Nog steeds dikke buik met huidoverschot na zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door SeaShell, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben dan niet slank maar voor de zwangerschap had ik niet echt een hele dikke buik. Nu heb ik zo'n slappe vel-buik, ik baal er ook van. Na deze zw schap eerst eens afvallen en daarna heel hard sparen voor een buikwandcorrectie :( Heb ook enorme striae gekregen..

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze hebben fijnere broekjes bij de miss etam (qua afslank) die lopen tot hoog genoeg, die broekjes van de hema daar hangt die van mij gewoon overheen, ik heb dieet gevolgd met proteinedieet en daar val je dus veel beter op DIE plekken af, maar goed ik heb dus niet zoveel vet meer op mijn buik (je kan alle spieren voelen) MAAR ik lijk nog steeds 6 maanden zwanger, ik ben zelfs uit de rij gehaald van het vliegtuig of ik een formulier wilde invullen omdat ik zwanger was!! (beschamend!!) ik heb ook spastische darmen en een soort van gat tussen mijn spieren (dus dat KAN je ook niet trainen want dat heb ik al gedaan)

Eerlijk gezegd als je zegt dat er "vet" op zit dan is er nog wel werk aan de winkel als je nu nadat het vet weg is en je buikspieren voelt (dus genoeg getraind hebt) nog steeds zwanger lijkt dan zou ik pas plastische chirurgie proberen..

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Daantje: hier ook hoor! En ik zit gewoon weer op m'n gewicht van voor de zwangerschap ( 67kilo 1.74)
    Bij mijwerd ook al bevraagd of ik zwanger was :(
    Ik ga het zeker weten weg laten halen als ik klaar ben met zwanger worden!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Trouwens als ik mijn buikspieren compleet aanspan is heel het buikje weg dus mijn buikwand is gewoon te erg verslapt en als ik geen spastische darmen heb en eet heel gezond dan kan ie er redelijk mee door, zeker met behulp van een broekje (zo hoef ik in elk geval geen positie kleding meer aan (zoals voorheen wel het geval was)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heb ik het ook. Een enorme autoband met tijgervel.. Maar ook echt dubbelhangend vel onderaan.

Ok, nu is er even een babybuik voor in de plaats gekomen, maar ik heb 10 kilo overgehouden aan de zwangerschap van mijn dochter.
    Ik was voor de zwangerschap 75 kilo en maat 36. Na de bevalling was is 94 kilo en voor deze zwangerschap was ik ongeveer 88 kilo. Ik heb gesport, diverse dieeten geprobeerd, maar niks hielp om die kilo's plus buik weg te krijgen.

Ik zit er ook zwaar over na te denken om voor een buikwandcorrectie te gaan na deze zwangerschap. Door het gigantische tijgervel kan mijn huid zowiezo niet meer strak trekken (het zijn geen 10 streepjes maar 95% van mijn buik is litteken).

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Mensen om jullie heen zijn gewoon dom, jullie hebben er wel een wonder voor terug gekregen.

Maar wat misschien wel een mogelijkheid is, is om bodybuildingssite te kijken. Mijn neef was vroeger ook een propje ( had ook striemen maar puur van dik zijn)
    Die vond toen een aantal tips om de spieren te trainen maar ook overtollig huid te verminderen. Helemaal weggaan heeft het nooit gedaan dat is puur gekomen door het trainen.
    Wat ik wel weet is het "elastisch "houden van de huid ook veel verschil kan maken.
    Geen vet verliezen, maar overtollige huid!!
    Hier vond ik ook nog wat info, hoop dat het jullie helpt.

Ben zelf nog niet langdurig zwanger geweest en ook al schade, me langstdurige was 13+1 leek wel 5 maand.
    Dus ook 2 straiestriemen kado gekregen en een buikje die niet meer weg gaat, al is het nu wel wat minder geworden sinds ik op mijn suikers let.

Extreem dieet helpt niet.

