ervaring zwangerschap en sondevoeding ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mvj, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    helaas ben ik afgelopen zaterdag opgenomen in het ziekenhuis ......ik begon steeds meer te braken en was er doodziek van ......in het ziekenhuis bleek dat ik uitgedroogd was .....ben gelijk aan het infuus geleg en mocht 24 uur niks meer eten en drinken , zondag is het eten en drinken weer opgestart maar dat bleef alleen bij beschuitjes en water ,.....maandagochtend begon ik weer over te geven en toen is besloten om sondevoeding op te starten ........

nu ben ik vandaag thuis gekomen en over een half uurtje komen ze de voedingspomp thuis brengen en aansluiten ..ook zal ik 2 keer per dag thuiszorg krijgen voor de pomp en zo ......

nou is mijn vraag zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben ?
    hoe lang duurde het al met al dat je sondevoeding kreeg ?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh heftig zeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel sterkte wensen! Ik hoop dat je snel opknapt....

3. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Geen ervaring maar inderdaad heel erg veel sterkte en ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Liefs

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi,

Vervelend dat je er zo ziek van bent.
    Ik heb 1 dag sonde gehad.
    Toen heb ik hem er uit laten halen omdat ik er alleen maar misselijker van werd ( slangetje dat in m'n keel bewoog) en hij ging telkens verstopt zitten van het spugen.
    Als het goed is is het maar voor een paar weken.

Heb je ook (zet)pillen er voor?

Heel veel sterkte en hoop dat je je snel weer beter voelt.

5. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    heel veel sterkte meid.

je mede november mama

Dikke knuffel

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jeetje syb, heftig nieuws. Hopelijk knap je snel op. En wat gaat je zwangerschap toch ook weer hard meid!

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @moon : oke 1 dagje ....ik heb inderdaad ook veel braakneigingen van het slangetje maar ik hou het allemaal nog wel binnen (gelukkig ) ik gebruik er inderdaad emesefane zetpillen bij ......werkt erg lekker moet ik zeggen in een lege darm .... ;)

alle andere meiden bedankt voor jullie lieve reacties !

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoe gaat het nu dan? Voel je je beter of is het nog steeds flut? Nou meis, hoop dat je snel opknapt!

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben nog steeds geen cent waard .....heb vannacht lang uit op de trap gelegen .....het irriteert me enorm dat ik moet braken van de sondeslang ....
    zou heel graag weer gewoon willen eten .....heb ook wel trek maar ik durf gewoon echt niet ....stom he ? ben zo bang dat het dan weer opnieuw begint .......en ik weer een nieuwe sonde moet ....

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sybje

Hihi ja 1 dag.
    Ik dacht echt dat ik gek werd met dat ding in m'n keel.
    Maar de gyn wilde hem er eerst niet uit halen.
    Toen ben ik gewoon weer gaan eten en lukte het wel met de eme, daarna hebben ze me op iets anders gezet en ging ook wel.
    Toen ging ik naar huis en hadden ze lage dossis van die andere gegeven.
    Daar ging het weer helemaal mis.. toen heeft de huis arts eme geven en was het met week 13 helemaal over gelukkig.

Na Britt ben ik ook weer zwanger geweest en werd ik weer zo misselijk.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @moon ik hoor idd dat veel vrouwen bij een 2e zwangerschap weer zo misselijk zijn .......lekker vooruitzicht .....weet wel dat het niet zo hoeft te zijn ...maar toch ...ben er op voorbereid haha !

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bij de eerste 3 had ik het niet.
    Maar dat ging ook bij 10 en 8 weken mis.

Ja klopt, volgens de gyn zit die kans er dan weer dik in.
    Maar wij houden het bij 1tje... heb ook grote kans weer een vroeg geboorte.

Maar hoop voor je dat het na de 12 weken over gaat... sterkte!

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @moon ben nu 14 weken dus zit een beetje op de grens.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij de zwangerschap van Jarissa ben ik bijna 9 maanden misselijk geweest (en dit bericht is nog wel bedoeld om je op te beuren, hihi) maar gelukkig niet zo erg als jij omschrijft. Maar tijdens deze zwangerschap heb ik nauwelijks tot geen last!

15. bengel

bengel Niet meer actief

jeetje sybje sondevoeding.
    das niet niks, niet fijn. Is er een dietiste bij betrokken die hoeveelheid en snelheid van de voeding bepaald,wie weet is te grote snelheid ook misselijkmakend.
    Effe 1 ding: mocht je het zuur krijgen, komt dit, omdat de klepjes in je slokdarm nu niet volledig kunnen sluiten, omdat de slang er doorheen gaat...maar geef dit wel aan als je dit hebt, hoe langer een sondeslang daar door heen gaat, hoe slechter hij zal sluiten..

nogmaals succes, k hoop dat je er snel vanaf bent..

16. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb bij mijn eerste opname 1,5 week sonde gehad maar die hebben ze twee maal opnieuw in moeten brengen omdat hij eruit was gegaan. Bij mijn tweede opname alleen infuus. Geef nog steeds over maar is wel wat minder geworden. Hoop voor je dat je je omslag hebt bij 16 weken.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke bedankt voor de reacties meiden , hier kan ik wat mee !

@bengel : heb gelukkig geen zuur .....wel veel de hik maar goed als dat alles is ....

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Oh ja zie het :oops:

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0