hoi hoi, ik ben al wat aan t nadenken over namen. Nu wil t geval dat we een jongensnaam erg mooi vinden die eindigt op een S, maar onze achternaam begint ook met een S. Wat zouden jullie doen? Kan dit?
ja daar twijfel ik dus ook over.. helemaal omdat je dan erg bewust een soort van pauze in moet lassen tussen de twee namen. In elk geval om het duidelijk te hebben. Ben er dus nog niet uit..
ik zat ook al te verzinnen... Kas Siemens Jos Stalen Kees Sips Ties Sorensen Ik vind het eigenlijk allemaal prima kunnen
Tja het lijkt wel of het volgens de "regels"niet kan. Ik zou al lang al blij zijn dat ik een jongensnaam had (vind zo weinig mooi!) dan ga ik echt niet naar de achternaam kijken hoor. En hoe vaak zeg je nou je volledige naam? Ik zou het gewoon lekker doen als ik jullie was.
Ik snap je twijfel. Ik vind de naam Maeve voor een meisje mooi, maar onze achternaam begint met een v en daarom doen we het niet....
Hier hetzelfde punt.. ik vind eigenlijk dat het best kan. Manlief heeft er meer moeite mee en houdt sterk rekening met een slisser!
Wij hebben hetzelfde probleem en wij kiezen er echt voor om de naam niet te laten eindigen op een s. De zus van mijn vriend heeft dat ook en die heeft het altijd erg vervelend gevonden. Ik ga zo een topic openen over de beginletter S
Ik vind het bij de meeste combi's prima kunnen. Overigens let ik wél op de combinatie voornaam/achternaam, die van mij zeg ik echt meerdere keren op een dag (als ik me voorstel aan mensen die ik nog niet ken, als ik me aanmeld bij de receptie van een bedrijf, als ik de telefoon opneem).
Ik zou eerst kijken of je een andere geschikte naam kunt vinden, maar als dit echt dé naam voor jullie is, zou ik het toch doen.
Het gaat om de naam Joas Sch.... achternaam met 2 lettergrepen. We hebben nog wat meer opties, maar dit is toch 1 van onze favorieten. Ach we hebben nog om erover te denken. (bedenk me net dat mn schoonvader ook eindigt op de s en de achternaam er ook mee begint)
Ik vind het bij sommige namen wel kunnen bijvoorbeeld lars sieger Maar ik vind kess simons dan weer heel vervelend klinken haha gewoon proberen!