Hematoom

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Na hevig bloedverlies heb ik een echo gekregen. Alles was goed met het kindje, het was gegroeid en had een sterke hartactiviteit. Alleen zag ze ook meteen de reden voor het bloedverlies er zat namelijk een hematoom onder het vruchtzakje. (Zie foto album.)
    Nu vertelde ze er alleen over dat het er goed uit zag, het gebied binnen de hematoom begon alweer grijs te worden en dat betekende dat het alweer aan het oplossen was. Ze was hartstikke positief.

Nu lees ik alleen veel berichten op het internet waarin vrouwen volledige bedrust voorgeschreven kregen en de kans op miskraam 50% is etc en begin ik me toch wel zorgen te maken.
    Kan iemand van jullie mij misschien iets meer over een hematoom vertellen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi kleinwonder,

GEFELICITEERD! HEt bloed wat er nu nog zit zal er of nog uit komen of zal door het lichaam worden opgenomen. Schrik niet als je weer bloedverlies hebt maar laat het wel je verloskundige even weten.
    Het is afhankelijk van de plek van de hematoom of je bedrust moet houden. Als het tegen jou niet gezegd is hoef je je er geen zorgen over temaken en er op vertrouwen dat je lichaam goed voor de kleine zal zorgen. Blijft het bij je spoken dan willen ze vast nog wel eens een echo maken om te kijken of het hematoom kleiner word of verdwijnt.

Imke

Deel Deze Pagina