Wees gewoon trots op jullie lichaam, trek je niks aan van anderen. Sommige hebben gewoon nog nooit kinderen gehad, dus weten ook niet wat het met je lichaam gebeurd als je zwanger bent.

7. Female

Female Niet meer actief

Ik denk dat alle meiden hier zich wel goed beseffen dat ze er iets moois voor terug hebben gekregen.
    Maar je wilt je daarna ook nog lekker voelen over je eigen lijf, je vrouw voelen, en af en toe eens sexy voelen, en gewoon toffe kleren aantrekken...
    Logisch toch?!

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    absoluut heel begrijpelijk, heb het soms ook wel hoor, dan trek ik strak spijkerbroek aan, met een strak shirt en dan kijk ik in de spiegel en denk ik "help, dat buikkie hangt weer" .

Dus dan trek ik andere broek aan "die het verbergt"met een wat lossere truitje, nou dan lijkt het al wat beter, maar je merkt het dan wel.

Beetje lastig, ben nou ook wel bezig met buikspieren te trainen denk dat ze bij mij gewoon wel te slap zijn. Heb wel wat overtollig huid, elk ander zou denken dat ik 3 maand heen ben. Me ex dacht het ook net 2 weken nadat he over was, kwam hem per ongeluk tegen, heb toen tegen hem gezegt "je denkt maar lekker".

misschien is het een mogelijkheid, wat bij mij ook helpt is een strak topje aantrekken, hup bij de spijkerbroek in, dan zit het wat "steviger" lijkt het ook niet zo erg

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mmmm tja hier heb ik ook buik overgehouden maar het kan mij dus gewoon niks schelen
    dat kan je weten als je zwanger word dat je niet altijd meer de oude word
    ik ben blij met 3 gezonde kinderen en het kan mij dus echter niks schelen hoe ik er uit zie voor zwangerschap of na
    heb strai en dat kan me niet eens schelen
    ik ga niet zwemmen voor andere maar voor mijn kids
    ik trek kleding aan die mij lekker zitten
    schaam me nergens voor als ik naar mijn moppies kijk dan heb ik daar alles voor over gehad dus ook dat mijn buikje niet meer is zo als het er voor uitzag
    maar goed het is niet fijn als je er onzeker over bent wat eigenlijk niet eens nodig is:)
    je bent zo als je bent en nemen zo als je bent komt wel als je het zelf toe laat en je geen onzekerheden aan laat praten of je zelf nog naar beneneden haalt;)

10. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

De 1e drie zwangerschappen ben ik 18 tot 20 kg aangekomen. De kilo's gingen er wel netjes weer af binnen 2 mnd, maar het overtollige vel en vetrolletje bleef.
    Vorige jaar december ben ik een dieet gaan volgen met zo weinig mogelijk koolhydraten. Het resterende vet rond mijn buik en heupen smolt als sneeuw voor de zon. Ik wist niet wat ik zag. Daarna ben ik 1 keer per week gaan fitnessen en ik zag mijn buik gewoon strakker worden.
    Bij mijn laatste zwangerschap ben ik 'maar' 9 kg aangekomen en die kilo's zijn er nu alweer af. Mijn buik is, als ik sta gewoon alweer plat, als ik zit zie je nog wel een vetrolletje.
    In het nieuwe jaar ga ik weer sporten, het dieet laat ik maar even achterweg, want ik geef bv.
    Dus een dieet in combinatie met sporten kan de schade echt nog wel een beetje herstellen!

11. Chanel1984

25 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd 58/60 kilo gewogen..

Nu na 2 zwangerschappen weeg ik 66 kilo...
    Ik heb ook een buikje en een beetje striae aan mijn zwangerschappen overgehouden, maar ik zit er niet mee...

Ik koop nu leuke kleding wat over mijn heupen valt en niet te strak zit bij mijn buik en omdat ik hele slanke benen heb oog ik ook slank en ik pas nog steeds in mijn maat 38...

