20 maanden al aan het proberen zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fluitketel, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitketel

fluitketel Niet meer actief

zoals de titel al zegt, wij zijn al 20 maanden (zonder resultaat) aan het proberen voor ons eerste kindje.
    We zijn ondertussen al bij de gyneacoloog geweest en krijgen daar aankomende maand ons eind gesprek. Enige wat we nu weten is dat partner erg goed zaad heeft.
    De moed begint me ondertussen aardig weg te zakken, bedoel het is al 20 maanden niet gelukt, zou het dam nog wel lukken?
    Ben gewoon "bang" dat we straks bij de gyneacoloog weg worden gestuurd met de mededeling "probeer het nog maar een jaar zelf " .
    Hoe groot zou die kans nou zijn dat we toch nog spontaan zwanger zouden raken?! Zijn er hier meer dames met succes verhalen die ondanks zo lang bezig zijn toch nog spontaan zwanger zijn geraakt?

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk hè, die onzekerheid? Ik snap je angst heel goed en ik denk dat je die ook mer je gynaecoloog bespreekbaar moet maken. Na zolang wil je niet weer "gewoon weggestuurd" worden. Je zegt dat je nu alleen weet dat het zaad van je man goed is: hebben ze naar jou helemaal nog niet gekeken?
    Ik zou gewoon duidelijk maken hoe jij erin staat en wat jij wil.

Hier overigens een zo'n "succesverhaal". Wij hadden de stap naar de gyn nog niet gezet omdat ik ronde 1 zwanger was geweest en wist dat 't toch echt zou moeten kunnen. En toen dus 2 jaar niets. Ik begon ondertussen wel te twijfelen - in 2 jaar kan er veel veranderen - dus afspraak voor de huisarts stond al... en plots zwanger! Heel cliché, in een maand dat ik er niet mee bezig was. We verhuisden, ik wisselde van baan. Teveel anders aan m'n hoofd. :)

Houd moed! Ook jullie tijd komt - maar misschien met een beetje hulp van gyn?

3. fluitketel

fluitketel Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    jawel, ze hebbem bij mij ook alles nagekeken, maar die uitslag horen we pas bij het eindgesprek :)

4. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Hier een succes verhaal 19 maanden bezig geweest ook naar gynaecoloog geweest zaad was perfect en bij mij bloedonderzoeken en hsg gedaan ook alles goed naar huis gestuurd met boodschap half jaar zelf proberen anders starten met iui die maand nog zwanger geworden na dus 19 maanden

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk! :( Ik hoop dat je niet weggestuurd zult worden bij de gyn, om zelf nog maar te proberen. Mocht dit wel zo zijn, hoop ik dat je snel een positieve test mag hebben.. (Maar dit hoop ik in beide gevallen natuurlijk, snel een positieve test).

6. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Wat een lastige tijd hoop dat je snel weer positieve test in handen mag hebben

7. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ja, wij! Na 2,5 jaar zijn we geheel onverwachts spontaan zwanger geraakt. Ook bij ons was er geen oorzaak gevonden en hadden we ondertussen al 2 iui behandelingen gehad zonder resultaat. We hadden een paar verplichte rustmaanden en toen we weer mochten beginnen met de derde behandeling werd ik maar niet ongesteld.. bleek ik zwanger te zijn! :)

8. Upke2

Upke2 Lid

23 apr 2017
    58
    15
    8
    Ik lees mee! ...

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    #9 Roderoosjes, 22 mei 2017
    Laatst bewerkt: 22 mei 2017
    Hier ook een succesverhaal.
    Ik had PCOS en mijn man slecht zaad. Al vrij snel doorgestuurd naar gynaecoloog en door voor iui met clomid. Na 2 x een mislukte iui en heftige reactie op de clomid zijn we gestopt met de behandelingen.
    Ruim een jaar later ben ik spontaan zwanger geraakt van mijn dochter.

Ik hoop echt voor je dat de gynaecoloog je niet naar huis stuurt. Je wilt actie, dat snap ik heel goed.
    Veel succes en een dikke knuffel!

Bij deze zwangerschap heb ik trouwens veel granaatappel gegeten en sap gedronken. Weet niet of dat heeft geholpen maar hoorde meer mensen dat ze toen zwanger zijn geworden. Het schijnt, is niet wetenschappelijk bewezen, goed te werken voor een betere innesteling. De eerste ronde dat ik dat heb gedaan was het gelijk raak.

10. sarahL24

sarahL24 Lid

23 nov 2015
    85
    2
    8
    Hallo, wil je even steunen meid,

Hier 2jaar het wou niet lukken, man gezond sperma en ik was goed gekeurd, volgende maand zouden we verdere testen doen.
    Ik was 1week overtijd vandaag, toch paar negatieve testen, je denkt pfff na al die tijd... zal toch niets zijn...
    nu ben ik jarig vandaag 26 lentes jong :) gebeld naar de gyn :( help 1 week overtijd maar test negatief!!

" gelijk binnen komen voor bloed "

2 uur later..
    mevrouw proficiat u bent pril zwanger!
    Hormoon hcg 80 dus zeker pril, maar wel de beste dag na 2 jaar onzeker!
    Geef niet op !! Ps: ik was vorige maand begonnen met granaatappelsap na succes verhalen, weet niet of het daardoor is maar je kan het ook proberen?

Lieve knuf!! Laat de moed niet zakken x

11. sarahL24

sarahL24 Lid

23 nov 2015
    85
    2
    8

Hier ook granaatappelssap hihi lees je reactie net na het plaatsen van mijn reactie :) ( even off topic )

Deel Deze Pagina