Ik ben nu in de 14e week, en ik merk wel dat de misselijkheid echt VEEEEEL minder is al eerst (lag eerst hele dagen en nachten over te geven) maar heb nog steeds wel een paar keer per dag last van misselijkheid.. Vooral s'ochtends en s'avonds. Gisteravond en vanmorgen moest ik ook weer overgeven. Ik vraag me af of dit zo blijft of dat de rest van de misselijkheid ook binnenkort weg zal trekken. Natuurlijk weet ik wel dat elke zwangerschap anders is. Maar hoe verliep het bij jullie? Oh ja, ik heb ook bepaalde luchtjes enzo waar ik misselijk van word, ook daarvan vraag ik me af of dat minder word?
Ik ben misselijk geweest tot week 16. Daarna werd het geleidelijk minder. Nu lus ik bv nog steeds een aantal dingen niet. Kipfilet, pasta, vlees vind ik ook nog erg vies. Verder eet ik bijna alles weer maar heel af en toe merk ik dat ik een vlaag van misselijkheid heb 's ochtendsvroeg of als het eten wat raar valt ofzo. Daar had ik vroeger geen last van. Na week 16 heb ik gelukkig niet meer overgegeven. Denk dat het wel overgaat hoor.
Bij mij is het echt heel lang gebleven de misselijkheid. Ik werdt vooral misselijk van bepaalde combinaties. Vermoeidheid ( slecht slapen ) vroeg opstaan. confrontatie met luchtjes die IK vies vond. Te laat nog op pad zijn. kortom als ik getriggert werdt/wordt door dit kan ik er u tegen zeggen dat ik een flinke kokhalspartij krijg. Nu ik verlof heb en veel meer thuis ben gaat het beter omdat ik nergens of veel minder geconfronteerd wordt met andere luchten die zo normaal zijn in de maatschappij. En dat is bij mij een hele waslijst aan vieze geuren. je gaat op gegeven moment je leefregels kennen. Maar helaas het went niet en niet altijd te voorkomen. Sterkte.
Ik ben tot week 11 misselijk geweest, niet veel overgegeven maar toch dat nare gevoel. Nu heb ik nergens meer last van, behalve vermoeidheid en slecht slapen. Mag denk ik niet klagen dus en hoop dat het zo blijft! Liefs Jessy
meid het spijt me maar ik ga nog bijna elke dag over mijn nek .... ik hoop voor je dat het weg gaat ! het is wel minder dan in het begin maar het is er elke dag .... echt overgeven is ver weg soms nog maar maar idd die geuren pffffff ik werk met mensen en ik ga zo vaak bijna over mijn nek van de geuren van mensen brrrrr strekte en succes en ik hoop ook nog steeds dat het beter wordt !
Ik merk dat ik ook echt nog wel rustig aan moet doen. Al hoopte ik dat de misselijkheid precies bij de start van het tweede trimester zou verdwijnen. Zoals in de boeken meestal staat.. Maarja. Ieder lichaam is weer anders. Iedere zwangerschap ook... Geduld hebben, geduld hebben.. En zo ff lekker weer slapen.
Hey meid, In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik het heel erg naar voor je vind dat je ze veel last van misselijkheid hebt... Troost misschien voor je, 3 artsen hebben tegen mij gezegt dat tussen de 14 en de 16 weken de misselijkheid over het algemeen altijd af zal nemen... ik wens je heel veel sterkte en een goede zwangerschap toe.. Catheleine
ik ben tot ongeveer 18weken flink misselijk geweest en ook vaak braken. en daarna werd het moet ik zeggen met de dag minder...maar nu begint het zuurbranden weer maar het is voor een heel goed doel!
Ik heb er nog steeds last van en ben zelfs niet meer in staat om te werken.. De arbo-arts en VK zeiden: Sommigen hebben de hele zwangerschap nergens last van, anderen zijn de eerste maanden misselijk en anderen hebben de hele zwangerschap last. Niks aan te doen en het verschilt p.p en per zwangerschap... Is dus maar afwachten hoe het bij jou gaat verlopen
Bedankt voor al jullie reacties, ik ga nu dus gewoon heel hard hopen dat het "gewoon" in een paar weken nu weg gaat trekken.. Vandaag begint het in ieder geval nog niet, ik zit nu op m'n werk, en ik voel de 'avondmisselijkheid" alweer komen.. zoooo vervelend! Maar ja idd wat jullie zeggen, het is voor een goed doel.
misschien moet je er uiteindelijk voor kiezen om je werkdagen te verkorten. het scheelde bij mij de helft om op 14.15 mij op de bank even te vleien ipv tot 16.00 door te zwoegen en kokhalzende naar huis te gaan. het nam niet weg dat ik het helemaal kwijt was, maar zoals ik eerder zei je gaat je leefregels kennen. liek
geen idee tot wanneer het bij mij was geloof tot de 14 weken ofzo maar als ik nu nog niet optijd eet word ik ook echt misselijk maar overgeven is gelukkig voorbij! ik moet zeggen dat ik sinds ik zwanger ben veel meer dingen lust die ik normaal niet luste ik eet meer en zelf na overgeven sprong ik daarna al direct aan tafel, het is denk ik allemaal verschillend
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik ben tot aan de bevalling "kotsterig" geweest (bij beide). Vanaf week 5 à 6 tot de bevalling... SORRY! Sterkte