Bekkenklachten na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lieke, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Ik kon niet het juiste board vinden om dit topic te plaatsen.
    Na de bevalling staat verder geen board gezondheid terwijl dit wel bij zwangerschap staat.
    Misschien is het handig een board toe te voegen na de bevalling met toch iets van ontzwangeren of klachten na de bevalling.

Goed, De reden waarom ik topic open is dat ik al enkele weken flink veel pijn heb dit begon zeurderig in de rug dus dacht ik doe ff rustig aan.
    Ik vloeide nogal veel op dat moment dus dacht aan menstruatie rugpijn.
    Echter het ging niet over en werdt steeds pijnlijker , kind verzorgen ging steeds moeizamer.
    Pijn straalde af en toe uit naar de kuit.
    Ik nam eerst brufen met paracetamol ivm de pijn zonder resultaat.
    daarna op advies arst diclofenac met paracetamol maar zonder resultaat.
    De pijn werdt gewoon erger en ik schoot soms echt in een kramp.
    Op een huisartsenpost geweest in de avond omdat ik tijdens het instappen van de auto zo veel pijn kreeg dat ik de hele weg heb gehuild naar huis.
    Op de post kreeg ik Rivotril gespoten.
    Dit verder met wel resultaat , maar had ook al naproxen 500 genomen en flink wat diclofenac dus flink gedoopt met medicatie.
    NAV een controle in ziekenhuis bij de gyn ( die niets verder wist van rugklachten ) op de parkeerplaats zoveel pijn gekregen dat ik haast niet lopen kan. Huilende de arts gebeld en verteld dat ik veel pijn had.
    ik kon direct komen omdat ik toch al in de auto zat.
    Bij de arts kreeg ik andere medicatie voorgeschreven en een verwijs fysio. De volgende dag is mijn schoonmoeder geweest en heeft mijn rug gemasseerd ze had cursus gedaan dus had wel wat ervaring.
    Nadat dit gebeurd was kon ik helemaal niet meer omhoog komen van de pijn en heb bijna een uur gehuild van de pijn.
    Uiteindelijk door vriend rechtop geholpen en kruipend van de pijn over de grond naar mijn bed gegaan.
    De volgende dag kon ik nog niet staan van de pijn en in bed gebleven want schoonmoeder was blijven slapen.
    getracht een fysio te bellen die accuut aan huis kon komen maar ze zaten allemaal vol die dag.
    Een fysiotherapeut wilde wil tijd maken maar ik moest wel proberen naar de praktijk te komen.
    Dat is mij met behulp van flinke dosis pijnmedicatie waar ik suf en stoned van werdt gelukt )
    Hij kon niet veel doen maar heeft oefeningen voorgeschreven omdat de spieren laag in rug verkrampt waren. die moesten weer leren onspannen.
    Deze oefeningen hadden wel resultaat en ik kon weer lopen.
    Afgelopen weekende is het flink mis gegaan en heb ik weer veel pijn gehad en heb een dubbele dosis medicatie genomen wat mocht van de arts ( oxi-contin )
    Maandag bij fysio geweest de pijn straalt heel erg naar de billen uit en voorkant van de heupen.
    Conclusie fysio is toch bekkenklachten nav de bevalling
    ( geen instabiliteit )
    De boel is flink ontwricht na de geboorte van 9,5 pond.
    En zit nu behoorlijk vast allemaal wat die pijn veroorzaakt.
    Oefeningen blijven doen lopen of fietsen ( als ik op die fiets kan komen )

http://www.naomt.nl/website1/heupklachten.php
    Deze link verwijst naar waar ik last van heb.

Mijn vraag is , wie herkend deze klachten , wie had er ook zoveel pijn?
    Wat is er aan die pijn gedaan.
    Heeft het lang geduurd...?
    Ik wordt behandeld met oxi-contin 5 of 10 mg 2 keer dgs naar eigen inzicht en 2 keer daags naproxen 500 mg.
    Voor de nacht Rivotril spieronstpanners.
    Ik doe mijn oefeningen , ik doe zo weinig mogelijk.
    Maar de pijn blijft ik kan mij amper draaien in bed en opstarten na liggen zitten is een groot probleem.
    Ik wordt suf / slaperig van de medicatie en kan amper mijn kind verzorgen. Vanwege het feit dat ik hem niet tillen kan.

