Ik ben nog niet vaak actief geweest op dit forum maar heb nu enkele vraagjes. Ben na lang proberen nu voor het eerst zwanger. Natuurlijk komt er veel op je af na een positieve test en ben dus even het overzicht kwijt. Zit vandaag op dag 28 van mijn cyclus en heb gisteren, dus op dag 27, 2 duidelijk positieve testen gehad. Nu lees ik overal verschillende verhalen. De 1 schrijft dat direct na een positieve test de verloskundige gebeld kan worden, de ander schrijft dat je kan bellen als je 6 weken bent. Welke is nu de juiste? Daarnaast een onzekerheid van mezelf. Ik heb steeds wat steekjes en lichte krampjes in mijn onderbuik. Dit is normaal, hoort erbij? Misschien een onzinnige vraag, maar je vraagt je zoveel af bij een eerste zwangerschap. Als bijlage heb ik de foto van de testen toegevoegd.
Is denk ik afhankelijk van je verloskundige, kijk op de site van de vk, meestal staat daar wel op wanneer ze willen dat je contact opneemt.. En de testen zijn overduidelijk, gefeliciteerd!
Ik belde de verloskundige rond 6 weken, omdat ik wilde afwachten of het goed bleef gaan... Maar vaak kan je ook direct bellen, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Die krampjes had ik ook, er gebeurd natuurlijk een hoop in je lichaam En gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb de vk meteen gebeld. Ik had uiteindelijk een afspraak rond de 9 a 10 weken. Maar ik heb wel meteen gebeld om die afspraak te maken. Dat is geen probleem. En steken in je buik is ook normaal, tenmiste ik had het ook, en alles gaat hier goed.
Steken/krampen had ik ook. Best heftig ook af en toe waardoor ik dacht toch nog ongesteld te worden. Heeft ook tot ruim tot 9-10 weken geduurd en de gyn zei dat het heel normaal was. En ik heb een week of 2 gewacht volgens mij voordat ik belde. Voor mijn gevoel heb ik heeeel lang gewacht na de posi test maar dat viel eigenlijk wel mee en na het maken van een afspraak voelde ik me ook wel echt zwanger (in me kop dan) want lichamelijke merkte ik er bijna niets van. Heb wel expres niet meer getest na de posi testen. Ik wilde niet 'afhankelijk' zijn aan iets om meer vertrouwen te hebben.
Gefeliciteerd! Mooie testen hoor! Die krampjes herken ik ook, in het begin steeds gehad, toen even weggeweest en nu weer aanwezig. Alles is aan het groeien, daar komt 't door. Kijk eerst op je gemak naar welke verloskundige je wilt en op de site staat meestal wel wanneer je mag bellen. Succes!
Dank jullie voor de reacties. Het is dus heel normaal wat ik voel. Onzekerheden horen er natuurlijk toch bij. Op de website van de vk die mij word aangeraden staat bellen vanaf 6 weken. Maar iemand die ik ken die heeft gelijk na de test gebeld en dat was ook goed. Denk dat ik maandag maar gewoon bel en dan hoor ik wel hoe verder.
Wauw, mooie testen hoor. Gefeliciteerd! Ik zou zeggen: gewoon bellen joh, dan hoor je het vanzelf. En steekjes/krampen had ik ook: ik wist zeker dat ik ongesteld zou worden. Dus niet ...
Gefeliciteerd Hier gewoon direct gebeld had ik gelijk wat om naar uit te kijken En als het niet kan zeggen ze dat vanzelf wel. En over je kwaaltjes maak je geen zorgen ! De 1 heeft meer kwaaltjes de ander geen dan ineens zijn ze weg week later zijn ze er weer. Dus geen pijl op te trekken.