Er hebben 2 prachtige kindjes in mijn buik gezeten dus kan er niet erg mee zitten dat ik mijn lijf van vroeger niet meer heb..

Ik zou wel weer terug naar de 60 kilo willen, maar lukt nog niet echt... snoep niet heel veel, maar vind het toch af en toe wel lekker om een patatje, stuk chocolade enz te eten...

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik kan er dus wel mee zitten.. ja, ik kan met kleding een hoop verdoezelen en ja, ik weet dat ik er 4 pracht van kinderen voor terug heb.
    maar o wat zou ik graag een mooi lingerie setje aantrekken en me sexy willen voelen.. ipv wanhopig in spiegel kijkend terwijl ik buik aan alle kanten over de string zie puilen..
    man vind me mooi, maar zelf verafschuw ik mijn lichaam zoals het nu is..

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Dan moet dat een nieuw spaardoel worden denk ik. Als je er echt zo mee zit dan zou ik gewoon elke euro die je kan missen opzij zetten voor die operatie. Het is een hoop geld maar dan maar een tijdje sparen zodat je dalijk weer tevreden bent. En als sporten niet helpt zit er denk niks anders op dan die operatie.

Kijk nu heb ik makkelijk praten want heb een hele strakke buik zonder striae. Maar ik kan me wel heel erg voorstellen dat je er een minderwaardigheidscomplex door hebt vooral omdat je voor je zwangerschap heel slank was!

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hoezo, ik was niet slank maar ik baal net zo hard van die flubberbuik!

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Je hebt gelijk, maakt niet uit of je slank of niet was kan me voorstellen dat die buik vervelend is.

Maar omdat zij aangaf 50 kilo te wegen voor haar zwangerschap en toen een sixpack had.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enigste ben zeg. In mijn omgeving lijk ik wel de enigste, bij anderen zie je helemaaaal niet dat ze ooit zwanger geweest zijn.

Ik was heel slank (maat 34-36) voor de zwangerschap. Kreeg helaas extreme BI waardoor veel bedrust en met 28 weken vroegtijdige weeën waardoor ik 10 weken in een ziekenhuisbed heb doorgebracht. Resultaat: 35 kilo aangekomen.
    Er zit nog zo'n 13 kilo teveel aan en die willen er niet af. Ik geef borstvoeding dus écht diëten doe ik natuurlijk niet, maar let wel heel erg op wat ik eet en drink.
    Verder heeft mijn lcihaam nogal een klap gehad dus echt sporten zit er ook niet in. Ben nog heel erg bezig met revalideren...
    Dus kan me echt vreselijk voelen!! Ik loop nog in zwangerschapsbroeken maar die zijn kapot aan het gaan. Ik word heel erg verdrietig van winkelen dat ik niet wil gaan, hoe erg!!

Enne de vraag of ik zwanger ben krijg ik ook regelmatig, zelfs van vreemden, zo van goh snel gedaan, alweer zwanger! (zelfs toen mijn dochter 3 mnd was, gingen de mensen er al vanuit dat er een 2e aankomt, pffff)

17. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik heb het ook. Ik ben nooit een slanke den geweest, maar nu heb ik toch echt zo'n lap vel aan m'n buik hangen :(

Ik kreeg een tijd terug ook al de opmerking of ik weer zwanger was.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

19. heb je het nou over VEL of VET? of over een combinatie van beide?
    Ik was ook heel slank (50kg, 166cm en maat 34) en had een sixpack. Nu weeg ik 51kg, dus ook prima maar heb ook een buik over. Ik doe al flink lang buikspieroefeningen, maar er verbetert niet al te veel.. ik denk dat mijn buik voor vele wel meevalt, maar ik zie zelf alleen het grote verschil met vroeger. No more bikini's hier..

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik bedoel dus echt zoals de titel zegt huidoverschot, vel dus :(

Deel Deze Pagina