Ik heb vandaag een handvol ongewassen druiven gegeten zonder dat ik het wist (dacht dat ze gewassen waren)! Hoeveel zorgen moet ik me hier nu om maken ivm toxoplasmose? Anne
Niet. Toxoplasmose kun je er sowieso niet van krijgen. En van een paar ongewassen druiven (sterker nog, van hele bakken ongewassen druiven) krijg je niet zo snel iets hoor. Ik neem tenminste aan dat je voor je zwangerschap ook nooit ziek geweest bent van druiven, appels, nectarines etc.
ooh, ik eet ook wel es ongewassen druiven hoor En ik maak me er niet druk om eigk, maak me al over genoeg dingen druk Echt, je kan veel slechtere dingen doen voor je kind dan ongewassen druiven eten
geen zorgen maken maar volgende keer was de druiven(alle vruchten) heel goed onder veel stromend water want ze zijn allemaal behandeld met chemikalien.
ik werk in een supermarkt op de fruitafdeling en neem regelmatig een druifje, kersje of ander soort klein fruit. deze zijn ook ongewassen. je eigen niet te druk maken en niet TE bezorgd zijn.