geniet nog van je nachtrust???

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dotty, Jul 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wie herkent dit?

Ik moet letterlijk elk anderhalf uur plassen, waarna het ongeveer een half uur duurt voor ik weer in slaap val. Dus ik slaap maximaal een uur achter elkaar. En wanneer vriend 's morgens naar zijn werk gaat ben ik helemaal wakker.

Nu geniet ik volop van mijn zwangerschap en vind ik het helemaal niet erg. Over maximaal 7 weken heb ik mijn kleine mannetje in mijn armen en verder heb ik weinig klachten.

Alleen word ik zooooo moe van de opmerking: geniet nog van je nachtrust nu het nog kan.......Welke nachtrust :) ????

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hahaha tja, herkenbaar inderdaad, van beide kanten. Ik sliep ook niet zo lekker meer op het eind... maar na de bevalling met een niet-slapend-kindje nog veel minder! En ik ben ook zo'n doos die nu tegen zwangere dames zegt dat ze alle slaap moeten pakken wat ze kunnen.. haha!

Lukt overdag slapen wel (als je al verlof hebt natuurlijk?) Dat ging bij mij makkelijker op het laatst en ze kom je toch nog wat aan je rust toe.

3. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Haha heel herkenbaar! Zat me gister te bedenken dat het niet meer uitmaakt of ik nou 'snachts wakker wordt om te plassen, of straks voor onze kleine man. Die nachtrust mis ik sowieso al! Begin er ook al aan te wennen om zelf niet door te slapen 'snachts. scheelt weer voor als ons ukkie er is :D

4. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    haha idd, ik slaap meestal een aantal uurtjes en dan een halve nacht beneden en dan weer even slapen.
    de andere 2 kkinderen sliepen direct door, wij maakten ze alleen in de kraamweek wakker voor de voedingivm te lage suiker spiegel maar zodra ze over hun geboorte gewicht waren sliepen ze weer lekker door en wij dus ook :)

5. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    ook hier heb ik daar last van, of dat ik wel slaap maar heel onrustig ben waardoor manlief niet meer kan slapen door mij of de kleine.
    ik probeer nu ook telkens kleine momenten bij te tanken omdat ik mijn slaap echt nodig heb merk ik

6. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overdag slapen vind ik echt verschrikkelijk. Ik word dan bijna altijd wakker met hoofdpijn. Maar ik ben ook niet heel erg moe eigenlijk (hoe dat kan geen idee). Volgens mij heeft mijn vriend er meer last van, want elke keer als ik wakker word is hij ook wakker. En omdat ik verlof heb, ben ik overdag wel rustig wat scheelt en hij moet werken.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Dotty, even een tip voor overdag slapen. Slaap niet te lang. Zet je wekker op een half uur. Dan heb je wel even geslapen, maar niet zo diep dat je de rest van de dag suffig bent en hoofdpijn hebt. Dat hielp bij mij in ieder geval heel erg toen ik de eerste 3 maanden zo ontzettend moe was.

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor de tip saartje!!

9. Little91

Little91 Lid

Dec 12, 2011
    91
    0
    0
    Cassiere!
    Gelderland
    Heeel herkenbaar.. Ik word ook elke nacht wel 3 soms 4x wakker..
    Mijn vriend zijn wekker gaat altijd om 5 uur, pff..
    Vaak word hij ook wakker van mij, de ergste nachten slaap ik soms op de bank.. Daar slaap ik vaak nog beter als in bed.
    Overdag slapen vind ik een drama, soms ga ik wel eens liggen.. maar dan word ik zo naar wakker.. dus dat doe ik dan liever ook niet..
    Nog een paar weekjes.. Dan komen er andere slapeloze nachten.. haha! Ik kan niet wachten..

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    herkenbaar.. ook bij vorige zwangerschap ik bleef plassen, vond het juist heerlijk dat na de bevalling ik na een paar dagen ineens besefte hey ik hoef ern iet meer uit om te plassen, en als ik wakker word hoef ik niet meteen eruit te vliegen naar de de wc haha...
    was juist blij dat ik er gewoon uit kon voor de baby.. vind dat plassen veel vervelender ;)
    nu ook hoor zodra ik een beetje wakker word ligt mn blaas al te vervelen, kan nog best ff blijven liggen maar lekker lig ik dan niet..

denk dat ik deze keer ook juist blij ben als ik bevallen ben zodat ik een keer lekker door kan slapen ook al word ik tussendoor wakker :)

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Nou dat is nog niets vergeleken bij mijn vorige zwschap.. Toen moest ik er 8 keer per nacht uit om iets te eten anders kon ik niet verder slapen:p + ook nog vaak naar de wc en last van maagzuur en niet meer fijn kunnen liggen. Ik lag bij de laatste weken tot 12 uur smiddags in bed om slaap in te halen.
    Ben benieuwd hoe het deze keer gaat..

12. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

Nov 29, 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap eigenlijk nog prima. Ok behalve vannacht. Manlief lag te snurken en ikkon het niet blocken. Normaal hoef ik er ook maar een keer uit om te plassen. Aanpassing vereist als de kleine er straks is.

13. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @leontine: 1x maar? Sterke blaas heb je :) !!!

@nathalie: haha, dat klinkt echt als een verschrikking, 8x eruit om iets te eten. Ben je ook veel aangekomen in de zwangerschap? Ik ga voor je duimen dat het deze zwangerschap wat anders verloopt :) .

Ik heb tegen vriend ook al gezegd dat ik best op de bank wil slapen (slaap toch al niet goed), zodat hij wel een normale nacht heeft. Maar hij vindt het belangrijk dat ik goed lig.

14. Theertje

Theertje Bekend lid

Jan 26, 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik herken het ook hoor.
    Zo vervelend , bij mijn andere 2 was het een stuk minder en veel later in de zwangerschap .
    Mar nu heb ik er al een tijdje last van .
    Gelukkig slaap ik wel weer snel en ook diep dus ben nog niet echt heel erg moe.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi herkenbaar hoor...

ik zat met erge bi (nogtrouwens), elke anderhalf u plassen, weeen/harde buiken wekenlang dag/nacht, buik enorm groot en in de weg...

nee van slapen kwam niks meer..

..mede dankzij die slapeloosheid zit ik nu al goed in n ritme met de nachtvoedingen ;)

t heeft zo zn voordelen..

16. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had het ook wel vroeg, dat plassen (vanaf een week of 22). Maar dan was het 2 of 3x per nacht en kon ik nog steeds diep genoeg in slaap vallen. Nu is het te vaak en is daarom de slaaptijd te kort om echt diep weg te kunnen zijn.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn dochter had ik vanaf 24 weken dat ik standaart moest plassen 1-2 keer per nacht en dat ging gewoon zo door tot ze was geboren.
    Op een gegeven moment was ik er zo aan gewent dat ik het bijna half slaapwandelent deed automatisch, ik had er dus ook geen last meer van.
    Het is wel handig zodat je straks wat beter tegen de nachtelijke perikelen kan. :)

18. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha Chaii, zo zie ik het ook: voorbereiding op de nachtvoedingen en huiltjes 's nachts (al zou het fijn zijn als de kleine man me iets langer dan een uurtje laat slapen, :) ).

19. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff herken t ook meid, begin van de zw schap sliep ik alleen maar, maar nu word ik rond 2 uur wakker en blijf wakker, zoo irritant en dan word t straks nog zwaarder met de baby erbij haha, succes!

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Lol, moet je om het uur snachts?
    Noujah, dan kan het alleen maar meevallen straks als de kleine geboren is. ;)

Share This Page