hij door de modder kan lopen: "Kijk, mama, ik sta op jouw bloemen!" Al mopperend loop ik naar de achterdeur, Jitte op mijn arm die "ook, ook!" zat te roepen... Dus ik zeg tegen Jelle: "Dat moet je niet doen, nu zitten je schoenen onder de modder en word alles vies" Zegt hij: "Tja, dat heb je met kindjes, he mama?" Pardon?!? Hij is 3.5, die wijsneus! Nou ja, eerlijk gezegd lag ik helemaal in een deuk en heb ik hem lekker geknuffeld omdat hij mij aan het lachen had gemaakt... (heb nachtdienst gehad, vandaag maar 4 uur geslapen en dus in een niet al te best humeur)
ons zoontje werd gister avond half slapend wakker en lag op mijn arm weer in te dommelen (manlief stond te douchen) maar hij hoorde de douche dus half in slaap zegt ie; daddy! daddy kusje! (hij wordt tweetalig opgevoed) nou ik wist niet wat ik hoorde, zo lief! wilde hij, hoe moe hij ook was, speciaal ook nog een kus van papa voor ie weer op bed ging!