wintersport

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gwenn, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en 13 januari ga ik op wintersport. Ben dan ong. 10 weken.
    Ik heb al wat informatie opgezocht en ik heb gelezen dat het voor een zwangere vrouw niet goed is om boven een hoogte van 2000m te verblijven.
    Nu is het zo dat ons chaletje op 2300m ligt, en ondanks dat dat niet zo heel veel hoger is wil ik toch graag weten of het geen kwaad kan.

Groetjes Gwenn.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Gwenn,

Er word inderdaad geadviseerd niet boven de 2000 meter uit te gaan. Dit heeft met name te maken met de zuurstof in de lucht. Hoe hoger je komt, hoe minder zuurstof de lucht bevat. Maar dat is dus in eerste instantie meer voor jou van belang dan voor het kindje, want die pakt wel wat ie nodig heeft.
    Verder is skieen is wel een gevaarlijke sport, ook al kun je zelf heel goed skieen, iemand anders op de berg kan heel onervaren zijn. De kans op vallen en dat je dan iets in je buik zou krijgen is aanwezig. Maar rond de 10 weken zwangerschap zit je baarmoeder waarschijnlijk nog achter je schaambeen en kan die dus wel een stootje hebben. Kijk hoe je je zelf voelt en luister goed naar je lichaam.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina