weinig ovulaties... teunisbloemolie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Grace490, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Hallo,

Ik ben afgelopen week begonnen met het slikken van teunisbloemolie. Dat lijkt me wel gezond, omdat je er essentiele vetzuren mee binnenkrijgt die je lichaam niet zelf kan aanmaken. Ik las allemaal goede dingen daarover op internet. Maar mijn hoofdreden dat ik het nu slik, is dat ik hele lange cycli heb en nu bv. vanaf januari nog maar 1 x een eisprong gehad. Daardoor hebben we heel weinig kans op zwangerschap, wat we graag zouden willen... Ik las dat teunisbloemolie je cyclus meer regelmatig kan maken. Maar nu las ik op dit forum ook dat de hormoonachtige stof die het produceert invloed heeft op je cyclus, en dat je het bij zwangerschap niet moet gebruiken enzo. Op een van de potjes die ik in de winkel in handen had, stond ook: niet te gebruiken bij kinderwens. Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen informeren over wat de werking van deze hormoonachtige stof precies is, en wat voor invloed dat heeft op je cyclus. Ik ben er niet bij gebaat dat het bv de ovulatie onderdrukt (zoals ik wel las over monnikspeper...). Heel graag een reactie hierop!

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Grace,

hier zijn al vaker vragen over gesteld. type het woord teunisbloemolie in bij de zoekfunctie op deze site en zoek op ons forum. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina