hoi meiden, ik vraag me af, we zijn het oei ik groei boek ontgroeit, maar zijn er na de 17 maanden nog steeds fases? Dominique is jengelig, slaapt slecht en eet slecht. Dussssssssss.......... heerlijke sfeer bij ons ha ha ha, we moeten er gemiddeld 4x per nacht uit voor haar, heb al geprobeerd haar te laten huilen maar dan zijn we zo een uur verder, als ik haar een beetje drinken geef slaapt ze zo weer in. ' Wat zouden jullie doen in mijn situatie meiden?? laten huilen of ook wat drinken geven. Dan het eten, ze wil niks eten, helemaal niks, geen warm eten, geen potjes, geen brood, geen pap, alleen maar de fles. ik zit nu weer op twee flessen per dag, 1 voor het slapen gaan en 1 als ontbijt, ik kan haar toch helemaal niks geven, wat zouden jullie doen??? ik weet het niet hoor, ze is verder heel actief, en tussentijds ook vrolijk maar soms ook heel dramatisch verdrietig pfff valt niet altijd mee!!! Waar is dat makkelijke goed slapende goed etenede meiske gebleven??? jette
Jahoor, die fases gaan gewoon door..En vaak nog erger dan in de babytijd (zoals je dus al merkt). Ze gaan echt hun eigen ikkie ontdekken en proberen van alles uit (inclusief hoe ver ze kunnen gaan bij papa en/of mama). 's Nachts zou ik wel wat te drinken (water) aanbieden, zeker als ze daarna meteen weer doorslaapt. Milan is ook een natnek en kan niet zonder zijn slokje water 's nachts, al vanaf dat hij een paar maanden was. Misha daarintegen hoeft 's nachts nooit wat. Dus het verschilt per kindje, maar jou dochtertje kan echt wel hartstikke dorst hebben! Maar ik zou dus niets anders aan bieden dan wat water.. En ik ben mss hard, maar bij mij komt er geen vervanging voor het gewone eten. Niet eten? Dan maar niet! Als ze honger heeft komt ze vanzelf wel weer hoor. En ook geen drama's van maken, want dat triggert ze juist om met het "niet eten" gedrag door te gaan, krijg je lekker mama mee op de kast. Dus gewoon ontbijt/lunch/diner aanbieden. Geef haar 20 minuten, eet ze niet, bord naar de keuken. Geloof me, de lol gaat er dan snel vanaf hoor. Mijn kids zijn al ietsjes ouder, maar als die gaan meuten onder het eten, dan gaat het bord aan de kant en moeten ze van tafel, want "kinderen die niet eten wil ik niet aan tafel hebben" Meestal is dat al genoeg om ze te laten eten, want ze willen niet aan de kant geschoven worden, maar heel soms. Dus dan krijgen ze nog een kans. Blijft het dan drama, dan gaat het bord weer aan de kant, kind van tafel en basta! Dan kunnen ze janken wat ze willen, maar er wordt dan niet meer aangeschoven. Bij Misha heb ik dit nog maar 1x toegepast, bij Milan 2x, die dan ook daadwerkelijk zonder eten naar bed is gegaan. Reken maar dat er de volgende dag netjes gegeten werd Hiervoor is jou kindje nog wat te jong, maar mss een ideetje voor in de toekomst? Mijn vriendin is het ook toe gaan passen en het werkt als een tierelier Het kan ook nog zijn dat haar (achterste) kiezen door aan het komen zijn, die kunnen erg veel klachten geven. Soms werkt het allemaal al onder het tandvlees, zonder dat je daadwerkelijk iets ziet. Mss even checken of je bobbels ziet zitten? Maar houdt er gewoon rekening mee dat je lieve, kleine, makkelijke baby kan veranderen in een draakje. Is hier ook gebeurt Misha was het makkelijkste kind wat je je kon wensen. Vanaf de 2e nacht al doorslapen, ben d'r in haar 1e jaar denk ik welgeteld maar 5x uitgeweest voor haar 's nachts. Netjes eten, drinken, slapen en spelen...Maar ohoh nu ze wat ouder wordt, wat een kenau soms. En oostindisch doof Als ik soms zeg, "Misha kom je" dan hoort ze me zogenaamd niet, al vraag ik het 4x, maar als ik tussendoor vraag, "Misha, wil je een snoepje" dan is ze er als de kippen bij En haar broer pesten en gillen en luidruchtig zijn en helemaal gek van Cars (haar broer gaf daar nooit zoveel om, en nu ik een meid heb ben ik alles van Cars aan het verzamelen)... Dus ja, ze veranderen, maken fases door, gaan de wereld ontdekken etc..Maar het heeft ook leuke kanten hoor, let maar op
Hey hoi, ja klopt er zijn ook heel veel leuke dingen aan deze periode, als ik kijk wat ze allemaal zegt en doet heerlijk gewoon. ik maak van het eten geen drama alleen twijfel dus of ik de fles nog moet geven of juist niet, zou jij haar helemaal geen fles meer geven. vandaag was ze bij mijn moeder en heeft ze netjes haar warmeten (potje) opgegeten, ze zei in eerste instante NEE!!! maar mijn moeder heeft even haar hoofd vastgehouden en toen wilde ze het hele potje leeg eten nu geen taferelen voorstellen van kind in de houtgreep hoor maar even bij 1 hapje vasthouden en toen at ze als een slootgraver!! Misschien moet ik dat ook maar doen! tot wanneer "mag" je ze voor het slapen gaan nog een flesje geven? jette