Krentenbaard bij zoontje 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mijn zoontje zijn exceem is ontstoken geworden , nu zei dr huisarts dat het krentenbaard kan zijn dus hebben we een ab zalfje mee gekregen .
    Totaal niet erg zei hij en onschuldig .

Alleen nu lees ik heel anders , dat het gevaarlijk is op die leeftijd en in sommige gevallen zelfs dodelijk ?????
    Schrik hier echt van en ben toch even in paniek :eek: .

Wat weten jullie hiervan ?
    En zijn er meiden van wie hun kindje het ook heeft gehad op jonge leeftijd?

Alvast bedankt.

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    En weet iemand misschien hoe ik het moet verzorgen .
    Ik ga morgen met het ab zalfje beginnen en plak het dan af met een gaasje . Maar moet het nog gewassen worden ? Met calendula zeep ofzoiets ?? Of gewoon niet wassen ?

3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Volgens mij is het onbehandeld alleen zeer besmettelijk. Mijn zoontje had het met 12 maanden. Het was zo over met een antibioticazalfje. Volgens mij niet gevaarlijk. Alleen erg vervelend.

Gewoon het zalfje smeren en goed je handen wassen elke keer.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Tammie , bedankt voor je reactie.
    Heb jij het afgeplakt bij je zoontje ?

Ik twijfel want het schijnt niet bevoordeling te zijn omdat het kan gaan broeien , of ligt dat anders als je ab zalf ?
    Maar als ik het afplak krabt hij en ben ik bang dat hij zichzelf nog verder besmet ? En hij krijgt de ab zalf in zijn mond ?

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Je kan het met een gaasje afplakken. Het was na 48 uur smeren niet meer besmettelijk. Mijn zoontje zat er niet aan dus bij mij was afplakken niet nodig.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is 14 maanden en vandaag bij de huisarts gehoord dat hij ook krentebaard heeft. Hij heeft een grote rode plek aan de linkerkant van zijn bovenlichaam net boven de luier. Wij hebben ook een ab zalfje gekregen en we moesten het afplakken met een gaasje vanwege de infectie.

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kreeg het toen ze zo'n 2 maanden oud was. Had erg veel last van babyacne en dat is gaan ontsteken en zo krentenbaard geworden. Omdat het zo erg was kregen we eerst een ab kuurtje oraal, en daarna nog een ab zalfje. Het zat op haar wangen en we hebben er verder niets op gedaan aan gaasjes oid. En niemand van ons, hebben nog een zoon, heeft het verder gekregen. Het is inderdaad niet gevaarlijk als wel zeer besmettelijk, al hebben wij dat dus niet ervaren.

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mijn vriend is net gaasjes gaan halen bij de apotheek .
    Je mag het absoluut niet afplakken zei ze , die ab zalf mag niet afgedekt worden , volgends mij omdat het dan gaat broeien ?

Weet het dus even niet , zonder gaasjes wrijft hij het eraf ?

9. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien kan je je zoontje van die handschoentjes aan doen?

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Igglepiggle ,

Fijn om te horen dat het niet gevaarlijk is .
    Hier zit ook op zijn gezichtje . Ziet er wel heftig uit !!
    Mijn zoontje heeft exceem dus zoals jou kindje ook vatbaar omdat het open is.

Ik doe nu ze mouwtjes over zijn handjes maar hij veegt het er met de mouwtjes af . Zal toch wel deels opgenomen zijn dan ?

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hij zei trouwens dat het zowizo niet besmettelijk meer is als het dicht is , en na 48 uur smeren het besmettingsgevaar voor 100% zeker weg is , wat weten jullie daarvan ? Dus nu 48 uur voor de zekerheid nog even rekening houden met de besmettelijkheid.

12. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik kreeg toen mijn oudste het had het advies mee om zijn beddegoed elke dag te wassen omdat het zo besmettelijk is.....
    Trouwens hier hielp abzalf niet, maar heeft hij later een ab-kuurtje gehad.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Afplakken moet je idd niet doen, daar wordt het erger van. Je kunt gewoon een dun laagje creme smeren, dan werkt het al.

14. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Lisanne, Hoe gaat het nu met de krentenbaard? Trekt het al weg?

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik wilde die vraag ook stellen, wordt de krentenbaard al minder?

Wij smeren sinds woensdag met een AB zalfje en ik vind namelijk niet dat het minder wordt. De plek blijft net zo groot. Nu moet ik wel zeggen dat het wel een grote plek op zijn zij van wel 10 bij 10 cm.

Wanneer moet het beter gaan?

Deel Deze Pagina