Hallo, Bijna 2 jaar geleden dacht ik zwanger te zijn. Na m'n 1e echo zei de verloskundige dat ik waarschijnlijk een miskraam had gehad. Ze raadde me aan om voor de zekerheid nog eens een test te doen. Dat had ik gedaan en die test was negatief. ongeveer een maand later gaf een test weer aan dat ik wel zwanger was. Toen ben ik opeens veel gaan bloeden en daarna weer gaf een volgende test negatief aan. Heel vaag allemaal. Dus ben ik naar de dokter gegaan, werd doorverwezen naar de gynaecoloog en na een paar keer bloed prikken ( dit moest vaker gebeuren, omdat mijn zwangerschapswaarde schommelde) bleek dat ik al een paar maanden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ben met spoed geopereerd en de gynaecoloog vertelde me daarna dat we niet veel later moesten komen. Dat was behoorlijk schrikken, want ik heb nooit last van vuikpijn gehad ofzo... Nu ben ik 4 dagen overtijd, terwijl ik de pil slik en altijd precies op tijd ongesteld word. Vandaag heb ik een test gedaan, maar die was negatief. Nu spookt het steeds door m'n hoofd dat het misschien wel weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn... Mijn vraag is nu, of dat mogelijk is. Want hoort een zwangerschapstest niet positief aan te geven dan? Ook bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toch? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Groetjes Marga.
hoi Marga, de kans dat je zwanger bent als je de pil slikt en als de test negatief is is erg klein. Je mag afwachten maar als je twijfelt bespreek het dan met je huisarts. Mirjam