Ruben vind ik een leukere naam, maar Levi vind ik beter bij de naam van je dochter passen. Het zijn trouwens 2 hele verschillende namen. Waarom kies je de naam gewoon niet na de geboorte? Zie je gelijk welke naam het beste bij hem past (tenminste, dat denk ik ).
+1 Ik vind levi leuk maar ruben leuker. Alleen past levi er beter bij,maar ruben hoor je minder vaak... Hahaha aan mij heb je ook niks!!
dat is ook toevallig fee ik hoor net van mijn dochter dat er ook een ruben bij haar in haar klas zit verder ken ik niemand die ruben heet levi hoor je hier helemaal niet ik kijk ook op de geboortekaartjes bij de verloskundige maar daar zie ik de naam levi ook nog niet voorbij komen ik zie hem voornamelijk hier op het forum voorbij komen
Een vriendin heeft tijdje geleden een zoontje gekregen en die heet Levin, dus met een -n erachter. Misschien is dat een idee?
Bij Levi denk ik meteen: Ben je Joods? En ik heb ook direct de associatie met de welbekende spijkerbroeken. Dus nee, doe mij maar Ruben.
levin is ook wel leuk mijn vriend vind ruben wel oke maar is niet zijn voorkeur maar hij vind het al lang best hij is de zwangerschapshormonen denk ik zat
Er is niks 'ergs' aan, alleen die vraag komt in me op bij die naam, gewoon omdat het een typisch Joodse naam is. Misschien net zoiets als je je kind een Franse naam zou geven, dan zou ik denken: is een opa of oma Frans of hebben jullie een andere speciale band met Frankrijk? Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar bepaalde namen roepen bepaalde associaties op, bijvoorbeeld dat ik bij Levi ook aan de spijkerbroeken moet denken. Niet dat ik dat verkeerd bedoel maar je hebt de kans dat je een keer een vraag of opmerking krijgt van: ohh, net zoals die spijkerbroeken? Maar als jij Levi heel mooi vindt dan noem je je kindje toch Levi? Ik vind Gwen en Ivo ook wel leuk trouwens. Veel succes met het uitkiezen van de naam, het is nooit echt makkelijk he?
Moeilijk is dat he, als je aan het einde nog zo twijfelt.. wij hebben sinds deze week een andere naam en ook nu nog niet 100% zeker. We merken het denk ik wel als de baby er is.. dan voel je denk ik wel aan welke naam bij je kindje past. Het zijn beide leuke namen ik vind Levi er het leukst bij passen maar uiteindelijk is het toch wat jullie nou het mooist en leukst vinden bij je kindje!
Ik kies natuurlijk voor Levi ( zie onderschrift ) Vind Ruben ook erg leuk maar G.wen en Ruben rijmt op elkaar dus zou daar niet zo snel voor kiezen.
Je moet kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Onze zoon heet Levi en ja het is een joodse naam en ja een spijkerbroeken merk! Wij vinden het een stoere, krachtige naam en kort en dat wilde we graag! Geen moment getwijfeld. En Levi heeft zelfs onderbroekjes van Levi's leuk toch ! Succes met kiezen en de bevalling Groetjes Klungel