Liek.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik herken je klachten, het is niet helemaal hetzelfde bij mij (gelukkig).

Wat er gebeurd is is dat tijdens het persen een knip is gezet en toen bleek ze met haar schouders niet voorbij het bot te komen. In alle haast is toen door een 4-tal verpleegkundigen aan mijn benen gesjord en gedaan en binnen 1 minuut had ik mijn muppet. (9 pond, 40 gram minder dan de jouwe).

Door dat geheister kon ik de gehele kraamweek niet langer dan 3 á 4 minuten staan, na 9 dagen een klein stukje lopen (in een ouwe wieven tempo) en dat ging maar langzaam vooruit. Ik meende me te herinneren dat die pijn wel 3 maand kon duren. Ik ben niet bij een arts geweest, ook geen medicatie gehad. Toen ik uiteindelijk na 3 maand eens naar een fysio ging heb ik daar veel baat bij gehad.

De ellende nu is dat ik niet hoop datzelfde weer mee te maken ...

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb deze klachten ook gehad na een vacuumverlossing. Ik heb maanden bij de fysio gelopen en ben er nu pas anderhalve maand vanaf. Maar ik had niet zoveel pijn als jij, alleen als ik moest zitten. Ik heb veel oefeningen gedaan, dat hielp.

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    dank je meiden.
    Lientje wat voor oefeningen kreeg jij mee?
    En wat gaven ze bij jouw als oorzaak van je klachten?

beccaatje, ik hoop niet dat deze pijn nog 2 maanden duurd.
    Maar het is gelukkig al wel wat meer houdbaar.
    daar ben ik wel blij om.

Hebben jullie wel weer gewoon je werk kunnen uitvoeren na je verlof?
    Ik moet namelijk over 4 a 5 weekjes weer aan de slag.
    doe vrij zwaar werk ( werk als ziekenverzorgster )
    Oudere mensen dagelijks ADL geven.
    Moet er nu nog niet aan denken kan mijn kleine man al niet eens normaal verzorgen laat staan die grote mensen.
    Liek.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ben je al bij een manueel therapeut of een orthomanueel arts geweest?
    Bij mij helpt dat wel om de druk een beetje van de ketel te halen.

Voorderest hier ook therapieeen. cesar en fysio.

6. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Ik herken ook je klachten.

Ik heb een aandoening aan m'n gewrichten waardoor ik o.a. bekkenklachten heb. Tijdens m'n bevalling heb ik op veel zaken moeten letten (er mocht bijvoorbeeld niemand aan m'n benen zitten, ik moest zelf m'n benen optrekken om te voorkomen dat er drukverschil zou zijn tussen m'n 2 benen) Maar de enorme pijn je omschrijft heb ik de afgelopen jaren al meerdere malen gehad.

Wat mij (tijdelijk) wat verlichting geeft is smeren met Arnica Olie van Weleda. Ook warmte ontspant, want ongemerkt span je door al je pijn je spieren nog meer aan. Dus een warm bad of een pitten- of warmwaterzak op de pijnlijke plekken.

Verder kan ik je een bezoekje aan een osteopaat aanraden. Die kan blokkades die ontstaan zijn na een bevalling verhelpen. Ik ben ook met Sebastiaan bij een osteopaat geweest omdat hij klem heeft gezeten tijdens de bevalling. Het resultaat is verbazingwekkend! Een osteopaat werkt wat "vriendelijker" als een manueel therapeut. Dat gaat er nog wel eens ruw aan toe.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel sterkte!

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    dank je pooh, ik zal het onder de aandacht houden.
    ik ga eerst naar een andere fysio en onderbegeleiding medisch sporten.
    Liek

Deel Deze Pagina