KS en dreumes thuis

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mel78, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Woensdag heb ik weer een liggingsecho, want onze kleine spruit ligt al maanden in een stuit. Als een draaipoging niet zal helpen wordt het wrs een keizersnede. Maar hoe moet dat straks als het echt zo is? Wij hebben een dochter van 20 maanden rondlopen, en mijn man kan geen 6 weken thuis zitten omdat ik niet mag tillen.

Zijn er meer " mama's" die met dit probleem hebben gezeten? En hoe hebben jullie het opgelost? Familie is bij mij geen optie, want mijn schoonmoeder is afgelopen jaar overleden, en mijn familie woont aan de andere kant van het land!

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oei, daar mag ik ook wel vast over nadenen wat ik dan wil/moet! de kans dat ik nu weer ks krijg is groot (smal van onder), maar er nog totaal niet bij nagedacht dat je dan daarna niet mag tillen!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    hier ervaring met een meisje van 26 maanden en een ks.
    De weken nadat de kraamhulp weg was heeft mijn man 's morgens een uur zorgverlof genomen om op te starten en de oudste naar de opvang te brengen.
    Verder verschoonde ik op de grond, kon ze gelukkig al heel goed traplopen en hadden we een bedje geleend waarvan een paar spijltjes uit konden zodat ze er zelf uit kon klimmen.
    Ze is wel drie ipv 2 dagen naar de opvang gegaan. ( was echt nodig want naast de ks had ik bekkenklachten en bestaande uitval in arm en been.
    Het is mij eigenlijk enorm meegevallen.
    Bij de oudste had ik een ongeplande ks en dat was echt heel akelig en bij de tweede een geplande. Nog steeds geen feestje maar wel goed te doen.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    26 maanden scheelt toch wel met 20 maanden, en wellicht kan mijn man inderdaad later beginnen om me te helpen opstarten.

Zijn er nog meer mensen met ervaring en tips?

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet echt mijn eerste was al 9 toen zijn zusje geboren werd door middel van een ks dus hoefde hem niet meer te tillen.

Misschien kan je haar nu al wat dingetjes aan leren. Samen goed lopen op de trap heen en terug aan het handje dus van af nu niet meer optillen ect.

Een krukje bij haar bedje zetten als ze nog in haar ledikantje ligt en dat zij er op klimt en jij haar alleen een zetje hoeft te geven bijvoorbeeld.

Liggend idd op de grond of bank nu al verschonen dan is ze er al aan gewent. Of luierbroekjes nemen met plassen wel handiger alleen met poepen miss wat onhandiger.

O ja en onbewust til je vaak toch al meer dan goed voor je is. was hier ook zo. Wel het zware huish vriendlief laten doen stofzuigen ect. Maar het moet goed komen.

Dit soort kleine aanpassingen.

Succes in elk geval.

6. marina1988

30 nov 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 3 weken geleden bevallen met weer een spoedks en heb een zoontje van 24 maanden! mijn zoontje heeft een groot bed en kan er zelf uit! ook loopt hij zelf de trap op en af en verschoon ik hem op de bank waar hij dus ook zelf opklimt maar je komt er nooit echt helemaal onderuit om hem niet op te tillen! nou moet ik zeggen dat ik ook niet heel veel last heb van de keizersnee!

sterkte!

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier ook bevallen met een ks en een zoontje van nog geen 17 maanden (toen).
    Ik had het geluk dat ik eerst 4 dagen in het zkh was, daarna een week manlief thuis had, toen een week m'n moeder en toen een week m'n schoonmoeder. Toen de laatste naar huis ging waren we al bijna 4 weken verder...

Maar goed, ik zou voor het verschonen bijv. overdag je spullen beneden houden. Dat deed ik ook. Hoef je niet elke keer je kindje de trap op en af te zeulen. Dan kun je bijv. op de bank verschonen en na een poosje op de eettafel.
    Verder je kindje lekker stimuleren dingen zelf te doen, zoals traplopen, etc.
    Wij hebben ook een bedje waar de spijlen uit kunnen dus die haalde ik er ook gewoon uit zodat zoonlief zelf uit z'n bedje kon klimmen...

Manlief ging hier ook pas weg naar z'n werk als we allemaal klaar waren zeg maar.

Verder is zoonlief hier in de eerste 7 weken 1 dag extra in de week naar de oppas gegaan. Zodat ik thuis wat meer rust had en me dus ook echt kon richten op de baby en mezelf. Dat heeft ook echt wel rust gebracht moet ik zeggen...

En een klein beetje tillen kan geen kwaad trouwens. Tenminste... ik deed het af en toe ook wel. Soms kun je er gewoon niet onderuit namelijk....

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier ga ik bijna op voor de 4e ks...
    Bji de 2e ks was de oudste al bijna 3 dus dat is niet te vergelijken.
    Nu zal de jongste 21 maanden zijn als de baby komt, manlief heeft 3 weken vrij, deels zorgverlof, deels vakantie. Eigenlijk wilde ik 4 weken want ik herstel echt mega langzaam van een ks, heel lang pijn en slecht functioneren helaas...
    De 4e week komt mijn moeder me helpen op de dagen dat peuter niet naar het kdv kan (hij gaat 2 dagen) dus dan zijn we 4 weken verder en hoop ik dat het een beetje gaat...
    Ik heb een ledikant gekocht waar peuter zelf uit kan, de zijkant kant open geklapt worden.
    Verder inderdaad oefenen met trap op en af, op gaat goed, af nog niet...
    In de kinderstoel weet ik nog niet, wijst zich vast vanzelf en verder hopen dat het meevalt! ;)

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Het herstel is natuurlijk bij iedereen anders, maar bij mij was het ook echt alleen de eerste 3 weken dat ik niet veel kon...de derde week ging het eigenlijk ineens met sprongen vooruit. Ik hield me ook aan die 6 weken vast, maar ik ben nu 6,5 week verder en ik kan echt al een paar weken alles zelf...

Deel Deze Pagina