Hoi, Ik kom net van mn gyn af. En aangezien ik PCO heb en de volgende behandelstappen zouden IUI of IVF zijn. Maar vandaag kwam hij met een nieuwe behandel methode, IVM, (in-vitro maturatie) Dit houdt in dat er ongerijpte eitjes worden weggehaald van de eierstokken, in eigen cyclus. Deze worden in t lab gerijpt (36 uur) daarna zaad erbij en terug plaatsing. Het voordeel hiervan is dat er alleen maar een spuit, pregnyl, hoeft te worden gebruikt. Over 3 weken gaan we beginnen, dan heeft hij ook meer info. wie heeft hier ervaring mee of er wel eens van gehoord. Ik niet in ieder geval. ben benieuwd. Heeft al wel voordelen, weinig tot geen hormoonspuiten. Geitje
Echt nog nooit van gehoord....terwijl ze in het UMCG toch altijd wel aardig op de hoogte zijn. Ben er heel benieuwd naar en hoor graag hoe het verder gaat. Is de kans op bevruchting niet lager? omdat het onrijpe eitjes zijn/waren? Ik hou je verhaal in de gaten en wens je natuurlijk ontzettend veel geluk! Elmo
ik hou je zeker op de hoogte. op 7 februari krijgen we meer info, (vandaag kon bokje er niet bij zijn). En dan gaan we waarschijnlijk meteen beginnen. Ik zit dan bijna alweer een jaar in de mmm. Wat is trouwens WALVIS-wannabe?
Walvis wannabe = heel gauw heel dik willen zijn (zwanger!). 7 februari krijgen we het druk allemaal Heel veel succes meid! Ik hoop dat jullie wens gauw in vervulling gaat! Elmo
jullie ook heel veel succes, ik las het al bij de andere topics. Enne ik kom ook bij de walvis wannabe club
Nee Geitje ik heb ook maar beetje zitten googlen....kan er wel verschillende artikelen over vinden, maar that's it....had er ook nog nooit van gehoord dus kan je niet verder helpen met ervaringsverhalen. Veel succes.....hoop dat jullie eerst nog voor IUI kunnen gaan. (al weet ik niet of in dit geval de volgorde eerst zal zijn IUI...daarna IVM....maarja, dat zul jij wel binnenkort meer over te horen krijgen). Ik vroeg me af..welk ziekenhuis loop jij ook alweer? Succes!
dank je voor jullie antwoorden. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik heb t opgezocht op internet maar IVm wordt vooral bij dieren (vee) gebruikt. Daar zijn er nog wat afwijkingen gevonden bij de "babies". De artikelen stammen wel uit 1997 (dat is oud zeg maar). ben benieuwd wat mn gyn te zeggen heeft.