Hallo, Ik heb een vraag. Morgen moet ik naar de vk toe en ben dan precies 37 weken. Ik heb veel meegemaakt en ben herstellende van een post-traumatisch-stress-syndroom. Nu loop ik de laatste 3 weken al met weeen die ik soms echt moet wegpuffen en met heel veel harde buiken. Bijna continu harde buiken eigenlijk. Ik kan bijna niet meer slapen en slaap gemiddeld 3 a 4 uurtjes op een nacht. Aangezien ik met slaapmedicatie ben gestopt toen ik zwanger werd en dus al een probleem met slapen had ben ik nu weer voor mijn gevoel mentaal en fysiek uitgeput aan het raken. Is er een mogelijkheid dat de bevalling op gang wordt geholpen? 37 weken is toch de tijd dat het mag komen? Zelfs thuis? Ik beval toch in het ziekenhuis hoor, maar dat is een brandende vraag van mij. Ik merk gewoon dat mijn lichaam weer aan het opraken is en ik wil niet weer terug vallen in mijn ptss. Wordt hier door de vk rekening mee gehouden? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Groetjes Lised
Hoi lised, En wat zei je verloskundige? De klachten die je beschrijft zijn heel vervelend maar erg happig zijn ze niet op inleiden bij 37 weken. Wat je wel kan doen is het er eens met een gynaecoloog over hebben. Wat er zijn natuurlijk wel grenzen en alleen jij kan die aangeven! Heb je je urine al eens na laten kijken? soms is een blaasontsteking de veroorzaker van harde buiken het lijken dan weeen maar ze doen niets. En dat is heel vervelend! Groetjes imke
Hallo, Ik heb mijn urine al een keer laten checken en het bleek geen blaasontsteking te zijn. Volgens de VK is het echt aan rommelen. Mijn baarmoedermond of hals is zo goed als weg en ze zei dat ik 1cm ontsluiting had. Nu moet ik volgende week terug en dan gaan we verder kijken. Op zich geeft dit al weer nieuwe energie. Ik merk dat er toch het een en ander van binnen gebeurd en dat voelt goed, dat het niet voor niets is. OOk besef ik heel goed dat elke dag langer in mijn buik beter is voor mijn kindje. We proberen nog ff door te zetten. Bedankt voor je antwoord in elk geval. Liefs Lised