welke naam vinden jullie het leukste? ik wil graag een leuke, stoere naam, die niet al te veel voorkomt, maar ook weer niet te raar is, dat je alsmaar vragen krijgt. wat vinden julle van jurien en jelte
voor een evt een 2e, als dat een meisje zou worden, vind ik jinte of yenthe leuke namen, maar dat vind ik juist weer niet bij jelte passen... en iemand uit onze omgeving heeft al een jelle, wat weer wat van jelte weg heeft , vind ik ook minder.. maar toch neigen we nu als jongens naam naar jelte ipv jurien...
Is het Jurien als in Juu-rien? Of als in Jurriejun, dus meer als Juriën? Ik las het namelijk als de tweede, maar dat komt misschien omdat ik een collega heb die zo heet en ik eigenlijk dacht dat je de puntjes vergeten was. Als het echt Juu-rien is, zou ik zeggen: Jelte! Vind Jurien niet leuk...
Juriën vind ik gek, ik spreek dat uit als JUUriejun. Jurriën vind ik logischer (JURriejun). Maar Jelte vind ik véél leuker, een stuk meer open qua klank en toch krachtig. Jurriën vind ik meer bekakt. (Jurien zonder trema op de e vind ik nóg gekker, dan zeg je juuRIEN en dat is wel erg vrouwelijk..) Als je zegt stoer denk ik dan weer niet meteen aan Jelte, maar meer aan bijvoorbeeld Jelt of Jent, is dat misschien nog wat? Of Jurjen? Of Jurre? Jinte / Yinte / Jinte / Yinthe vind ik bij Jelt, Jurjen, Jurriën en Jurre wel kunnen en eventueel ook wel bij Jelte. Maar als de meisjesnaam nog niet vaststaat zou ik me daar niet te druk om maken. Jinne zou ook nog kunnen. Of Ninthe, Minthe of Dinthe. Sinne, Finne, Mirte, Birte, Jitte, Ditte, Mette...
wij bedoelen jurien, als juuu-rie-jen of evt jurrien jur-rie-jen maar idd het lastige is, hoe spreek je het uit, moeten er wel of geen puntjes op. dat houd ons ook tegen jurre is trouwens ook leuk jelt ook, maar ben wel wat meer van de 2 - lettergrepen namen jorrit of jels hebben we het ook nog over gehad, wat zeggen jullie daar van? (ook al is jels ook maar 1 lettergreep) eigenlijk moeten we ook helemaal niet kijken , naar een evt naam voor een tweede, wie weet komt er wel geen tweede, of is de tweede ook een jongen. of ben ik dan weer van andere namen... vind anders yfke ook nog leuk yfke en jelte kunnen goed samen..
Onze zoon heet Jurriaan, met roepnaam Jurre. Ik vind Jurrien/Jurriën passen bij Jurr-ie-jen, de door jullie gewenste uitspraak.
Dan zou ik het schrijven als Juriën. Maar toch vind ik Jelte leuker. Tenzij je voor Jurre wil gaan, want die vind ik het leukst. Dus voor mij zou het zijn: Jurre Jelte Juriën
jelte! leuke naam had hem nog nooit gehoord maar na het lezen van al de reacties al helemaal aan gewoon. jurre of jorrit ook leuk maar minder, mss jorik is ook wel stoer