Aan de pil. Toch zwanger? Wie kan mij helpen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mies88, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mies88

Mies88 Nieuw lid

28 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik wil graag even mijn verhaal kwijt, want voor mijn gevoel zit ik met een probleem...
    Woensdag 1 februari eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding. Maandag 20 februari seks gehad (de dagen daarvoor weet ik niet precies meer). Ik ben de pil vervolgens op maandag 20 en dinsdag 21 februari vergeten (week 3 van de pilstrip). Woensdagavond 22 februari heb ik de vergeten pil van dinsdag de 21e erbij geslikt (langer dan 12 uur geleden dus). Donderdag 23 februari ben ik begonnen met een vijf daagse antibioticakuur voor blaasontsteking (weet niet of dit relevant is?). Vervolgens vanaf maandag 27 februari weer een aantal dagen seks gehad. Ik heb dinsdag 28 februari een onttrekkingsbloeding gehad. De drie weken na mijn onttrekkingsbloeding ben ik veel misselijk geweest. Nu ben ik afgelopen dinsdag (27 maart) weer ongesteld geworden of ja ik heb een onttrekkingsbloeding gekregen. De misselijkheid is er niet echt meer, maar heb na het eten veel last van boertjes/ maagzuur wat naar boven komt. Ook heb ik een lichte lijn op mijn buik van schaamstreek tot iets boven de navel. En heb ik zin in ander eten dan gewoonlijk (ongezonder!). Daarbij zijn mijn darmen heel erg aan het rommelen, als ik lig voel ik steeds van die ‘plofjes’. Ik heb gisteren (woensdag 28 maart) voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan: negatief. Toch voel ik me nu best onzeker, omdat ik het niet helemaal vertrouw. De kans bestaat dat ik zwanger ben geraakt, maar deze is wel erg klein. Afgelopen zaterdag had ik een feestje en de alcohol smaakte me niet en kreeg er last van in de buik. Zou ik me al deze kwaaltjes inbeelden, omdat het me stiekem erg leuk lijkt om zwanger te zijn? Ik hoop, dat iemand mij raadt kan geven… Ik moet vanavond met een nieuwe pil strip beginnen, gewoon doen?

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik denk inderdaad niet dat je zwanger bent, aangezien je test negatief aangeeft. Misschien omdat je er zo onzeker over bent over een paar dagen weer een test doen zodat een zwangerschap zeker is uitgesloten alleen maar voor je eigen gevoel. Je kan allerlei zwangerschapssymtomen voelen wanneer je niet zwanger bent, of dit normale hormonen zijn of je hersenen die een loopje met je nemen, geen idee. Je hoort het in ieder geval regelmatig. Naar mijn idee kun je gewoon met een volgende strip beginnen. En als je het zo leuk lijkt om zwanger te worden misschien een serieus gesprek met je vriend aangaan en kijken hoe hij hier over denkt?

3. Mies88

Mies88 Nieuw lid

28 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie! Ik ga van het weekend nog wel een testje doen om inderdaad uit te sluiten dat het niet zo is. Hoop dat ik dan een fijner gevoel heb, want het is echt irritant hoe je eigen lichaam je voor de gek kan houden zeg…
    En wat betreft het zwanger worden… we hebben samen afgesproken om hier over ongeveer een jaar mee te beginnen ivm met opleiding :)

Deel Deze Pagina