Nog steeds berg

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Diesel82, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Onze dochter is nu 8,5 maand oud en heeft nog steeds last van berg. Ze heeft vrij lang haar en heb haar sinds kort twee staartjes in gedaan. Nu kijk je dus alleen tegen haar hoofdhuid aan wat nog best vol zit met berg/gele schilfertjes. Is er iets aan te doen?

2. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé had dit ook nog steeds met 7.5 mnd en toe ben ik intensief begonnen met olie en dan goed borstelen voordat ze in bad of onder de douche ging en nu is het helemaal weg!

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Gebruik je dan gewoon babyolie? En zo'n haarborstel voor baby's?

4. KarlijnS

KarlijnS Lid

Jul 21, 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Ik las dat zonnebloem olie ook goed werkt. Hier gebruik ik inderdaad daarbij de babyborstel om het zachtjes eruit te borstelen.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja precies babyolie en zo'n zacht babyborsteltje en na een paar dagen was alles weg!

Succes!

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,207
    1,263
    113
    Centrum België
    M'n dochter van 9 mnd heeft er ook opnieuw een opstootje van. Is nu weer weg... De kinderarts zei dat het tot een jaar of 2 - 3 kon duren??

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb het 1x geprobeerd met olie, wat een bende! :(

Daarna gebruikte ik een kaart (ja echt, van een kaartspel) en tijdens het badderen haalde ik het zo weg. Mijn dochter vond het prima en het werkte als een tierelier! :)

8. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    Toen het bij Roanmaar niet overging ben ik zijn hoofdje gaan inmasseren met de wasgel van Zarqa. Daarna even met een washandje erover, afspoelen en klaar. Na een paar keer was de berg weg en is niet meer terug gekomen. Kan toeval zijn geweest maar als ons tweede kindje het ook krijgt ga ik het weer eerst zo proberen.

9. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Mn oudste van bijna 3 heeft er nog een klein beetje last van. Ik doe er niks aan.

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan inderdaad best lang blijven. M heeft nog steeds wel eens een verloren schilfertje. Het is een vorm van eczeem. Eventueel kun je iets aan je HA vragen als het echt heel erg is. Maar zolang zij er geen last van heeft, zou ik het gewoon matig wassen (max eens per week) en verder niet te veel mee doen.

11. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft er ook last van gehad. Ik heb met olie geprobeerd, maar vond het inderdaad een geklieder en het hielp niet echt. Toen heb ik gedaan wat eigenlijk niet mag...gekrabt. Eerst met een luizenkammetje (heel fijn kammetje) en de laatste restjes die er de dagen erna nog zaten met een nagel van mijn vinger. Ik moest wel opletten dat ik niet teveel op 1 plek krabte.
    Niet echt een goed advies he, als het wordt afgeraden. Maar het hielp wel, alles weg en niet meer teruggekomen.

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    ons meisje heeft ook nog steeds berg.
    Heb een tijdje geleden sla olie gebruikt, beetje in laten werken en savonds gebadderd en gekamt, kwam veel los!
    Vorige week weer een keer gedaan maar dan met baby olie, dat doe ik dus niet meer! Had het 3 uurtjes in laten trekken en toen werd der hoofdhuid super rood!
    Ga het vanmiddag weer doen maar dan weer met slaolie, wil het der graag uit hebben!

13. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

Aug 5, 2008
    255
    0
    0
    Bij ons meisje hielpen de berg-pads van de Etos heel erg goed. Een paar keer voor het slapen gaan op haar hoofdje gebruikt en daarna nooit meer last van gehad.
    Succes.

Share This Page