Wennen aan zijn nieuwe kamer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Sinds 1 week slaapt onze jongste telg van 3 maanden op zij eigen kamertje in zijn ledikant ipv bij ons op de kamer in dijn ledikant. Maar hij slaapt ontzettend slecht in. Kan het zijn dat hi gewoon of ontzettend moet wennen aan zijn kamertje? En hoe kan ik hem hierbij helpen. Momenteel laat ik heb Hulten, maar ga om de 5 min naR boven om hem te troosten. Maar als dat tot 24.00 duurt is dat zeer vermoeiend en wordt je er wanhopig van. Horen kindjes van zijn leeftijd überhaupt al zelf in slaap te kunne vallen?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is bij ieder kindje anders. Ons kleintje valt al zelf in slaap vanaf dag 1 dus daar hebben we geluk mee. Ook de overstap van wieg naar ledikant na twee weken al ging probleemloos. Ik hoor weleens dat het bedje te groot is en dat ze daaraan moeten wennen. Kan je hem in de kinderwagenbak in het ledikant leggen? Of het wiegje op zn kamertje zetten en zo leren wennen? Hij kan miss gewend zijn geraakt aan geluiden van jullie bij het in slaap vallen en dan is het nu ineens stil, het kan van alles zijn...

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Toen mijn zoontje (nu 5 maanden) ook zo moeilijk in slaap viel, heb ik mezelf steeds de vergelijking met het leren fietsen voorgehouden. Als je kind leert fietsen, blijf je ook net zolang helpen totdat hij het zelf kan. Dan ga je ook niet om de 5 minuten kijken of hij het zelf ondertussen al kan. Dan blijf je er bij en ga je steeds een stapje verder, totdat je niet meer hoeft te helpen.

Ik heb mijn zoontje niet laten huilen, maar heb langzaam toegewerkt naar het moment dat hij het zelf kon. Ik. Eerst slapend wegleggen, daarna half slapend en daarna moe, maar wakker. Dan moest ik er vaak nog wel bij blijven om hem rustig te maken in bed, maar dat hoefde steeds minder vaak en nu slaap hij hartstikke goed, maar dat was pas na 10/11 weken.

Oh ja, hier moest ik echt wachten totdat hij van moeheid begon te jengelen, anders sliep hij niet. Dus niet bij de eerste signalen van moeheid in bed leggen....

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet laten huilen hoor, daar is hij echt nog te klein voor. En van telkens op en neer lopen word je zelf ook doodmoe! Blijf gewoon bij hem, bouw een vast nachtritueeltje in, geef hem een speentje of knuffeldoekje, en wacht gewoon tot hij inslaapt. Hij heeft je nodig, anders huilt hij niet. Het kan te maken hebben met de veranderende omgeving (staat zijn ledikantje in precies dezelfde richting als op jullie kamer?), maar ook met heel veel andere dingen, een sprongetje, aankomende tandjes, honger, etc.

Het is echt heel normaal dat hij met 3 maanden nog niet alleen inslaapt. De boekjes zeggen zoveel, maar ze hebben niet zoveel te maken met een echt kindje.

Deel Deze Pagina