Nog steeds geen eetlust

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linnies2013, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

Jul 18, 2013
    257
    106
    43
    Female
    Goedemorgen,

Even een vraagje. Vanaf week 6 ben ik 24/7 misselijk geweest waardoor ik leefde op crackers, bouillion en wat fruit. Spugen hoefde ik gelukkig niet.
    Inmiddels gaat het wat beter, bijna niet meer misselijk, alleen heb ik nagenoeg geen eetlust meer. Ik weet dat ik moet eten maar ik kom niet veel verder dan in de ochtend een beetje yoghurt, in de middag 2 boterhammen, als tussendoortje en schaaltje fruit en in de avond een salade met wat gebakken of gekookte aardappeltjes. Ben wel 2 weken terug begonnen met de mama compleet vitaminetabletten van Davitamon.
    Ik ben al 6/7 kilo afgevallen en begin me toch een beetje zorgen te maken of dit wel allemaal goed gaat zo.

Hoor graag jullie ervaringen en adviezen.

2. Arch

Arch Lid

Jul 4, 2013
    49
    0
    0
    NULL
    Omgeving Den Bosch
    Je hoort wel vaker dat zwangere vrouwen in het begin van de zwangerschap afvallen. Maar als je zorgen maakt zou ik toch contact opnemen met je verloskundige. Ik zou er duidelijk bij vermelden dat je zorgen maakt. Dit is namelijk ook niet goed.

Ik heb het ook verschillende keren contact opgenomen met de verloskundige over dingen waar ik me zorgen maakte. Bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Maar het is fijn om er even met iemand erover te hebben die er verstand van heeft.

Ik val niet af, maar ik heb wel moeite om mijn bord 's middags en 's avonds leeg te eten. Ik eet daarom wat meer verdeeld over de dag.
    Om 10.00 pak ik al een sneebrood van het middag eten. om 11 uur nog een keer en dan lukt het me om 12.00 de overige twee sneeën op te eten. 's avonds schep ik een bord op. Ik eet op wat ik lust en de rest zet ik in de koelkast en pak ik rond een uur of 8 wanneer ik weer honger krijg. Op die manier lukt het me meestal om mijn borden leeg te eten.

Veel succes en sterkte.

3. Femkeja

Femkeja Lid

Oct 30, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zelf ben ik tot de 18 heel misselijk heweest. Daarna ging het met de week beter. Dus niet meer spugen. Maar de eetlust kwam pas weer een beetje bij 22 week. Dus bij mij is er nog heel wat weken over heen gegaan voordat ik echt weer zin had in wat eten. En nog steeds is dat niet altijd geweldig. Er zitten dagen bij dat ik echt geen warm eten weg krijg.
    Als ik zo lees wat jij eet op een dag en dan nog een vitamine pil erbij gaat dat echt weer de goede kant op. Denk er ook om om genoeg te drinken ( als dat weer lukt). Zelf merk ik als ik vergeet genoeg te drinken op een dag ik dat de volgende dag echt merk. Dan ben ik minder fit.
    Ik hoop voor je dat het elke week weer een stukje beter gaat, en maak je niet te snel druk om het (niet) eten!

Groetjes!

4. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je eet wat je nu eet en vooral drinkt is dat een tijdje niet zo erg. Gewoon proberen, meer kun je niet. Maar drinken is vooral belangrijk.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb bij allebei de zwangerschappen niet echt last van misselijkheid gehad, maar wel dat gebrek aan eetlust, zeker tot halverwege, maar eigenlijk tot het eind wel minder dan normaal..

Mijn suiker begonnen erg te schommelen, dipten soms nogal en ik viel ook af.

Ik ben in overleg met een diëtist op de klok gaan eten. Pap/muesli als ontbijt, tussendoor koffie/thee met fruit, lunch 2 boterhammen, tussendoor thee met een boterham, avondeten, en in de avond koffie/thee met een koekje.
    Wat ik meer kon eten was prima, maar dit was te doen zonder echt weerzin te krijgen. En verder goed drinken, maar ook niet teveel voor de maaltijden, want dan verlaag je de eetlust nog meer,
    Die koffie was echt een beperking. Ik dronk 1 kopje per dag, maar tijdens de zwangerschap had ik die behoefte heel erg. Dus beperkt tot 1 kopje inde ochtend en 1 in de avond..

Uiteindelijk 5 kg eraf, en daarna 12 erbij, totaal dus 7 kilo. Met baby van bijna 4 kg en wat rommel was ik direct weer op gewicht. Beide keren,..

6. Jillybee

Jillybee Lid

Aug 5, 2013
    12
    1
    0
    vlakbij Rotterdam
    Hoi hoi,

Ik weet precies wat je bedoeld.. Daar heb ik ook last van.
    Heb het aan mijn verloskundige gevraagd of 's Ochtends 2 boterhammen 's Middags 2 en 's Avonds gewoon avond eten wel voldoende was (en dan doe ik echt mijn best om dit naar binnen te krijgen. Ze zei tegen mij dat het niet erg is en dat ik eigenlijk alleen 2 stuks fruit erbij moest eten.. Nou probeer ik er gewoon een maar binnen te werken.
    Ik ben nu 33 weken en het word er ook niet echt beter op. De baby zit best wel tegen m'n maag aan (soort natuurlijke maagband haha)
    Maargoed vrijdag een groei echo gehad en alles is gewoon goed met de baby dus maak me er nu niet meer zorgen om.

Wel slik ik die mamavitamines zo krijg ik in ieder geval genoeg binnen.

En wat er niet aankomt hoeft er ook niet af natuurlijk

7. Leanna

Leanna Actief lid

Apr 12, 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke keer een beetje meer proberen te eten als het je lukt. Elke 2 uur iets eten en vooral 's ochtends wat meer eten dan alleen yoghurt. Misschien kun je er wat cruesli ofzo in doen? Denk dat je lichaam weer een beetje moet wennen.

Share This Page