belly bandit helpt niet echt voor je buikoverschot alleen voor de spieren tegen elkaar aan te krijgen zeg maar, maareh je bent pas 3 maanden bevallen, dus die kilo's en huid gaat nog allemaal veranderen!! Kijk over een jaartje maar eens verder (maak maar een foto van nu en dan) ontzwangeren betekend soms ook dat je nog (reserve) kilo's vasthoud zeg maar dat kan tot wel een jaar na dato duren hoor.. en je huid word met elke dag nog wat sterker weer. Het enige wat jij kan doen is lekker bewegen (lopen met je kindje buiten) buikspieroefeningen (niet overdrijven!) en gezond eten e.d. dan komt dat allemaal goed!
Annanas!!!!!!!! herkenbaar !!! precies hetzelfde bij mij. zoontje is 4 mnd dus iets ouder. en ik had ook zoooo'n mooi figuur. veel voor gedaan. tijdens zw.schap 0ontplofte ik wel, maar ben ook maar 163cm dus die buik moet ergens heen. en ik wil ook nog 2 kids, dus zit beetje in dubio. nu hard aan het afvallen en ove reen paar maanden weer zwanger .. hmmm beetje dubbel gevoel. Ik sport nu reglematig. zo'n 3/week. sportschool en hardlopen. maa romdat ik nog thuis ben ga je eerder wat lekkers bij de koffie nemen, of wat lekkers voor de lunch.. niet altijd. maarpffff wel lastig soms. Hopelijk gaat het vlugger dat afvallen als ik straks weer werk ! Hoe gat hetmet jou nu verder?? lukt het al aardig? x Pina
Ikzelf ben erachter gekomen dat ik een grote diastase heb ( de rechte buikspieren staan ver uit elkaar 15x2,5 cm) en daardoor krijg je een bolle buik waardoor alles uitpuilt en je zwanger lijkt. Je kunt dan buikspieroefeningen doen totdat je een ons weegt, maar het maakt het volgens de gynaecoloog en chirurg alleen maar erger bij een diastase Ze kunnen dit maken door de buikspieren weer aan elkaar te hechten ( dmv een buikwandcorrectie waarbij ze meteen het overtollige vel weghalen) Ik ben nu een buikwandcorrectie aan het overwegen. Heb veel rugklachten doordat mijn buikspieren nauwelijks meer werken en ik daardoor alles vanuit de rug til
Als je op je rug gaat liggen (helemaal plat) En je komt met je hoofd en nek ietsjes naar voren zie je bij een diastase meestal een heuveltje ontstaan. Dit heuveltje is de diastase en dan kun je kijken of je er 1 vinger of meer tussen kan stoppen, zoja, dan heb je een diastase Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zal eens googelen op de diastase test
Info diastase Tijdens de zwangerschap verzwakt de peesplaat die in het midden van de buik tussen de twee helften van de rechte buikspier ligt.Deze plaat bestaat uit steun- en bindweefsel met o. a. collageenvezels. Onder invloed van zwangerschapshormonen daalt de spankracht van de vezels en rekken ze uit. Dit proces is echter omkeerbaar en na de zwangerschap krijgen de collageenvezels hun normale trekkracht terug. Langdurige uitrekking van collageen vezels kan echter tot vervorming leiden. Bij een overmatige spanning kunnen ze zelfs scheuren. In beide gevallen herstelt het bindweefsel zich niet tot de oorspronkelijke toestand. De helften van de rechte buikspier blijven enigszins uitwijken. Deze toestand noemt men diastase. De ontstaan van een diastase wordt bevorderd door onder meer een grote gewichtstoename tijdens de zwangerschap, een tweelingzwangerschap, enz. Ongeveer 3 op 10 vrouwen die voor de eerste keer zwanger zijn, hebben een lichte diastase. Naarmate een vrouw meerdere kinderen gekregen heeft, neemt ook haar kans op een diastase toe en is deze vaak ook groter. Men kan op de volgende wijze controleren of men een diastase heeft : leg u op de rug op de grond, de benen opgetrokken, de armen langs het lichaam hef het hoofd op in de richting van de knieën Het langgerekte bultje dat op de buik verschijnt, is de diathese (soms verschijnt dit pas als men ook de schouders tracht op te lichten). Sommige vrouwen menen dat deze bult een buikspier is die ze door de buikspieroefeningen flink verstevigd hebben. In feite is het het uitgerekte bindweefsel dat bij het aanspannen van de spieren tussen de helften van de rechte buikspier opgestulpt wordt. Het herstel van de diastase na de zwangerschap kan ingeschat worden aan de hand van de omvang. Een lichte diastase (± 5 cm lang, 1 cm breed) herstelt doorgaans spontaan wanneer de rechte buikspieren dank zij de postnatale oefeningen hun normale trekkracht herwonnen hebben. Een middelmatige diastase (tot 10 cm lang, 2 cm breed) herstelt zich niet helemaal. Buikspieroefeningen kunnen mogelijke klachten echter helpen vermijden. Een ernstige diastase (langer dan 10 cm en breder dan 2 cm) herstelt zich niet meer en moet chirurgisch gecorrigeerd worden. Zulk een diastase kan men vergelijken met een navelbreuk. Problemen bij drukverhogingen in de buik kunnen niet meer opgevangen worden, zelfs niet door stevig getrainde buikspieren.
jep hier ook een hele driehoek aanwezig vanaf mijn bovenste ribben tot bijna helemaal onderaan.. valt idd niet weg te trainen..
Bij mij helpt de gymhoop erg goed voor mijn buik (heb 2 kinderen van 2 en 3 jaar) Het is een grote verwaarde hoepel van 1,5 kg. Na een paar dagen kon ik het al 10 minuten! Kun je fijn thuis doen wanneer je even zin en tijd heb. Volgens mij gaat dit in NL ook helemaal een hit worden. Wellicht is dit iets voor je?
Goed onderwerp, ik wil graag mijn hart luchten: Ik heb ook een behoorlijke diastase. Vergelijkbaar met Daantje, maar ik denk nog wel erger. Ik kende diastase dus ook niet. Ik heb een paar dagen geleden een topic geopend met een vraag over het diastase-probleem en ik kreeg maar één reactie. Blijkbaar zijn maar weinig mensen op de hoogte van dit probleem (waaronder ikzelf) en dat lijkt me niet goed! Ik was zes weken na de bevalling al flink bezig om die buikspieren weg te werken, omdat ik ook een vreselijk lelijke (oma)flubberbuik heb met een lelijke navel, waar ik niet goed van word. Toen hoorde ik van mijn arts dat ik de rechte buikspieren absoluut nog niet mocht trainen omdat ik een behoorlijke diastase bleek te hebben na een controle! Deze gaat waarschijnlijk nooit meer (helemaal) weg! Ik kon wel brullen!!! Waarom heeft niemand mij hier van te voren iets over verteld dat die kans bestaat!??? Ik had ook een super strakke buik. Voor mijn zwangerschap heb ik veel getraind en had ik een sixpack en met een lengte van 174 woog ik 62. Nu weeg ik 73 kilo en ben ik echt helemaal uit elkaar gezakt en ik deel het ook met iedereen (klaag, klaag). Iedereen roept dat ik het de tijd moet geven, het is ook nog niet lang geleden. Ok, met het gewicht zal het ooit wel weer goed komen, daar ben ik consequent genoeg voor, maar die buik komt nooit meer goed. Als ik er een foto van zou nemen dan lijkt het op een buik van een 80-jarige. Die navel is net een krater van de planeet Mars! Als je jezelf niet aantrekkelijk vindt dan word je vanzelf ongelukkig, althans ik wel. Ik kan mijzelf niet aanzien in de spiegel... wetende dat het met die diastase waarschijnlijk nooit meer goed komt, zeker niet als er nog een tweede (of derde) zwangerschap zou komen.... Kijk, iedereen kan wel zeggen: je hebt er zo iets moois voor terug. Natuurlijk is dat zo, maar betekent het dat wij vrouwen er dan maar mee moeten leven dat je een uitgezakt lijf er voor terug krijgt? Moeten wij het daar maar bij laten zitten? No way! Ik vind dat echt onzin. Iedereen wil graag weer een mooi lijf, zeker nu de zomer eraan komt. Zo irritant dat mensen in je omgeving maar steeds roepen dat het vanzelf weer goed komt en dan zeggen ze "bij mij toch ook?" "ik kon zo weer in mijn kleren na de bevalling dus kan jij dat ook". Ik heb dat steeds geloofd, des te frusterender was het toen het niet lukte! Voorlopig durf ik ook niet voor manlief naakt te verschijnen. Sex, ho maar... Ik durf het nog lang niet. Ik schaam mij voor mijn lijf. Ik ben zo bang dat hij me lelijk vindt... Elke keer als ik mij omkleed dan doe ik de deur van de slaapkamer dicht.... Ik probeer mijn buik in te trekken als hij langsloopt (ja echt waar...), maar dit lukt niet omdat die spieren niet meer goed zijn (eigelijk ook wel weer lachwekkend, zo stom!). Pffff, sorry voor mijn lange verhaal... Ik stond vanmorgen weer naar die buik te staren, vandaar dat ik het even te pakken heb, ik moest het gewoon even kwijt...