Hoi Dames, Onze dochter eet al lange tijd geen korsten van haar brood. Nou maak ik daar geen strijd van maar het frustreert me wel. Heel soms wil ze wel een korstje eten zonder dat het zachte gedeelte van haar brood er aan zit, dus zeg maar een korstje er af gesneden, maar ook dat doet ze niet altijd. Hoe kan ik haar weer leren haar brood met korst te eten? Of komt dit vanzelf? Bedankt!
Hoe biedt je het aan? Met korst aan het brood of korst en brood apart? Ik geef Irem gewoon een dubbelgeklapte boterham, en wat ze ervan opeet dat ziet ze dan maar - meestal inderdaad de binnenkant en soms een beetje korst. Nou heb ik meestal pompoen-volkoren dus de korst is minstens zo lekker als het brood, dat helpt misschien ook maar verder zou ik me er niet druk over maken. Het is ook geen extra voedingswaarde die erin zit ofzo.
Ik bied mijn dochtertje ook een dubbelgekplapte boterham aan en vaak eet ze inderdaad alleen het binneste er van op. Misschien inderdaad eens experimenteren met diverse soorten boterhammen.
Ik hEb er ook nooit een issue van gemaakt, tot ik vorige week op het kdv te horen kreeg, dat korsten eten de mond motoriek bevorderd, wat weer nodig is voor een goede spraak ( mijn jongens zitten op een speciale groep op het kdv omdat ze nog te weinig konden praten voor hun leeftijd). Ik heb er vervolgens op internet meer over opgezocht, en het klopt idd. Ik leg nu dus iets meer de nadruk op de korsten, dus pas een nieuwe boterham als alle korsten van de eerste halve boterham op zijn.
Onze dochter heeft nu een periode dat ze de korsten niet eet, ze knabbelt echt tot randje het binnenste gedeelte eruit en die korst gooit ze weg (hond heel blij mee) Ik blijf het gewoon aanbieden overigens. Merk wel dat ze het bij heel vers brood vaker doet dan bij wat ouder brood omdat de korsten dan wat zachter zijn..
Hier ook een mannetje dat sindskort zijn korstjes laat staan (heeft ze wel altijd gegeten). Hij probeert het wel, maar het lukt hem gewoon niet. Ik heb een groot vermoeden dat zijn kiesjes aan het doorkomen zijn, dus wellicht doet het wat pijn bij hem. Ik maak er geen probleem van. Alleen op het kdv vertelden ze laatst dat hij dan geen 2e snee krijgt, omdat ze denken dat hij dan snee 1 voor de helft opeet omdat hij erna zoet krijgt. Ik weet zeker dat dat voor Damien niet geldt (heeft geen speciale voorkeur voor zoet). Ik heb aangegeven dat ik toch graag heb dat hij zijn 2e snee krijgt, omdat hij dat qua voeding echt nodig heeft. Vandaag maar weer eens vragen of ze dat idd weer doen.
Toen mijn jochie begon te miepen om zijn korsten. Deed ik de boterham dubbel, maar dan 1 stuk ondersteboven. Dan zit er aan alle kanten een stuk korst, en moest hij er iets van eten. Maar verder geen issue van gemaakt en was ook zo weer over..
Hier eet Lucas zijn korstjes momenteel ook slecht. Als hij niet veel honger heeft, eet hij alleen het zachte gedeelte. De korstjes worden er bijna met chirurgische precisie afgepeuterd Maar soms heeft hij meer honger en wil hij een 2e boterham. Prima, eerst je korstjes opeten. Ook als hij loopt te bietsen om ander spul (plakje kaas of worst o.i.d.), mag hij dat best, maar eerst de korstjes opeten. Ik weet wel dat dat eigenlijk niet geadviseerd wordt, maar we gaan natuurlijk niet allerlei liflafjes eten terwijl je halve boterham er nog ligt