Hallo Dames, Ik ben 5 juni bevallen van me zoontje via een keizersnede. Het gaat met ons allebei heel erg goed Nu is van de week de huisarts op bezoek geweest en heeft ze de pil voorgeschreven en mag ik over 2 weken mee beginnen terwijl de apotheker zegt dat ik nu al mag beginnen maar dan zijn de eerste 3 weken nog niet veilig. Ik ben nog niet aan het slikken en zit er toch over te denken om toch liever de prikpil te vragen. Hoe snel zaten jullie weer aan de anticonceptie en werkte dit direct ? En wanneer werden jullie weer voor het eerst echt ongesteld ? Heb nu vandaag steeds het gevoel alsof ik ongesteld moet worden maarja ik bloed ook nog steeds dus vroeg me ook eigenlijk af hoe kun je nou her verschil weten ? Als je nou ongesteld bent of nog aan het na vloeien bent ?
Hi! Nog gefeliciteerd met je zoontje . Mijn gynaecoloog heeft me 5 weken na de bevalling op nacontrole geadviseerd weer de pil te slikken. Dus ben daar toen gelijk mee begonnen. 7 weken na de bevalling (ook keizersnee) werd ik weer ongesteld ondanks volledige borstvoeding. Ik had gewoon echt menstruatieklchten zoals spierpijn en krampen enzo..
Nog gefeliciteerd! Ik gaf borstvoeding en ben na 6 weken met de minipil begonnen. Ben in april pas echt ongesteld geworden (ben in september bevallen), daarvoor 2 keer een dagje wat druppeltjes bloed. Helaas nu wel met flinke migraine de dag voordat ok ongesteld wordt. Ben inmiddels ruim 1.5 maand weer aan de microgynon en wordt nu dus weer normaal in de stopweek ongesteld. Pil werkt hier overigens goed gelukkig
Oja en ik heb 6 weken gevloeid. Weet niet of de termijn van vloeien anders is voor een vaginale bevalling of keizersnede maar ik vind het dus niet zo gek dat je bloed verliest na 3 weken.
Ik stopte met vloeien na een week of 7, en ongesteld na 8 weken. Paar dagen daarna ben ik meteen begonnen, want ik wil echt niet nog een kind. Wat ik gek vind is dat de apotheek zegt dat je na 3 weken pas beschermd bent, dit is namelijk na een week al. Behalve als je op de eerste dag van je menstruatie begint, dan is ie meteen betrouwbaar.
Gisteravond laat in ziekenhuis gezeten het bloedverlies werd wel heel hevig. Gelukkig zag me baarmoeder er schoon uit en denken ze wel dat me menstruatie is begonnen wel erg vroeg zeiden ze maar bij sommige vrouwen kan dit gebeuren. Heb vandaag maar even naar de huisarts gebeld wanneer ik nou de pil wel moet innemen omdat iedereen wat anders zegt.
Min huisarts zei dat je gelijk weer kon beginnen maar dan de 1e maand wel veilig doen, of wachten op de 1e cyclus, Prikpil zal ik zelf niet doen, als je nog een kinderwens hebt.
Ik ben sinds gisteren met de pil begonnen op aanraden van de huisarts moet alleen de eerste strip nog wel met condooms doen mag het zo ie zo nog niet doen in verband met me keizersnede dus dat komt goed uit
ik wil eigenlijk ook de eerste cyclus afwachten, maar als dat nog te lang gaat duren , begin ik ook weer met de pil hoor. dan maar ff een maand dubbel veilig. dat moet nu toch ook gebruikt worden zonder de pil